Gå til innhold

Mangler DX10-drivere til G80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lagt ut en 97.19 driver til forceware for vista på guru3d.com Jeg kan ikke si om den støtter 88xx serien, men vil anta dette i forhold til buildnummer. Denne driveren er uten control panel men den har fått støtte for AA osv...

 

Anbefaler alle nvidia vista brukere å teste ut denne driveren. Funker i allefall flott på RTM systemet mitt :)

Lenke til kommentar

Fra et free software/åpen kildekode-perspektiv virker det latterlig fordi man har et kort med støtte for DX10, men som man ikke kan bruke hele potensialet av fordi det blir holdt igjen av driverene (Ja, problemet eksisterer i *nix-verdenen også).

 

Hadde nVidia sluppet driverene med DX10-støtte hadde man kunnet utforske og bygget ting på den teknologien i dag og ikke måttet sitte på gjerdet og ventet på Vista-slippet.

 

Det det beviser er vell hvor forskjellige mennesker med forskjellig softwarelisenssyn ser på verden.

Lenke til kommentar

Potensialet er da veldig teoretisk, selv om MS lanserte DX10 i morgen, så finnes det vel absolutt ingen spill eller andre programmer som utnytter det uansett. Vista skal riktignok bruke DX10 i interfacet sitt, men ikke ser jeg poenget med å kjøpe ett DX10 kort til flere tusen for at Vista kanskje ser marginalt bedre ut :) Vil tro at de fleste som kjøper 8800 kort nå ikke primært kjøper dem for DX10, men for generelt bedre ytelse i spill etc.

Lenke til kommentar
Potensialet er da veldig teoretisk, selv om MS lanserte DX10 i morgen, så finnes det vel absolutt ingen spill eller andre programmer som utnytter det uansett. Vista skal riktignok bruke DX10 i interfacet sitt, men ikke ser jeg poenget med å kjøpe ett DX10 kort til flere tusen for at Vista kanskje ser marginalt bedre ut :) Vil tro at de fleste som kjøper 8800 kort nå ikke primært kjøper dem for DX10, men for generelt bedre ytelse i spill etc.

7327840[/snapback]

Company of heros og nyeste flightsim er vel sluppet og kan kjøre på DX10 trodde jeg, crysis kommer snart, MOH Airborne kommer vel også snart

 

Uhh crysis kommer vist ikke før Q3 2007 :(

Endret av idos
Lenke til kommentar
Kanskje dei som utvikler dx10 spel hadde likt og hatt drivern? slik at dei fikk testa det på vanlige pc'r osv.

 

Den drivern på guru3d fungerer ikkje på 8800 series.

7328130[/snapback]

Faktum er vel at de har tilgang til det meste gjennom nvidia's "The Way It's Meant To Be Played" program, eller lignende avtaler.

Er du utvikler av spill osv. kan du snakke med nvidia direkte. Folk flest må nøye med seg å holde seg "utenfor".

Lenke til kommentar
Potensialet er da veldig teoretisk, selv om MS lanserte DX10 i morgen, så finnes det vel absolutt ingen spill eller andre programmer som utnytter det uansett. Vista skal riktignok bruke DX10 i interfacet sitt, men ikke ser jeg poenget med å kjøpe ett DX10 kort til flere tusen for at Vista kanskje ser marginalt bedre ut :) Vil tro at de fleste som kjøper 8800 kort nå ikke primært kjøper dem for DX10, men for generelt bedre ytelse i spill etc.

7327840[/snapback]

Company of heros og nyeste flightsim er vel sluppet og kan kjøre på DX10 trodde jeg, crysis kommer snart, MOH Airborne kommer vel også snart

 

Uhh crysis kommer vist ikke før Q3 2007 :(

7328138[/snapback]

 

Korrekt. Flightsim X og Company of Heroes er laget med tanke på DX10. Flight Sim X kommer GARANTERT til å bli sinnsykt mye bedre med DX10 enn DX9c i hvertfall. Er ingen per i dag som kan kjøre med full grafikk pga DX9 dårlige støtte for mange ulike objekter, med DX10 blir dette problemet borte.

Lenke til kommentar
Potensialet er da veldig teoretisk, selv om MS lanserte DX10 i morgen, så finnes det vel absolutt ingen spill eller andre programmer som utnytter det uansett. Vista skal riktignok bruke DX10 i interfacet sitt, men ikke ser jeg poenget med å kjøpe ett DX10 kort til flere tusen for at Vista kanskje ser marginalt bedre ut :) Vil tro at de fleste som kjøper 8800 kort nå ikke primært kjøper dem for DX10, men for generelt bedre ytelse i spill etc.

7327840[/snapback]

Company of heros og nyeste flightsim er vel sluppet og kan kjøre på DX10 trodde jeg, crysis kommer snart, MOH Airborne kommer vel også snart

 

Uhh crysis kommer vist ikke før Q3 2007 :(

7328138[/snapback]

 

Korrekt. Flightsim X og Company of Heroes er laget med tanke på DX10. Flight Sim X kommer GARANTERT til å bli sinnsykt mye bedre med DX10 enn DX9c i hvertfall. Er ingen per i dag som kan kjøre med full grafikk pga DX9 dårlige støtte for mange ulike objekter, med DX10 blir dette problemet borte.

7329189[/snapback]

Så vi får spiltt dx10 spill i dx9?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...