Gå til innhold

Test: Sniktitt på Nokia 6300


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her får du også 3G, slik at du kan surfe i høyere hastigheter samt ha videosamtaler.
Selv om Nokia E60 (jeg antar at Nokia E50 er en skrivefeil siden dere linker til Nokia E60) har 3G er vel ikke akkurat videotelefoni hva man skal skryte av når det kommer til 3G på denne modellen siden man kun kan føre én-veis videosamtaler med denne. Grunnen til at modellen har 3G er jo for e-post og dataoverføring, ikke videooverføring. ;)

 

Nokia 6300 er den første Nokia-telefonen som leveres med Opera Mini forhåndsinstallert.
:w00t:

 

Bli heller ikke overrasket om du må vente til første kvartal av 2007 er forbi før du får se telefonen i butikkhyllene; det er tross alt Nokia vi snakker om.
Denne kommentaren var vel heller VG verdig. Nokia har levert enkelte modeller som N80 og nå 7390 for sent, men at de er noe verre enn andre produsenter er bare tull.

 

Rett og slett skammelig. :mad:

Lenke til kommentar

Det blir mer og mer dritt på amobil for hver dag som går...

 

Sigmund listet noe, men litt mer pirk:

Telefonen har kun de enklere Series 40-menyene ... Dette er med andre ord ikke noe for proffbrukeren.
Series 40-menyene sine fordeler ... stiller den med de aller fleste proffunksjoner.

Litt motsigende. Ved å si at man må ha Symbian/Series 60 for at en mobil skal kalles "proffmobil" tror jeg dere terger på dere en del fans av SE, Samsung osv som lager svært få Symbian-modeller, men likevel proffmobiler.

 

Og den siste delen av artikkelen var selvfølgelig helt unødvendig ja. Det er for det meste det jeg sikter til når jeg snakker om "dritt" i artikkelen. I forhold til andre er de overhodet ikke kjent for store forsinkelser, og i hvert fall ikke på mid-end telefoner som dette. Jeg vet 6280 er et stort unntak i samme priskategori. Ved f.eks. 5200 og 5300 var de veldig raske. Blir tull å skrive slikt..

 

edit: Må da få ned noe positivt her og, selv om jeg var litt arg over.. Takk for fin sniktitt og fine bilder :) Som Nokia sier i pressemeldingen regner jeg med at dette blir en av deres storselgere for 2007.. Jeg håper på svart Music Edition :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Her får du også 3G, slik at du kan surfe i høyere hastigheter samt ha videosamtaler.
Selv om Nokia E60 (jeg antar at Nokia E50 er en skrivefeil siden dere linker til Nokia E60) har 3G er vel ikke akkurat videotelefoni hva man skal skryte av når det kommer til 3G på denne modellen siden man kun kan føre én-veis videosamtaler med denne. Grunnen til at modellen har 3G er jo for e-post og dataoverføring, ikke videooverføring. ;)

 

Bli heller ikke overrasket om du må vente til første kvartal av 2007 er forbi før du får se telefonen i butikkhyllene; det er tross alt Nokia vi snakker om.
Denne kommentaren var vel heller VG verdig. Nokia har levert enkelte modeller som N80 og nå 7390 for sent, men at de er noe verre enn andre produsenter er bare tull.

 

Rett og slett skammelig. :mad:

7403110[/snapback]

 

Tja, når det gjelder E50 og E60 var det egentlig E60 som var utgangspunktet, men E50 er en bedre kandidat. Setningen om 3G skulle med andre ord vært fjernet, og linken endret. Fikset.

 

Når det gjelder telefoner som kommer sent fra Nokia kan du legge til for eksempel 6280, N73 Music Edition, N70 Music Edition (i liten grad). Begynner kanskje å bli litt hast med N92 også snart? Det var de jeg kom på i farten. Så du mener altså at det finnes andre produsenter som har hatt like mange forsinkelser i det siste? For isåfall må jeg selvsagt bare beklage å ha forsterket et ufortjent rykte.

 

 

Telefonen har kun de enklere Series 40-menyene ... Dette er med andre ord ikke noe for proffbrukeren.
Series 40-menyene sine fordeler ... stiller den med de aller fleste proffunksjoner.

