Gå til innhold

Vannkjølt toppmodell fra OCZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes disse modulene minner litt vel mye om Corsair sine Dominator-brikker. Nok et tegn på at OCZ prøver å gå i Corsair sine fotspor. Har en liten mistanke om at disse brikkene vil bli enda dyrere enn de hvasseste Dominator-brikkene.

 

Edit: ser også at Dominator-brikkene har hvassere timings. Og de lot seg visst også klokke til over 1200 MHz.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
...

Vil det ikke være en stor risiko for problemer, når man tenker på vekten og mulig press fra stive slanger?

7335994[/snapback]

 

Jo det mener jeg også. Dette burde være et hint til hovedkortprodusentene om å lage ekstra solide modulfester og kutte ut de spinkle plastklemmene som de nbruker til nå. DDR2-SDRAM moduler må pakkes inn i en stiv ramme før de monteres eller noe. Burde kommet en ny standard på dette.

 

...

Men skal det være...så skal det være :!:

7336395[/snapback]

 

Jepp. Sikkert fint for casemoddere som kun skal ha vannkjøling og ikke noen vifter. Men regner med de må lage sin egen løsning for sikker feste av modulene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det sto at disse brikkene muligens var i samme prisklasse som dominator. Da håper jeg det er den dyreste dominatoren HW.no peker til? Hvis ikke ville det vel blitt "for billig".

 

EDIT: Dominator er vel like bra som disse brikkene? Du slipper jo også den store vannkjølingsblokka for å holde dem (ekstra) kjølige.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Det sto at disse brikkene muligens var i samme prisklasse som dominator. Da håper jeg det er den dyreste dominatoren HW.no peker til? Hvis ikke ville det vel blitt "for billig".

 

EDIT: Dominator er vel like bra som disse brikkene? Du slipper jo også den store vannkjølingsblokka for å holde dem (ekstra) kjølige.

7337203[/snapback]

Ja, ifølge testen her på hw.no var kjølesystemet på Dominator-brikkene regnet for å være "svært effektiv".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Disse ser ikke ut til å bruke samme teknologi som dominator, med kjøling inng mellom brikkene. Så spørs det hva som er best i praksis.

7336981[/snapback]

Jeg har stor tro på dominator sin kjøleløsning. Så jeg tror luftkjølingen til dominator kan gi like god kjøling som vannkjølingen til OCZ, (hvis man bruker vifteopphenget som følger med den dyreste dominator-brikken). De som har vannkjøling på RAMen har det nok for utsendet skyld, eller så er de er hardcore klokkere, eller mest sannsynlig fordi de ikke har hørt om dominator. :tease:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Synes disse modulene minner litt vel mye om Corsair sine Dominator-brikker. Nok et tegn på at OCZ prøver å gå i Corsair sine fotspor. Har en liten mistanke om at disse brikkene vil bli enda dyrere enn de hvasseste Dominator-brikkene.

 

Edit: ser også at Dominator-brikkene har hvassere timings. Og de lot seg visst også klokke til over 1200 MHz.

7336015[/snapback]

 

Är det många andra produkter OCZ har försökt efterapa Corsair på? Vilka tänker du på då?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...