Gå til innhold

Vil forby mp3-spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo egentlig positivt at det forslaget kommer opp...

 

Jo fordi det er så vidtrekkende at det vel kan vekke opp mange av de som tror at dette bare er en kamp mellom den stakkers utplyndrede musikkindustrien og de slemme piratene, silk at flere forstår at det det handler om er (deler av) underholdningsindustriens ønske om å ha en total kontroll over vår bruk av deres produkter.

 

M.

 

PS Kjøpte den siste CDen fra Waits forleden. Ikke kopisikret, men så lekkert innpakket at en kopi føles som svært dårlig erstatning... Dessuten så lager mannen så genial musikk at det ikke gjør meg noe å betale for den.

Lenke til kommentar
Ville ikke denne loven ovgså forby alle ting som kan spille av lovlige kopier? :hmm: Får rett og slett vondt inne i meg av å se lobbyvirksomhet ødelegge et demokrati på denne måten...

7368530[/snapback]

 

Det er jo det glimrende, dette lovforslaget er så perverst at det må jo bare gi en backlash.

 

 

Håper jeg i hvert fall... Dette vil jo også være et forbud mod kompilatorer.... Edit: Jeg nevner ikke engang Linux.

 

Skulle likt å vite hvilke firmaer som har lobbet fram dette forslaget... De skal aldri få fem øre mer fra meg samme hva de måtte komme opp med. :no:

 

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Og når man trodde politikerne endelig hadde skjønt greia... Problemet ligger ikke hos forbrukerne, men tilbyderne som ikke gir oss hva vi ønsker (vi skal ikke betale lisens for å høre musikk x antall ganger, men kjøpe plata uten begrensninger for hvor vi vil høre den og det skal være like enkelt som å laste ned musikk med mulighet til å laste ned låta igjen om data skulle gå tapt). Isteden lanserer de brukerfiendtlig løsninger på samlebånd og krever vi skal betale for dritten.

 

Man kan bare glemme å stemple forbrukere som lovbrytere når de virkelige tyvene er griske platebaroner og lisensryttere. :realmad:

Lenke til kommentar
I praksis ville dette bety at alle som eier en video- eller mp3-spiller eller PC kan bli bøtelagt med opp til 65 000 australske dolla, eller rundt 320 000 kroner, skriver IDG.se.

Hahaha! :lol:

 

Dei burde fått ein premie for å komme med eit så tåpeleg lovforslag. :p

Det seier seg sjølv at dette aldri kjem til å bli ein realitet.

Lenke til kommentar
I praksis ville dette bety at alle som eier en video- eller mp3-spiller eller PC kan bli bøtelagt med opp til 65 000 australske dolla, eller rundt 320 000 kroner, skriver IDG.se.

Hahaha! :lol:

 

Dei burde fått ein premie for å komme med eit så tåpeleg lovforslag. :p

Det seier seg sjølv at dette aldri kjem til å bli ein realitet.

7368998[/snapback]

Det sa de den dagen lovforslaget mot hjemmebrent kom også

Men seriøst, ingen mp3 spiller, ingen video spiller og heller ingen pc...

Spår alerede produsenter og butikker vill gå konkurs. Ikke bare for de som selger produktene men for alle som selger musikk, video osv på nette og i butikken.

Skal vi ikke forby ark og penn samtidig, slik at ingen kan tegne en kopi av en penge eller av ett berømt bilde... eller av ett foto man selv har tatt....

 

Håper virkelig at dette sjer! Så får de se hvor dum verden vi lever i!

over 50 år med forskning og utvikling kan kastes og skrinlegges. Vi flytter tilbake i steinhulen og skrur av strømmen og later som om det har vært en atom krig som har fått hele verden til å gå tilbake i steinalderen :tease:

 

Viss du ser Aoen flux eller v for vendetta så kan vi vell kansje ha det slikt etterhvert :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Dette er vel tidenes mest idiotiske lovforslag?

7369690[/snapback]

Ja. Skal purken løpe rundt å bøtelegge folk med mp3 spiller. Ja, kanskje jeg skal bli kriminel. Purken kommer jo til å være opptatt med å bøtelegge folk med mp3 spiller.

 

Men uansett, jeg kan ikke leve uten mp3 spiller på buss(hvis jeg hadde bodd i australia). Blir dette vedtatt så skal jeg protestere, utenfor Australias ambassade.

 

Hvem blir med?

Lenke til kommentar
De som prøver å få denne loven igjennom er skrudde i hodet. Tviler på at dette kommer igjennom. Hvis det skulle komme igjennom, da blir det slutt på salg av mp3-spiller med mer og da vil andre tape penger. IDIOTI

7370236[/snapback]

 

Det er ikke deres problem. Om iPod taper millioner på budsjettet sitt har ikke noe med platebransjen direkte og gjøre. De ser kun profitt og ikke. Som elektro " + og -".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...