Gå til innhold

Ytterligere fem G80-brikker på vei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Dette betyr vel at det kommer rimeliggere G80-kort. Kort som havner i budsjettklassen.

 

Hva betyr de tallene som stå etter G80?. (feks. G80-200) Er høyere tall bedre? (det pleier i hvertfakk være sånn).

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Til nå har det kun blitt rapportert om én G80-versjon - ihvertfall frem til februar 2007.

Jeg tror man må vente betydelig lengre enn til februar. Hvis man ser på lanseringsdatoene for geforce 6600-serien vs. 6800-serien og 7600-serien vs. 7800-serien så kommer det neppe mellomklasseversjoner før langt utpå våren, evt. begynnelsen av sommeren.

 

fLeReK: Høyere tall betyr nok bedre. Litt forhastet kan man nok tenke seg modeller a la dette:

G80-200 Geforce 8200 (budsjett, for bærbare og stasjonære)

G80-400 Geforce 8400 (mellomklasse kun for bærbare)

G80-600 Geforce 8600 (mellomklassen for stasjonære og bærbare)

G80-850 Geforce 8850 (høy prisklasse for stasjonære og bærbare)

G80-875 Geforce 8850 GX2 (2 GPUer) eller kanskje ennå bredere minnebuss?

 

FirstPrice: Det betyr nok at gamle modeller (Dx9) går ut av salg. ATI må selvfølgelig svare med bedre produkter og lavere priser for å henge med i konkurransen.

Lenke til kommentar

Men spørsmålet er jo om det er verdt pengene å oppgradere til DX9 , fra 9800, til X1950Pro / PCI-E nå, eller vente til DX 10 kommer ut, og det vil være lignende priser på DX10 kort som tilsvarer dagens pris på DX9 høy ytelse kort.

 

Hva mener folket ? Skal man vente med å oppgradere til et bedre grafikk kort , samt bytte til PCI-E nå, eller skal man vente til mange DX10 kort kommer på markedet og prisene vil redusere ?

Lenke til kommentar

Ja... Men som skjermkort markedet svinger og forbedrer seg , så er det vel ikke lenge til socketen min er ute av markedet heller, S754. Det er knapt hovedkort til denne socketen som støtter PCI-E.

 

Jeg bestiller nytt hovedkort straks, et Abit NV-8, S754, som støtter PCI-E, og kommer antagelig til å vente litt med å kjøpe skjermkort jeg da til over jul tenker jeg, ellers så kjøper jeg X1950 pro nå, da jeg ikke spiller krevende spill så mye lenger.

 

Jeg er av typen som liker mer realistiske spill, som feks AmericasArmy, SilentHunter 3 osv. Disse er ikke noe så værst krevende spill, men det krever fortsatt sitt på alt "On high" i grafikken.

 

Spør mamma om hun vil kjøpe skjermkort til meg :blush: Kanskje et x1950XTX hadde vært og foretrukket ? ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det dumt og kjøpe det forde ? 8800gtx er jo lenger inn i framtiden enn 79xx serien, og når den tid kommer, så støtter jo alt 8800gtx dx10, noe 79xx ikke ( ? ) gjør..

 

Men til den tid, kommer alt ann på prisen.

Jeg kommer til å bestille skjermkort nå iallefall, eller prøve å få et "jule tilbud" fra komplett eller noe :)

 

God jul ! .p

Lenke til kommentar

Lurer litt på hva som sjer i DX9 til DX10 overgangen, vil jo være gunstig med et dx10 skjermkort med tanke på fremtiden men det vil kreve vista, ønsker å holde meg unna vista en god stund til, bruker pcen mest til spill og utvikling av web applikasjoner og regner med at vista vil skape en haug av problemer for meg, ønsker å vente er år eller slik.

 

Spørsmålet er vel hvor raskt spill begynner å kreve vista pga DX10, eller om de vil støtte begge fremover.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel hvor raskt spill begynner å kreve vista pga DX10, eller om de vil støtte begge fremover.

7281883[/snapback]

 

Ingen problem. Det blir DX10 på XP også, heter DX9.0L

7281906[/snapback]

 

Nei.

 

Note that DirectX 10 won't be compatible with earlier DirectX versions, and it won't be released for Windows XP. For backward compatibility with current games and hardware, Microsoft plans to include DirectX 9L in Windows Vista.

 

Gaming with Windows Vista

Lenke til kommentar
Spørsmålet er vel hvor raskt spill begynner å kreve vista pga DX10, eller om de vil støtte begge fremover.

7281883[/snapback]

 

Ingen problem. Det blir DX10 på XP også, heter DX9.0L

7281906[/snapback]

 

Nei.

 

Note that DirectX 10 won't be compatible with earlier DirectX versions, and it won't be released for Windows XP. For backward compatibility with current games and hardware, Microsoft plans to include DirectX 9L in Windows Vista.

 

Gaming with Windows Vista

7281933[/snapback]

 

hmm, tja.. ser det er sådd tvil om artikkelen: the inquirer

 

ikke godt å vite hva man skal stole på....

Endret av Paddington
Lenke til kommentar
hmm, tja.. ser det er sådd tvil om artikkelen: the inquirer

 

ikke godt å vite hva man skal stole på....

7281991[/snapback]

 

Nå er ikke akkurat the inq noe å stole på. De fleste andre kilder sier at DX9.0L er DX9 for Vista. MS har på sin side uttalt mange ganger at DX10 ikke vil komme på XP, noe som fra et salgsperspektiv er fornuftig....

Lenke til kommentar
Men jeg er rimelig sikker på at DX10 kommer til å komme for XP, ihvertfall viss Vista ikke selger så bra som de håper.

7282770[/snapback]

Det kommer ikke.

 

Det vil kreve en fulstendig re-design av driver-modellen og skjermkort modellen. DirectX 10 inkluderer mer enn fancy effekter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...