Gå til innhold

Funcom svarer leserne - del 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oioi, dette var dagens gladnyhet!

 

Jeg fikk to av mine tre spørsmål besvart! Dette var stas!

 

Siden jeg liker å skryte på meg, så må jeg si at det var jeg som stilte spørsmålet angående VoIP og det med konsollversjoner... (Selv om det sikkert var flere andre som spurte om det samme... :tease: )

 

Uansett syntes jeg han Erling er dyktig til å svare på spørsmål, uten å røpe for mye - men fremdeles røper såpass at det holder seg interessant.

 

Ellers er det morsomt av gamer.no å få til slike intervjuer, håper det kommer noe liknende en gang i framtiden!

Lenke til kommentar

Med mitt spørsmål "Det er litt uklart blant folk når det gjelder en alle-mot-alle PvP-server. Kan du fortelle litt om hvordan utviklingen av PvP-reglene er akkurat nå? Og om det er planer om å ha en form for alle-mot-alle PvP-server ved lansering?"

 

 

Så var jeg egentlig mer ute etter om FC hadde kommet til enighet om hvilket "loot ruleset" de hadde blitt enig om. Samt om det selvfølgelig ville være en PvP server ved lanserings dag:) Noe som var en veldig sterkt ønske blandt medlemmenepå AoC forumet.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Så var jeg egentlig mer ute etter om FC hadde kommet til enighet om hvilket "loot ruleset" de hadde blitt enig om. Samt om det selvfølgelig ville være en PvP server ved lanserings dag:) Noe som var en veldig sterkt ønske blandt medlemmenepå AoC forumet.

7306399[/snapback]

 

Når det gjelder "loot rulesets" er det noe såpass detaljert at jeg ikke kan gå inn på det, fordi det garantert vil endre seg iløpet av betaen. Men tidligere har vi for eksempel nevnt "blood money" som er en del av PvP-systemet. Du får "blood money" når du dreper andre spillere, og den som blir drept vil da miste litt. "Blood money" kan brukes til å kjøpe spesielle gjenstander, for eksempel, som ikke kan kjøpes for vanlige penger.

 

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger, folkens! :-)

Lenke til kommentar
Hvor god du er til å svinge sverdet på ulike måter betyr ikke så veldig mye hvis figuren din er mye dårligere til å fekte enn motstanderen, eller hvis han gjør mer skade enn deg for hvert slag.

 

Så det betyr at man kan ikke overvinne en motstander som har bedre utstyr eller høyere nivå, med ferdigheter?

 

Kunne du svart på dette, Erling?

 

Tror ikke det er noe bare jeg lurer på... Med tanke på kampsystemet og at det i AoC ikke bare er å velge et mål og trykke en angrepsknapp for å se spillet gjøre jobben, så er det vel relevant å lure på; i hvor stor grad teller egne ferdigheter?

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Så det betyr at man kan ikke overvinne en motstander som har bedre utstyr eller høyere nivå, med ferdigheter?

 

Kunne du svart på dette, Erling?

 

Tror ikke det er noe bare jeg lurer på... Med tanke på kampsystemet og at det i AoC ikke bare er å velge et mål og trykke en angrepsknapp for å se spillet gjøre jobben, så er det vel relevant å lure på; i hvor stor grad teller egne ferdigheter?

7308286[/snapback]

 

Det komer veldig an på forskjellen mellom de to som kjemper. Hvis den ene er level 20 mens den andre er level 50, ja, da blir det nok bortimot umulig å vinne for den minste av de to. Hvis forskjellen er mindre, kan det derimot tenkes at den minste vinner utifra hvor flink vedkommende er til å kjempe -- altså utføre de rette slagene og de rette komboene til enhver tid. Poenget er at systemet i Age of Conan er en salig blanding mellom ferdigheter og utstyr/egenskaper hos figuren. Det er fremdeles et rollespill. Du slår kanskje et slag som passer akkurat riktig inn i den kampsituasjonen og som vil såre motstanderen spesielt mye, men akkurat hvor mye du sårer fienden kommer an på figuren din sin egenskaper og utstyret du har. På samme måte så virker hans utstyr og egenskaper inn på hvor mye skade han tar.

Lenke til kommentar

Bra artikkel: bra spørsmål og bra svar av det spillet jeg venter mest på for tiden!

 

Uansett: har lest mye om kampsystemet - komboer osv.

Det jeg ikke skjønner helt er hva som er fordelen med å benytte ulike strikes og slag osv.

Slik det virker nå vil det lønne seg å spamme det slaget som gir mest DPS.

Hva er er fordelen med å foreta et "pingleslag"?;)

Er det stamina involvert i kamper - slik at man ikke kan spamme komboen med mest DPS hele tiden?

 

Hmm, mulig jeg har misforstått en del. Men hvor er den fantastiske grafikken? Disse bildene som ihvertfall ligger her på gamer.no ser jo ikke akkurat særlig fantastisk bra ut? Synes ike det ser bra ut i hele tatt faktisk

Da bør du gå inn på http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...w&template=main og se bildene, og ikke minst filmene som er der. Ser meget bra ut imho! Detaljert realistisk landskap, lang view-distance, en haug med folk samtidig på skjermen, nydelige skoger, skygger, stemninger og detaljer osv.

Lenke til kommentar
Hmm, mulig jeg har misforstått en del. Men hvor er den fantastiske grafikken? Disse bildene som ihvertfall ligger her på gamer.no ser jo ikke akkurat særlig fantastisk bra ut? Synes ike det ser bra ut i hele tatt faktisk

Da bør du gå inn på http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...w&template=main og se bildene

7310213[/snapback]

Til informasjon: Det er akkurat de samme bildene som ligger på Gamer.no, og det er disse bildene brukeren kommenterer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...