Gå til innhold

Integrerer Skype-adapter på hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Asustek ... said it would bundle a special adapter that allows making Skype calls using typical desktop phones with select mainboards.
[Asus] said that its new Asus TeleSky telecom voice-over-Internet-protocol (VoIP) adaptor will now be included in the package of the M2N/TeleSky and P5B/TeleSky motherboards

 

Hvordan har dere kommet frem til tittel og alt annet dere skriver når kilden dere oppgir sier noe annet? For meg virker det som det er helt normale hovedkort, men at det følger med en USB-enhet hvor du kobler til PSTN+håndsett som blir styrt av software på maskinen. Dette adapteret kan du garantert også kjøpe løst fra ASUS snart og allerede fra andre produsenter.

 

EDIT:

Integrerer Skype-adapter på hovedkort -> Inkluderer Skype-adapter med hovedkort

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Asus vil levere hovedkort med en spesiell Skype-brikke, som gjør at man kan plugge en helt vanlig telefon til PC-en.

Eller Voice-modem som det også kalles. Det er et helt normalt modem, men programvaren er satt opp til å ta opp talesignalet og sende ut lyd i stedet for å sende og motta et digitalt signal.

 

Artikkelen får det til å høres mer mystisk ut enn det egentlig er.

Lenke til kommentar

Jeg håper at mange mobiltelefoner får WLAN som standardutrustning og 3G. Slik at en kan benytte seg av Skype både når en sitter hjemme, og "helt gratis" på sitt bredbåndsabonnement, men samtidig ha muligheten for å ringe til utlandet billig med Skype når en er på farten rundt omkring i Norge med 3G. Jeg har mest tro på at Skype kommer til å komme levert ferdig installert på mobiltelefoner i framtiden fordi folk krever det.

 

En kan jo håpe at 3G blir rimeligere å benytte i utlandet også.

Endret av G
Lenke til kommentar
G: Telenor har akkurat kjøpt inn utstyr for å sperre Skype og andre VoIP-programmer over GPRS, 3G osv.

 

Jeg finner ikke kilden i farta, men jeg tror det var digi eller dinside som skrev om dette for kort tid siden.

7419697[/snapback]

Hvordan kan de gjøre dette på en lovelig måte? Kan til en grad forstå om de hadde blokert fildeling siden det er lavt prioritert trafikk og hovedsakelig tvilsom / ulovelig innhold.

men å sperre for standard protokoler bare fordi de er konkurende blir meget drøyt. Samenlignbart med å blokere netsidene til konkurenter.

Var snakk om at teleselskapene ville lage problemer for VoIP når det kom, men snakket da om mer finulige måter å løse dette på som ved å generere delay omstokking av pakkene slik at det ville virke dårligere, men dette ville også skapt problemer for fjernstyring, online gaming og andre tjenester som krever rask responstid.

Lenke til kommentar

er det mulig for meg å benytte et allerede eksisterende voice modem i pc'en min mot skype/voipbuster sammens med en eksisterende analog-telefon?

 

Noen som kjenner til slik programvare?

 

Enten for windows eller linux, men helst windows.

 

 

Asus vil levere hovedkort med en spesiell Skype-brikke, som gjør at man kan plugge en helt vanlig telefon til PC-en.

Eller Voice-modem som det også kalles. Det er et helt normalt modem, men programvaren er satt opp til å ta opp talesignalet og sende ut lyd i stedet for å sende og motta et digitalt signal.

 

Artikkelen får det til å høres mer mystisk ut enn det egentlig er.

7419547[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
G: Telenor har akkurat kjøpt inn utstyr for å sperre Skype og andre VoIP-programmer over GPRS, 3G osv.

 

Jeg finner ikke kilden i farta, men jeg tror det var digi eller dinside som skrev om dette for kort tid siden.

7419697[/snapback]

Da er jeg glad jeg ikke la meg på Telenor sin løsning for 3G. Vet du om Netcom kommer til å tvinge brukerne vekk fra Skype på sin 3G trafikk på tilsvarende måte? Jeg håper ihvertfall en av aktørene holder VoIP trafikken åpen over 3G trafikken. For min del hadde det vært praktisk om Netcom lar være å gjøre tilsvarende tiltak så slipper jeg å bytte leverandør.

 

Er ikke dette en sånn "å skyte seg litt i foten" tenkemåte, og ihvertfall om konkurrentene ikke følger etter !? :cry:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...