Gå til innhold

Omtale av Medieval II: Total War (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En svakhet med Medieval II er at de datastyrte motstanderne kan være litt sløve til tider."

 

Hvor 'sløve' er AI'en? Bedrer det seg på høyere vanskelighetsgrad?

 

Ingen av total war spillene har jo hatt strålende AI hittil og Rome var absolutt den verste, er forsiktig pessimist intil det motsatte er bevist (noe som forhåpentligvis skjer når spillet kommer i posten til uken engang).

Lenke til kommentar
ser ut til å kreve heftig pc da.

Syntes det burde komme flere spill som bruker f.eks grafikkmotoren til Far Cry.

Den er sinnsykt bra ut, og krever ikke splitter ny maskin. Eller fra Doom 3 for den saks skyld

 

Eh, joda...men nå egner hverken Doom 3-motoren eller Far Cry-motoren seg spesielt bra til strategispill da...

Lenke til kommentar

AIn er jo noe som er lovet at det skal fikses opp i en patch som visstnok skal komme ganske snart.

 

God omtale Joachim_F ;) Selv om det var noen aspekter i spillet som ikke ble nevnt, som jeg syns burde blitt nevnt. Forøvrig kunne jeg selv kunne jeg tenke meg at du og andre anmeldere ble litt mer aktive i de forskjellige kategoriene, og at du kunne besøkt Total War -kategorien fra tid til annen.

 

Og joda, det stemmer godt at M2TW faktisk kjører bedre på en PC enn RTW ville gjort på den samme og det på tross av alle de forskjellige bevegelsene, den gode grafikken og de individuelle enhetene.

 

Forøvrig Joachim_F snakker vi Collectors Edition -versjonen?

 

Forøvrig likte jeg spesiellt ditt siste avsnitt, en fryd å lese!

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
God omtale Joachim_F ;) Selv om det var noen aspekter i spillet som ikke ble nevnt, som jeg syns burde blitt nevnt.

Det skjønner jeg. Når det er snakk om såpass omfattende spill, er det mye jeg egentlig hadde hatt lyst til å snakke om, men som jeg rett og slett ikke får tid og plass til. Jeg må prioritere, og det er ikke alltid så lett å prioritere helt "riktig". Er det noe spesielt du tenker på?

Forøvrig kunne jeg selv kunne jeg tenke meg at du og andre anmeldere ble litt mer aktive i de forskjellige kategoriene, og at du kunne besøkt Total War -kategorien fra tid  til annen.

Jeg stikker innom for å lese litt av og til, men jeg har ikke så mye tid til å poste på forumet. Samtidig er det slik at jeg ofte må slutte å fokusere på enkeltspill når jeg er ferdig med å omtale dem, for jeg har nesten alltid ett eller flere andre spill som må testes. Det er litt synd.

Forøvrig Joachim_F snakker vi Collectors Edition -versjonen?

Hehe, nei, jeg måtte nok ta til takke med den vanlige versjonen. :)

Forøvrig likte jeg spesiellt ditt siste avsnitt, en fryd å lese!

:)

Lenke til kommentar

Jeje, får spillet i morgen.. Disse anmeldelsene er vel strengt tatt ikke ment for den harde kjerne av TW fans. Er vel mer en generell anmeldelse. Helt grei sak, håper bare ikke agentene tar overhånd i spillet.. Er noe jeg likte med RTW, man måtte ikke bruke agenten om man ikke ville, det bare gir en fordel om man gjør det.

 

Håper samtidig at kavaleriet er på høyde med Medieval 1. Som det nevnes, er ingenting som er morsommere enn at ridderne kjører gjennom en hær og jager dem. Eller omvendt, ingenting som er så frustrerende som å møte riddere og miste halve hæren..

Lenke til kommentar

Meget bra skrevet omtale. Måtte humre litt i skjeggstubbene her jeg sitter da jeg først leste følgende:

 

"(men rent personlig: hvis jeg ser én inkvisitor til, sverger jeg på at jeg skal utrydde hele Vatikanet)."

 

Gjennspeiler en frustrasjon på noe i et spill som plager vette av deg og som du bare vil det aller verste. Måtte humre litt da jeg leste det.

 

Og da av avslutningen.

 

"Polakkene plager livet av meg, Venezia er en konstant trussel, danskene hakker på meg fra nord, Sicilia angriper fra sør og jeg er temmelig sikker på at Milan pønsker på noe muffens. Det Hellige Romerske Imperiet trenger meg."

 

Finurlig slutt på en bra skrevet omtale. Hadde det ikke vært for at min tid nå er temmelig tynnslitt (mange baller i luften kan man si) hadde jeg kjøpt dette. Men da jeg skal gjennom Oblivion og Ocarina of time før TP kommer, samt at jeg må arbeide, spise OG sove (damit), er det bare ikke tid.

Lenke til kommentar

Det jeg savnet var vel sammenligning mot andre RTW -spill, det burde absolutt komt fram om du syns AIn var forbedret fra Rome TW og slikt.

 

Det må vel nesten være det eneste kjipe med å være anmelder, du må slutte å spille så altfor fort. Det er synd du ikke får tid til diskutere litt med oss i TW-kategorien, hadde vært meg en glede. Men en ting; hvor mange spill har du i spillhylla? Du må vel ha en del, om du da ikke har gitt bort mange :hmm:

 

Jøss, tenkte som så at anmelderne fikk det beste av det beste og at dere hadde fått to samleversjoner, men neida... :wee: Men det er jo positivt at dere velger å tilby det til leserne i stedet for.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at AIen er stort smartere enn i Rome. Den har fremdeles problemer med å komme forbi muren din. Jeg fikk selv oppleve ett problem bedre kjent som "Rune med 9999 ping". Alle fiendens folk ville gå opp en og same stige, men det som skjedde var at ingen gikk opp, de bare løp inn i veggen, noen satt til og med fast. Dette førte til at alt hakket værre en værst.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...