Gå til innhold

Første 4x4-hovedkort avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oj oj oj, dette blir dyrt...

4K for hk, 4K for ett sett minnebrikker til og sikkert 2x 5k for en akseptabel CPU.

7327908[/snapback]

 

 

jeg tenkte akkurat det samme. det hadde vært krem, men fy faen for en pris man ender opp på.

 

Noen som veit noe om arkitekturen her da? Jeg satt og lurte på om hver cpu fikk ansvaret for sitt eget pciex kort i sli-oppsettet. I så fall kan vi begynne å snakke.

 

4gb med frekk ram og denne riggen kan rocke bra. Tipper sturla er i gang med å få tak i første testutgaver. ;)

 

edit: antall satakontakter skyldes vel at det er brikkesettx2, ett for hver cpu, og dermed er det sikkert enda en stund til man ser 12 sata på enkeltbrikkesettkort (måtte ord delere steke i sitt eget fett)

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å skjønne hva AMD driver med.

 

De har brukt millioner på å utvikle denne platformen, men hvorfor? Det burde være ganske klart at Core2 kommer til å yte betraktlig bedre og koste mindre.

 

Jeg tror neppe K8 4x4 holder stand mot intel. Greit de har HT, men det kan umulig veie opp.

De burde heller brukt pengene på noe annet... feks betale ned litt gjeld eller legge noen ekstra kroner i produksjonslinjene.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg foretrekker IWill DK8EW. Koster omtrent det samme, cpu'ene med sokkel 940 er billigere, begge er EATX, begge støtter SLI (DK8EW riktignok med 2x8 PCIe i SLI).

 

DK8EW har 8 minnespor og 3xPCIX (133MHz), utvikler mindre varme og er i det hele tatt mer profft.

 

Asus-kortet har riktignok flere SATA porter, men jeg har dårlige erfaringer med integrerte RAID-kontrollere. Asus-kortet støtter også DDR2-RAM mot DK8EW's DDR, kan vel ha litt å si.

Lenke til kommentar
Er dette her rettet for entusiaster eller for serverbruk, egentlig? Skjønte liksom aldri.

7327961[/snapback]

Er nok for entusiaster og heftige arbeidsstasjoner (akkurat som Intel quad core).

 

Jeg håper de senker prisen på prosessorene iallefall. De er vel nesten nødt til det for at ikke totalpakka skal bli vesentlig dyrere enn tilsvarende Intel. Selv tror jeg at AMDs løsning kommer til å yte bedre enn Intels fordi jeg har mer tror på separate prosessorer enn flere kjerner på samme.

Lenke til kommentar
Er dette her rettet for entusiaster eller for serverbruk, egentlig? Skjønte liksom aldri.

7327961[/snapback]

Er nok for entusiaster og heftige arbeidsstasjoner (akkurat som Intel quad core).

 

Jeg håper de senker prisen på prosessorene iallefall. De er vel nesten nødt til det for at ikke totalpakka skal bli vesentlig dyrere enn tilsvarende Intel. Selv tror jeg at AMDs løsning kommer til å yte bedre enn Intels fordi jeg har mer tror på separate prosessorer enn flere kjerner på samme.

7327985[/snapback]

Føler også at den kommer til å yte bedre enn 4 kjerner på en sokket (kan ikke noe teste det snart:) )

Lenke til kommentar
Oj oj oj, dette blir dyrt...

4K for hk, 4K for ett sett minnebrikker til og sikkert 2x 5k for en akseptabel CPU.

7327908[/snapback]

Syns ikke det er så dyrt egentlig, tenker på hva du får for penga :D

 

Husker selv den gode gamle masknen vi hadde hjemme kosta langt over 30.000kr. Blant annet kostet amd 800mhz bare 22tusen alene :p

Også kan vi plusse på resten av maskina og skjerm :roll:

 

 

Men hvis det er for servere. Er det ikke litt "lite" med to minnebrikker for hver CPU.

Servere også, Men først og fremst arbeidsstasjoner og gamer maskiner :D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...