Litt motsigende. Ved å si at man må ha Symbian/Series 60 for at en mobil skal kalles "proffmobil" tror jeg dere terger på dere en del fans av SE, Samsung osv som lager svært få Symbian-modeller, men likevel proffmobiler.

 

Og den siste delen av artikkelen var selvfølgelig helt unødvendig ja. Det er for det meste det jeg sikter til når jeg snakker om "dritt" i artikkelen. I forhold til andre er de overhodet ikke kjent for store forsinkelser, og i hvert fall ikke på mid-end telefoner som dette. Jeg vet 6280 er et stort unntak i samme priskategori. Ved f.eks. 5200 og 5300 var de veldig raske. Blir tull å skrive slikt..

 

edit: Må da få ned noe positivt her og, selv om jeg var litt arg over.. Takk for fin sniktitt og fine bilder :) Som Nokia sier i pressemeldingen regner jeg med at dette blir en av deres storselgere for 2007.. Jeg håper på svart Music Edition :)

7403302[/snapback]

Når det gjelder det med Series 40/Series 60 og smart- og profftelefoner har jeg blandet uttrykkene. Det var meningen å få frem at de som trenger smartfunksjoner (og ikke nyttefunksjoner) bør styre unna.

 

Og når det gjelder den siste kommentaren i artikkelen, spør jeg deg det samme som jeg spurte Sigmund_Freud:

 

Så du mener altså at det finnes andre produsenter som har hatt like mange forsinkelser i det siste? For isåfall må jeg selvsagt bare beklage å ha forsterket et ufortjent rykte.

 

 

Takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Når det gjelder telefoner som kommer sent fra Nokia kan du legge til for eksempel 6280, N73 Music Edition, N70 Music Edition (i liten grad). Begynner kanskje å bli litt hast med N92 også snart? Det var de jeg kom på i farten. Så du mener altså at det finnes andre produsenter som har hatt like mange forsinkelser i det siste? For isåfall må jeg selvsagt bare beklage å ha forsterket et ufortjent rykte.
Hvorfor i all verden skulle N92 komme til Norge? I Norge er det så vidt prøvesendinger med DVB-T (det sendes MPEG2 fra Tryvann), mobilversjonen DVB-H er således ikke-eksisterende. Det ville derfor vært helt skrudd om Nokia mente det var marked for N92 i Norge.

 

Telefoner som kommer fra andre produsenter, ringer feks navnet Sony Ericsson P990i noen bjeller? :whistle:

 

Uansett om Nokia skulle ha flere telefoner enn andre som kommer for sent er det kanskje greit å huske at de også spyr ut telefoner i et helt annet antall. Det er derfor naturlig at de også har et par flere telefoner som kommer for sent.

 

Derfor mener jeg den heller spydige kommentaren var unødvendig. :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder telefoner som kommer sent fra Nokia kan du legge til for eksempel 6280, N73 Music Edition, N70 Music Edition (i liten grad). Begynner kanskje å bli litt hast med N92 også snart? Det var de jeg kom på i farten. Så du mener altså at det finnes andre produsenter som har hatt like mange forsinkelser i det siste? For isåfall må jeg selvsagt bare beklage å ha forsterket et ufortjent rykte.

Dette var det du klarte å hause opp? Hva med å nevne f.eks. N91? Det er jo den som faktisk har blitt litt utsatt...

 

Joda, N92 skulle nok vært på markedet. Neppe i Norge uansett, men du har nok rett i den. Men hvilken sammenheng er det mellom forsinkelse av en musikkmobil med nyeste versjon av Symbian og med 4 gb harddisk og denne mid-end mobilen 6300? Svært liten. Det samme kan sies om N92 og 6300. Helt forskjellige mobiler.

 

Vel;

1: Nokia har selvfølgelig fler forsinkede modeller enn andre. Det har gjerne noe med at de produserer svært mange fler mobiler enn andre og. Sammenligner man med Samsung som og produserer flere titalls mobiler (ikke alltid til Norge) har de langt fler forsinkede mobiler.

 

2: Nokias forsinkede mobiler er i nesten alle tilfeller nye teknobomber. Dvs. N91, N92, og forsåvidt 6280 som hadde sykt med spesifikasjoner til sin pris. Mobiler i den klassen 6300 er i har de sjelden forsinkelser.

 

På samme måte, det at P990i kom sykt sent er ikke noe særlig argument for at W850i skulle bli veldig forsinket...

