Gå til innhold

Mattenytt fra Corepad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Spar meg.... hvem sier at du må ha aluminiumsmatte for å få god glid?

Ehmm... That would be him, sir!

7254099[/snapback]

 

[ironi]

 

Virkelig?

 

[/ironi]

 

Det jeg mente å si (hvis du ikke fikk det med deg) var at tøymatter ikke er "a thing of the past", selv om han ikke liker dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
[ironi]

 

Virkelig?

 

[/ironi]

 

Det jeg mente å si (hvis du ikke fikk det med deg) var at tøymatter ikke er "a thing of the past", selv om han ikke liker dem.

Ehmm... That would be him, sir! var ment som [morsomhet]Tag[/morsomhet]

7254198[/snapback]

 

Da får jeg vel bare beklage meg ? :innocent:

Lenke til kommentar

Metall = mindre friksjon --> bedre gli. Spørsmålet er om og når det gir kontroll.

Slik jeg ser det er det vanskeligere å kontrollere små bevegelser med musen på tøy.( Man blir selvsagt vant til at innsatsen for å bevege seg i forhold til hvor langt man forflytter seg ikke er lineær i like stor grad som metall. (Eller glass for den saks skyld.)) Innsatsen for å få musa til å flytte seg i det hele tatt er mindre på gatte overflater (doh) og dette merkes spesiellt i det den settes igang. Derfor synes jeg tøy passer til lav følsomhet, eller rettere sagt at glattere overflater passer best til finger /handleddsstyring, som er mitt bruk. Bruker selv en liten plastmatte fra det glade 80 (?) tall.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen stor fan av metall (synes rett og slett det blir for kaldt mot hånda), men synes plast og teflon er bra. Lite motstand og høy sensitivitet gjør at jeg nesten ikke trenger å bevege på hånda for å flytte musepila over de 2.3 megapikslene jeg har på skjermen min.

 

Tøymatter krever ofte lavere sensitivitet og større bevegelser, noe som for min del fungerer utrolig dårlig i spill samtidig som at det er som å be om å få "musesyke" i armen eller håndleddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...