Gå til innhold

IE er hackermål nummer én


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes nivået på artikler og språk generelt på hwb.no er veldig høyt, og ønsker derfor å kommentere bruken av ordet 'hacker'. En hacker er IKKE synonymt med en som bryter seg inn på andres systemer. Hwb.no bør gå fram som et godt eksempel på bruk av IT-begreper.

7305801[/snapback]

 

 

Det er riktig at endel blander sammen hace og cracke. Men slik det forekommer her er det helt korrekt skrevet.

 

SANS instituttet har lagt ut en liste over de tjue programmene som anses som de mest utsatte hackermålene, det vil si programmer som hackere er mest interessert i å angripe.

 

Hackermål er altså potensielle mål som hackeren kan hacke. Finne informasjon om dette systemet eg.

 

Deretter kan han eller evnt. programmet velge å angripe, da med å bryte seg inn / bruke exploits osv. Cracke.

Lenke til kommentar

Kjem vel ikkje som noko stor overrasking at IE er det mest populære målet, det er ikkje mange bedrifter som fjerner IE og installerer eit alternativ, spesielt ikkje når det er snakk om fleire tusen maskiner.

Brukerne nevnes i tillegg som et svakt ledd i sikkerheten.

Eit veldig svakt vil eg påstå, 100% trygg blir du nok aldri, men ukompetente brukarar er så absolutt ein sikkerhetsrisiko.

 

Eg og fant ordet «hacker» litt feil her, det er vel snakk om ein total sårbarhet i programma, altså noko ein cracker fint kan trenge gjennom?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...