Gå til innhold

Ny brikkesett-toppmodell fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[Hovedkortet støtter inntil] åtte skjermer

?

Fire slike og et slikt og du er oppe i 20 skjermer. Alle normale ATX hovedkort siden P2 har kunne blitt utstyrt med minimum det antall skjermer så det er ingen vits å nevne mulighet for fire skjermkort med doble utganger her.

 

Hva er greia med å ha to ulike typer skjermkort plugget i hovedkortet?

Quad SLI regner jeg med. Selv om kjøleløsningen er forskjellig trenger ikke det bety at grafikkprosessoren er forskjellig.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Det er tydelig at det ikke er samme kort, bare se på koblingene bak på kortet.

 

Francis

7445679[/snapback]

 

Poenget er vel kanskje heller at at man benytter 2x 8800GTX for grafikken og 1-2X 7600 for -fysikken- så selger man ALT fra nvidia, istedet for at folka løper og kjøper et Ageia basert fysikk kort ;-)

Lenke til kommentar

Må bli passelig utfordrende å kjøle alle skjermkortmonsterene her. GF 8800 kortene vil jo knapt ha luftpassasje ned til vifta. Trolig vil de trekke inn opphetet luft fra baksida av kortet til høyre.

 

Og tenk på energiforbruket da mann, særlig når vi vet at "Quad-Father" trekker grassat med strøm, 2 PSU-er på nær en 1kW hver er vel mer eller mindre obligatorisk. Regner med at hver og en som skal ha et slikt oppsett i tillegg har 5 til 6 harddisker og annet stasj.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at det ikke er samme kort, bare se på koblingene bak på kortet.

 

Francis

7445679[/snapback]

 

Poenget er vel kanskje heller at at man benytter 2x 8800GTX for grafikken og 1-2X 7600 for -fysikken- så selger man ALT fra nvidia, istedet for at folka løper og kjøper et Ageia basert fysikk kort ;-)

7445722[/snapback]

Det kan jo tenkes at de har hatt andre planer og. kanskje kjøre flere os'er med hver sine skjermer, eller ett eller annet i de duren. Oppsettet ble vel demonstrert til noen videokonferanseutstyr før det ble lansert om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at det ikke er samme kort, bare se på koblingene bak på kortet.

 

Francis

7445679[/snapback]

 

Poenget er vel kanskje heller at at man benytter 2x 8800GTX for grafikken og 1-2X 7600 for -fysikken- så selger man ALT fra nvidia, istedet for at folka løper og kjøper et Ageia basert fysikk kort ;-)

7445722[/snapback]

Det kan jo tenkes at de har hatt andre planer og. kanskje kjøre flere os'er med hver sine skjermer, eller ett eller annet i de duren. Oppsettet ble vel demonstrert til noen videokonferanseutstyr før det ble lansert om jeg ikke husker feil.

7445823[/snapback]

 

Også en mulighet men nå refererte igrunn jeg bare noe nvidia selv poengterte tidligere, 7600 til fysikk, 8800 til grafikk ... Koster jo ikke all verdens heller, eller :p

Lenke til kommentar
Må bli passelig utfordrende å kjøle alle skjermkortmonsterene her. GF 8800 kortene vil jo knapt ha luftpassasje ned til vifta. Trolig vil de trekke inn opphetet luft fra baksida av kortet til høyre.

 

Og tenk på energiforbruket da mann, særlig når vi vet at "Quad-Father" trekker grassat med strøm, 2 PSU-er på nær en 1kW hver er vel mer eller mindre obligatorisk. Regner med at hver og en som skal ha et slikt oppsett i tillegg har 5 til 6 harddisker og annet stasj.

7445743[/snapback]

Istedet for høner skulle vi da hatt hver vårt atomkraftverk :)

 

LUften på 8800gtx blir sugd inn og blåst ut bak

Problemet er vel luften som blir sugd inn? Dvs at den allerede er varm, selv om mesteparten av varmen fra de 4 skjermkortene blir blåst ut bak, så vil de varme opp luften inne i kabinettet, sammen med HDer, bruer og CPU(er).

Lenke til kommentar
trodde ikke nvidia hadde teknologien / lisensen til å bruke gpu'er som ppu, trodde d var ati :p

kan jo ta feil da

7445927[/snapback]

 

Nvidia har en eller annen deal med Havok og bruker HavokFX.

 

Evigheter siden jeg leste om de tinga der, husker ikke detaljene men noe av poenget er at vi forbrukere oppgraderer kast i kule til nye skjermkort, og da kan vi beholde de gamle korta til fysikk mens vi innvesterer i -nettopp nye nvidia- kort til fetere grafikk. "Nvidia quantum physics" eller noe var vel prosjekt "tittel" om jeg husker rett.

 

Dette er vel tildels en av grunnene til at spor "sli" på 6xx chipsettet, 2x til grafikk og 1x til fysikk ,-)

 

Ref her f.eks http://www.nvidia.com/object/IO_30478.html

Lenke til kommentar
Må bli passelig utfordrende å kjøle alle skjermkortmonsterene her. GF 8800 kortene vil jo knapt ha luftpassasje ned til vifta. Trolig vil de trekke inn opphetet luft fra baksida av kortet til høyre.

7445743[/snapback]

Jeg prøver å se for meg det midterste bildet i artikkelen kombinert med to monsterkjølere til CPU. Det må jo bli rimelig tettpakket i kabinettet.

 

Kanskje det er på tide at folk ikke kjøper en PC til alt mulig, men kjøper spesifikt en maskin til spilling og en annen til lagring og en tredje til kontorarbeid og surfing.

 

trodde ikke nvidia hadde teknologien / lisensen til å bruke gpu'er som ppu, trodde d var ati :p kan jo ta feil da

7445927[/snapback]

Lisens? De utvikler jo sine egne løsninger, uavhengig av hva de andre gjør. Både Aeiga, ATI og Nvidia utvikler helt egne løsninger. Jeg tror ikke løsningene ligner så mye på hverandre at de trenger noen lisensiering.

Lenke til kommentar
Kanskje det er på tide at folk ikke kjøper en PC til alt mulig, men kjøper spesifikt en maskin til spilling og en annen til lagring og en tredje til kontorarbeid og surfing.

 

jeg tror at både spill-maskina og lagrings-maskina kan brukes til "kontorarbeid og surfing" :) Men, ja, jeg er helt enig med deg:

 

Et hvert hjem bør ha minst:

* en lagerboks

* en spillboks (kan også være PS2/3/Xbox/360/Wii/etc)

* en laptop

* en "kone-pc" (kan også være laptopen)

 

Som lagerboks kan man f.eks. bruke noe ala Thecus N5200:

(Thecus sine sider omN5200)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...