Gå til innhold

KillBill på topp igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endringer

OneCall Faktura har økt fra 40 gratis ringeminutter og sms til 55

 

Nutel KILLBILL sank sin abbonementsavgift til fra 79 til 65 kr og inkluderer 90 ringeminutter og 80 sms

 

Oversikt

OneCall Faktura / Nutel KILLBILL

0 / 0 - etablering

45 / 65 - minimumsfakturering / månedspris

55 / 90 - inkluderte ringeminutter

55 / 80 - inkluderte sms

0,80 / 0,79 - minuttpris

0,59 / 0,59 - oppstart

0,42 / 0,39 - sms

1,98 / 1,98 - mms

20 / 20 - telefonsvarer

10,50 / 14,99 - datatrafikk (GPRS, EDGE, UMTS)

 

Priseksempler

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

90 samtaler á 1 min (3 per dag)

80 meldinger (3 per dag)

59 kr OneCall Faktura

65 kr Nutel KILLBILL (optimalt bruk)

 

80 samtaler á 1 min

80 sms

45 kr OneCall Faktura (optimalt bruk)

65 kr Nutel KILLBILL

 

120 samtaler á 1 min (4 per dag)

180 sms (6 per dag)

143 kr OneCall Faktura

145 kr Nutel KILLBILL

 

150 samtaler á 2 min (5 per dag)

300 sms (10 per dag)

207 kr OneCall Faktura

216 kr Nutel KILLBILL

282 kr djuice Allstar

317 kr NetCom SmartTalk

 

90 samtaler á 1 min (3 per dag)

600 sms (20 per dag)

278 kr OneCall Faktura

268 kr Nutel KILLBILL

368 kr djuice Allstar

315 kr NetCom SmartTalk (med SMSmania, 2000 meldinger ville kostet det

samme)

321 kr OneCall Kontant

 

450 minutter á 5 min (90 per måned, 3 per dag)

90 sms (3 per dag)

377 kr OneCall Kontant (20 øre billigere :p)

377 kr OneCall Faktura

396 kr Nutel KILLBILL

417 kr djuice Allstar

381 kr NetCom SmartTalk

395 kr Telenor FriFix

354 kr Tele2 Champion

363 kr Chess KnockOut

399 kr noextras.net

[EDIT=Var kanskje litt for påståelig her..]

Kan ikke annet enn å konkludere med at OneCall er Norges billigste for de aller fleste når det gjelder mobiltelefoni!

De som sender veldig mange SMS, ca 700 meldinger i måneden (ca 24 per dag) og de som ringer over 400 minutter per måned (ca 14 minutt per dag) sparer penger på å velge et andre abbonement, se unntakene.

(thank you for enlightening me escobar)

 

Unntak:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Telenor FriTid. Hvis dette abbonementet brukes riktig kan du spare masse penger på å heller velge dette abbonementet.

 

Telenor FriFix og NetCom SmartTalk er også billigere dersom du ringer ca 400 minutter per måned (13-14 minutt per dag) med omtrent 6-7 minutter lange samtaler.

 

NetCom SmartTalk med SMSmania er billigere hvis du ringer 55 minutter og sender over 700 meldinger per måned (23-24 meldinger per dag).

 

djuice nonstop er også billigere hvis du hvis du ringer 55 minutter og sender over 960 meldinger per måned (32 meldinger per dag).

 

Hvis du bruker mobilens modem for å koble deg opp mot internett lønner det seg å ha Telenor eller NetComs maxprisløsninger.

 

Hvis du ringer 55 minutter og sender 55 melddinger per måned er etter ti dager med 5 MB modembruk er NetComs DATAmania billigere enn OneCalls 10,50 per MB.

[/EDIT] Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Endringer

 

Kan ikke annet enn å konkludere med at OneCall er Norges billigste på mobiltelefoni! Uansett ringemønster..

Dersom ikke OneCall Faktura er billigst er OneCall Kontant billigst.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Få unntak:

NetCom SmartTalk med SMSmania er billigere hvis du ringer 55 minutter og sender over 700 meldinger per måned (23-24 meldinger per dag).

djuice nonstop er også billigere hvis du hvis du ringer 55 minutter og sender over 960 meldinger per måned (32 meldinger per dag).

Hvis du bruker mobilens modem for å koble deg opp mot internett lønner det seg å ha Telenor eller NetComs maxprisløsninger.

Hvis du ringer 55 minutter og sender 55 melddinger per måned er etter ti dager med 5 MB modembruk er NetComs DATAmania spart inn.

7360302[/snapback]

 

Det finnes flere unntak enn du lister opp hvor OneCall ikke er billigst uansett ringemønster. Generelt sett kan One Call være et bra alternativ, men for min del er det altfor dyrt per minutt siden jeg ringer mellom 25 og 50 timer hver måned. Da er Telenor FriTid definitivt best for min del og One Call kommer langt nede på listen som Telepriser generer når jeg legger inn mitt forbruk.

 

Syntes det er feil å komme med bombastiske utsagn som; "Kan ikke annet enn å konkludere med at OneCall er Norges billigste på mobiltelefoni! Uansett ringemønster.. ". For det er ikke sant i det hele tatt. Alle har individuelle behov og jeg anbefaler å ta i bruk mobilkalkulatoren hos Telepriser.no eller Dinside.no for å finne abbonementet som passer deg best!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...