Gå til innhold

Ikke slutt for Pentium?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott! Endelig litt lavere effektforbruk for de som vil ha intel-prosessorer til under 1500kr. (Til nå har de måttet nøye seg med Pentium 4, Pentium D, og Celeron D, og vi vet jo at de har ganske høy TDP.)

 

Men det forundrer meg litt at ikke effektforbruket er ennå lavere. 65W per kjerne er jo dobbelt så mye som Core 2 Duo til tross for at klokkehastigheten på Pentium E2000-serien er lavere.

Lenke til kommentar
Synes ikke de skal gå tilbake til Pentium-navnet, særlig siden Netburst skal fases helt ut. Det blir som å ta et skritt tilbake, selv om arkitekturen er ny.

7302756[/snapback]

Pentium merkenavnet er jo ikke knyttet til noen mikroarkitektur, så jeg ser ikke helt problemet bortset fra at noen kanskje vil assosiere merket med høyt effektforbruk. Uansett er det ikke overraskende at Intel ønsker å resirkulere dette merkenavnet med tanke på hvor mye markedsføring som er lagt i det. Må si jeg har ventet på dette trekket helt siden "Core" merket tok over som flagskip hos Intel. Det hadde jo ikke vært noe sjakktrekk å gå videre med Core og Celeron i steden. Eller hur?

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Uansett er det ikke overraskende at Intel ønsker å resirkulere dette merkenavnet med tanke på hvor mye markedsføring som er lagt i det.

7302776[/snapback]

Jeg tror navnevalget er et godt valg for intel. "Pentium" er et merkenavn de aller fleste kjenner til. Om man spør Ola Nordmann om han kan nevne navnet på én prosessor er sansynligheten høy for at de sier Pentium. Folk som er oppdatert på data-fronten vet nok at utvalget er mye større, men Ola Nordmann vil nok kjenne langt bedre til navnet "Pentium" enn til "Core 2". Derfor tror jeg vidreføringen av navnet Pentium passer utmerket for den nye billigserien deres.

 

- Pentium til de som er lite oppdatert på data-fronten fordi det er et kjent navn.

- Core 2 og andre varianter til de som er oppdatert og har litt peiling.

Lenke til kommentar
Uansett er det ikke overraskende at Intel ønsker å resirkulere dette merkenavnet med tanke på hvor mye markedsføring som er lagt i det.

7302776[/snapback]

Jeg tror navnevalget er et godt valg for intel. "Pentium" er et merkenavn de aller fleste kjenner til. Om man spør Ola Nordmann om han kan nevne navnet på én prosessor er sansynligheten høy for at de sier Pentium. Folk som er oppdatert på data-fronten vet nok at utvalget er mye større, men Ola Nordmann vil nok kjenne langt bedre til navnet "Pentium" enn til "Core 2". Derfor tror jeg vidreføringen av navnet Pentium passer utmerket for den nye billigserien deres.

 

- Pentium til de som er lite oppdatert på data-fronten fordi det er et kjent navn.

- Core 2 og andre varianter til de som er oppdatert og har litt peiling.

7302923[/snapback]

 

 

Enig,dette ser jeg stadig på maskiner som jeg har inne til rep/oppgradering, der jeg spør dem hvilken maskin de har når de ringer og svaret er som regel " vet ikke helt,men det er en pentium" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...