 

Tenk deg om?

 

Det er vel neppe tilfeldig at når slike uttallelser kommer så er det fra han som har gitt Nokia terningkast 3 i alle testene han har skrevet... Dette blir for dumt.

 

Avslutter med samme som jeg begynte med: Det blir mer og mer dritt på amobil for hver dag som går.

Lenke til kommentar

Er enig med flere andre her angående Nokia og forsinkelser. Selvfølgelig er det ergelig for oss brukere og måtte vente i noen uker ekstra, men det er sånnt som skjer.

 

Må si at jeg syns denne telefonen var lekker, er fristende å kjøpe den selv om den ikke har symbian 60, men det kan jo alltids være en mobil nr. 2. :)

Lenke til kommentar
Nokia 6300 er den første Nokia-telefonen som leveres med Opera Mini forhåndsinstallert.

 

Er postitivt overrasket over dette :thumbup: Trodde Nokia hadde bestemt seg for å gå bort fra Opera på mobilen til fordel for browsere basert på KHTML. Nå er vel Opera Mobile og ikke Opera Mini den egentlige konkurrenten til KHTML, men poenget står fortsatt.

Lenke til kommentar

N91 må selvsagt også nevnes ja. Har også lest diskusjoner om N92, som sannsynligvis ikke kommer før jul. Mener den skulle komme fjerde kvartal, noe som ser ut til å ikke skje. Her i Norge er DVB-H lite aktuelt inntil videre ja.

 

For å oppsummere er det en god del Nokia-telefoner på listen over forsinkede modeller, og kun P990i fra andre produsenter så langt. 6280 er en helt standard Series 40-telefon, som ikke var rent lite forsinket. (Men ja, her var det et nytt Series 40-grensesnitt). Musikktelefonene er oppgulp med litt større minnekort, så det store tekniske årsakene til at de er forsinket kan jeg ikke se. Jeg synes altså kommentaren er på sin plass.

 

Det er vel neppe tilfeldig at når slike uttallelser kommer så er det fra han som har gitt Nokia terningkast 3 i alle testene han har skrevet... Dette blir for dumt.

3 er ikke en dårlig karakter. 3,5 er midt på treet det.

Lenke til kommentar
Jeg synes den ser bra ut. Minner meg litt om en eksklusiv utgave av den sølvgrå T610 (ja, vet de ikke er sååå like, men det var den assosiasjonen jeg fikk). Går det virkelig ikke an å kjøre flere applikasjoner på en gang i series 40?

7428357[/snapback]

Ikke helt fritt slik som på for eksempel Series 60. Men du kan ha mp3-spiller eller FM-radio i bakgrunnen mens du gjør hva som helst annet.

Lenke til kommentar

Ok, det var da enda godt at du kan bruke noen appsi bakgrunnen. Kanskje vært greit å utdype dette i artikkelen? Sånn som det står nå ser det jo ut som den overhodet ikke kan kjøre 2 ting på en gang. Ihvertfall for meg som ikke har noe særlig erfaring med S40.

 

" Telefonen har kun de enklere Series 40-menyene, der det ikke er mulig å kjøre flere oppgaver samtidig..."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samsung har lansert flere modeller i år og i fjor som ikke har kommet til planlagt tid, inkludert Z710.

 

N91 må selvsagt også nevnes ja. Har også lest diskusjoner om N92, som sannsynligvis ikke kommer før jul. Mener den skulle komme fjerde kvartal, noe som ser ut til å ikke skje. Her i Norge er DVB-H lite aktuelt inntil videre ja.

 

For å oppsummere er det en god del Nokia-telefoner på listen over forsinkede modeller, og kun P990i fra andre produsenter så langt. 6280 er en helt standard Series 40-telefon, som ikke var rent lite forsinket. (Men ja, her var det et nytt Series 40-grensesnitt). Musikktelefonene er oppgulp med litt større minnekort, så det store tekniske årsakene til at de er forsinket kan jeg ikke se. Jeg synes altså kommentaren er på sin plass.

 

Det er vel neppe tilfeldig at når slike uttallelser kommer så er det fra han som har gitt Nokia terningkast 3 i alle testene han har skrevet... Dette blir for dumt.

3 er ikke en dårlig karakter. 3,5 er midt på treet det.

7420218[/snapback]

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...