Gå til innhold

"Bearlake" med HDMI- og HDCP-støtte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan vel i og for seg stemme godt at det inngår i HDMI-standarden, men den faller vel ikke rett under der?

Mtp de skjermene og skjermkortene som har DVI med støtte for HDCP, så er vel dette bare en godkjenning for de forskjellige typer "medier" som skal kunne spille av en HD-DVD e.l?

HDMI gir vel kanskje automatisk denne støtten, mens via DVI så MÅ du ha HDCP-støtte for å spille av HD-film..?

Lenke til kommentar
Det kan vel i og for seg stemme godt at det inngår i HDMI-standarden, men den faller vel ikke rett under der?

Mtp de skjermene og skjermkortene som har DVI med støtte for HDCP, så er vel dette bare en godkjenning for de forskjellige typer "medier" som skal kunne spille av en HD-DVD e.l?

HDMI gir vel kanskje automatisk denne støtten, mens via DVI så MÅ du ha HDCP-støtte for å spille av HD-film..?

7342993[/snapback]

 

HDCP er teknologien for DRM på HDMI. For å kunne vise beskyttet materiale må i teorien alle leddene fra signalkilde til skjerm støtte HDCP.

 

Holder Intel på med en ny GPU til G-serien? Intel GMA (X)3000 slo vel ikke helt ann :)

Lenke til kommentar

Av low-end / low-power skjermkort så regjerer jo Intel kraftig nå med sine integrerte GPU-er. Det er akkurat nok 3D ytelse til at man kan spille veldig lettdrevne spill og oppleve Vista Aero effektene. Mac OS X får vel greit nytte av det også (for Quartz Extreme / Core Image).

 

Det at det nå kommer HDMI og HDCP støtte ser jeg bare på som en naturlig progresjon. Jeg håper de tar HD-video på alvor nå og ikke kommer med halvveis implementasjoner. Man trenger også klare standarder som varer litt lenger enn nesa på sjefene (jeg er elendig på kåseri, jeg vet det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...