Gå til innhold

Thinkpad T60 i bredt format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater bredformatskjermer, hva i all verden er det folk bruker datamaskinene sine til?? Har ennå ikke opplevd å ha for liten plass i bredden, vertikalt derimot har jeg problemer daglig. Ingen vits i øke bredden før man i alle fall kan se et helt a4-ark i høyden, dvs på skjermer med oppløsning x1600 eller større. Sitter selv å sliter med en 1280x768 nå, bare fordi det er så trendy med bredformat fantes det ikke en eneste skikkelig bærbar å få tak i med 4:3-skjerm!

Lenke til kommentar
Jeg hater bredformatskjermer, hva i all verden er det folk bruker datamaskinene sine til?? Har ennå ikke opplevd å ha for liten plass i bredden, vertikalt derimot har jeg problemer daglig. Ingen vits i øke bredden før man i alle fall kan se et helt a4-ark i høyden, dvs på skjermer med oppløsning x1600 eller større. Sitter selv å sliter med en 1280x768 nå, bare fordi det er så trendy med bredformat fantes det ikke en eneste skikkelig bærbar å få tak i med 4:3-skjerm!

7384050[/snapback]

 

Jeg er enig i at bredskjerm genrelt er dårligere, men på laptoper ser jeg at det har noe for seg, da det passer bedre med formen på et tastatur.

 

Den modellen med lavest oppløsning birker litt for "pinglete", lurer på hvordan den vil selge mot den med litt mer saklig oppløsning.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at bredskjerm genrelt er dårligere, men på laptoper ser jeg at det har noe for seg, da det passer bedre med formen på et tastatur.

På min IBM T40p har jeg ikke noe plass til overs rundt tastaturet. Må jo ha plass til touchpaden også, og skulle skjermen vært bredere ville jeg fått tomrom på siden av tastaturet. Vil mye heller ha skikkelig oppløsning på skjermene, det er besynderlig få som tilbyr 1600x1200, og så vidt jeg vet er det ingen lenger som tilbyr det på 14" skjerm. Dell hadde en Inspiron-serie som det var mulig på, rundt 2001 en gang, men siden har jeg ikke sett...
Lenke til kommentar
Jeg er enig i at bredskjerm genrelt er dårligere, men på laptoper ser jeg at det har noe for seg, da det passer bedre med formen på et tastatur.

På min IBM T40p har jeg ikke noe plass til overs rundt tastaturet. Må jo ha plass til touchpaden også, og skulle skjermen vært bredere ville jeg fått tomrom på siden av tastaturet. Vil mye heller ha skikkelig oppløsning på skjermene, det er besynderlig få som tilbyr 1600x1200, og så vidt jeg vet er det ingen lenger som tilbyr det på 14" skjerm. Dell hadde en Inspiron-serie som det var mulig på, rundt 2001 en gang, men siden har jeg ikke sett...

7384254[/snapback]

 

T40p har masse plass til overs rundt tastaturet, litt over og masse under, hele touchpaddelen er jo svær. Den kunne lett vært mindre i opp-ned-retning, og fortsatt hatt like stort tastatur.

 

AtW

Lenke til kommentar

nyheten her har denne overskriften:

Etter stadige forespørsler fra kundene har Lenovo startet å tilby Thinkpad T60 med skjerm i bredt format.

denne forklaringen er en bare en del av det som nevnes i artikkelen nyhetsnotisen linker til :

Why go wide?

 

Lenovo will include widescreen on its 15.4" T60 offering (no 14.1" widescreen T60 for now). There will be a WSXGA+ and WXGA screen resolution option. Lenovo has in a way been forced to offer their flagship T-series with the option of widescreen, there are basically three business reasons for the company deciding to offer widescreen on the T-series:

 

  1. This year Dell and HP shifted nearly all of their business line laptops to being widescreen. Because of this Lenovo looked like the odd man out and possibly "old-fashioned" for not having a widescreen offering in their T-series.

 

  2. Business buyers are becoming more and more interested in widescreen and since that group is the bread and butter of sales for the T-series, Lenovo had to cater to what the customer is asking for.

 

  3. LCD makers such as Samsung, LG and AUO that supply Lenovo with screens are pushing the widescreen format by offering better prices and focusing innovation on this type of screen.

http://www.notebookreview.com/default.asp?...+T60+Widescreen

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Joda, men jeg opplever iallefall at jeg oftere kunne trengt litt mer plass i bredden, enn høyden når jeg programmerer. Selv om det selvsagt finnes unntak. Men nå sitter jeg på en 14,1" skjerm med 1400x1050 (T30). Så kanskje en 15" hadde vært nok.

 

Men til surfing og tekstbehandling syntes jeg ikke 15.4" skjerm er noe særlig. Da ble ønsket om mer høyde gjeldende.

 

Ørjan

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...