Gå til innhold

Photosynth sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wtf. må man ikek ha 3d skjerm eller 3d bilder for å kunne se dette med øyene?

7257612[/snapback]

 

Nei, du har nok missforstått litt... Det blir seende ut som på 3D-spill, sånn at du kan gå rundt og se objektene på bildet fra ulike vinkler. Er ikke snakk om at det du tok bilde av kommer ut av skjermen.

 

-P

Lenke til kommentar
wtf. må man ikek ha 3d skjerm eller 3d bilder for å kunne se dette med øyene?

7257612[/snapback]

Nei, du kan da se 3D-grafikk på pcen for eksempel i spill uten problem.

 

Men hvordan teknikken som gjør det om vil være i praksis, er jeg mer spent på. For det blir snakk om hvordan pcen skal tolke bildet, og dermed blir det stor mulighet for feil.

Lenke til kommentar

Jeg mener det var noe demofilm av dette i sommer eller noe. Det blir ikke akkurat 3D som i spill, men en utrolig tøff 3D-aktig effekt. Typisk oversiktsbilde hvor man 'sømløst' zoomer inn på bygningsdetaljer osv

Tror programmet krever MYE bilder for å få til noe skikkelig tøfft, men potensialet er enormt.

 

Edit: Web Browser: IE6 or IE7; we hope to support other browsers in the future.

Støtter de ikke sin egen nye IE engang? ;)

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Det er jo klart at denne type teknologi kommer til å gjøre seg gjeldende i dataspill etterhvert... Med tiden kommer det til å bli slik at man enkelt kan lage en egen "Oslo City" level i et spill ved å ta bilder rundt om i byen. Spillverdenen blir bare mer og mer sofistikert, og det er først når vi kan lage levels ved å bare ta bilder av det vi vil ha som textures og grafikk at vi begynner å nærme oss det vi kan kalle naturtro etterligninger av den virkelige verden.

 

Mitt tips er at dataspill og legevitenskap kommer til å ha mer og mer med hverandre å gjøre. Om 50-100 år sitter vi ikke lenger med tastatur og mus eller andre kontrollere når vi gamer. Vi sitter i en lenestol med TV-briller og sensorer, som registrerer alle nerveimpulser vi generer, montert på hjernen. I stedet for at impulsene sendes ut i kroppen vår fanges de opp av sensorene, og blir videre analysert av datamaskinen. Har jeg f. eks. lyst til å bevege mitt høyrebein et skritt forover skjer dette kun i spillet, og ikke i den virkelige verden.

 

Kanskje vil jeg ta meg en tur på shoppingsenteret jeg akkurat hadde vært ute å tatt bilder av. Kanskje jeg vil ta en nærmere titt på den fete skjorta som hang i butikkvinduet før jeg bestemmer meg for å kjøpe den ...

 

 

- lenieNt.F

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...