Gå til innhold

Mer linje for pengene fra Get


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men de er fremdeles dyrere, dårligere teknisk løsning ute hos kunde, ofte lavere opp hastighet enn konkurrentene og veldig varierende kvalitet på linjene kontra feks. Adsl 2 fra feks. Dataguard. Ja, man må bo nær sentraler for å få utnyttet adsl2 helt, men kvaliteten på kabelnettet er så varierende at man må tilsvarende for å få utnyttet full hastighet fra GET.

Lenke til kommentar
Bra at de senker prisene for det betyr jo att konkurentene følger etter :w00t:

7250085[/snapback]

 

Det er vel egentlig bare Get som er på etterskudd her. Konkurrentene har økt hastigheten for lenge siden, til hastigheter og priser som er bedre enn det Get kommer med 1. desember. Så konkurrentene vil nok tvilsomt følge etter med det første.

 

Men for ADSL2+ er det vel bare prisen som kan gå ned ettersom hastigheten er makset og i tillegg begrenset av avstand til sentralen. De kan jo ikke korte ned avstanden til sentralen :p

Lenke til kommentar
Men for ADSL2+ er det vel bare prisen som kan gå ned ettersom hastigheten er makset og i tillegg begrenset av avstand til sentralen. De kan jo ikke korte ned avstanden til sentralen  :p

7250114[/snapback]

Jo, de kan bygge flere sentraler. ;) (Noe de forøvrig bør gjøre enkelte steder der mange av abbonentene holder til over 4km fra sentralen.)

Lenke til kommentar

Eg har GET i hybelen så sånt er bare velkommen :)

Det er eit par ting GET bør bli betre på og det er:

 

Stabilitet på DNS server, den er ofte nede eller går som sirup minst 10 gonger i månaden for eit par timar.

Ruting i Noreg og Europa er heilt elendig. Eg får feks over 100ms til Lyse serveren min. Ergo for speling så går det treigt uansett.

Lenke til kommentar
Men de er fremdeles dyrere, dårligere teknisk løsning ute hos kunde, ofte lavere opp hastighet enn konkurrentene og veldig varierende kvalitet på linjene kontra feks. Adsl 2 fra feks. Dataguard. Ja, man må bo nær sentraler for å få utnyttet adsl2 helt, men kvaliteten på kabelnettet er så varierende at man må tilsvarende for å få utnyttet full hastighet fra GET.

7249916[/snapback]

Nå bor jeg rimelig nær GET i Stavanger + har bra kabler og har lite problemer med det du nevner, men vet at andre som bor lengre borte sliter. Bra de oppgraderer hastigheten, tror ikke jeg vil merke det, men helt supert, har classic saken deres. Upload er selvfølgelig en nedside.

 

Eneste grunnen til at jeg har GET er at jeg fikk det på timen med gratis etablering. Det funker også svært stabilt hos meg, har faktisk ikke opplevd at det ikke har funket enda.

 

Litt morsomt med navnebytte, tror de virkelig at kunder lar seg lure av navnebytte?

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Har telenor på kollektivet her. Var 12mb før, har no fått 16mb for ikkje so lenge sida.

16mb delt på 16folk er egentlig ganske fint.

Edit: Visst alle selskap synker prisane og øker hastigheten i samme tempo som dei har gjort hittel, blir det svært fint for oss brukare.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
Men de er fremdeles dyrere, dårligere teknisk løsning ute hos kunde, ofte lavere opp hastighet enn konkurrentene og veldig varierende kvalitet på linjene kontra feks. Adsl 2 fra feks. Dataguard. Ja, man må bo nær sentraler for å få utnyttet adsl2 helt, men kvaliteten på kabelnettet er så varierende at man må tilsvarende for å få utnyttet full hastighet fra GET.

7249916[/snapback]

 

 

Jeg jobber på internett support hos get, og jeg har enda ikke opplevd noen som ringer inn hvor vi har feilsøkt og ikke funnet/fikset en feil (somregel på brukers utstyr) som gjør at bruker får full utnyttelse av båndbredden sin.

 

imotsetting til de fleste adsl leverandører.. så regnes det nesten utelukkende som en feil noe sted om en bruker ikke får full båndbredde, og en feil som bør fikses.

 

hvor du befinner deg i get sit nett har minimalt med med betydning. her sendes signaler som skal ligge innenfor visse verdier. Om de ikke gjør det er det noe galt som må rettes. Er signalene innen for verdiene er signalene gode nok til full båndbredde (med visse untak som også må rettes:).

Lenke til kommentar
Eg har GET i hybelen så sånt er bare velkommen :)

Det er eit par ting GET bør bli betre på og det er:

 

Stabilitet på DNS server, den er ofte nede eller går som sirup minst 10 gonger i månaden for eit par timar.

Ruting i Noreg og Europa er heilt elendig. Eg får feks over 100ms til Lyse serveren min. Ergo for speling så går det treigt uansett.

7250205[/snapback]

 

at routingen i norge kan være litt tvilsom er jeg enig i. Men det blir nok snart fikset nå som ikke de lenger er del av et europeisk selskap ;)

 

At routingen til europa er dorlig derimot? Av akurat samme grunn som routingen til norge er lit tvilsom.. vil jeg påstå routingen til europa er noe av det bedre du kan få i norge? get/UPC har jo egene fiber linjer rundt i hele europa.

 

dns serveren treg? har jeg faktisk ikke merket .. (er forøvrig en sekundær dns der også)

Endret av Angelou
Lenke til kommentar
Eg har GET i hybelen så sånt er bare velkommen :)

Det er eit par ting GET bør bli betre på og det er:

 

Stabilitet på DNS server, den er ofte nede eller går som sirup minst 10 gonger i månaden for eit par timar.

Ruting i Noreg og Europa er heilt elendig. Eg får feks over 100ms til Lyse serveren min. Ergo for speling så går det treigt uansett.

7250205[/snapback]

 

at routingen i norge kan være litt tvilsom er jeg enig i. Men det blir nok snart fikset nå som ikke de lenger er del av et europeisk selskap ;)

 

At routingen til europa er dorlig derimot? Av akurat samme grunn som routingen til norge er lit tvilsom.. vil jeg påstå routingen til europa er noe av det bedre du kan få i norge? get/UPC har jo egene fiber linjer rundt i hele europa.

 

dns serveren treg? har jeg faktisk ikke merket .. (er forøvrig en sekundær dns der også)

7251251[/snapback]

 

 

Nå vet jeg ikke om Get Norge og Get/UPC i Sverige går under samme kam, men en kamerat av meg som bor i Sverige og vi er begge aktive spillere på servere i europa. Han konkluderte med at Get/UPC sverige har generelt dårligere routing til europa enn noen av adsl leverandørene i sverige. men som sagt om Get/UPC norge og sverige går under samme tak vet jeg dog ikke. Kan nevne at han opplevde en oppgang i 20ms på pingen. fra 40-60ms til 60-80ms.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Tja, forrige oppgraderingsrunde var vel GET (upc/chello) først ute og alle andre fulgte etter litt senere. Denne gangen var det et annet firma som begynte ..so what. GET følger iallefall opp og pris/hastighet er helt greit. Spesielt når kvaliteten på det de leverer er så bra. Nei jeg jobber IKKE for de :-)

Det er lenge siden jeg har hatt behov for kundeservice fra de, men husker at responsen har vært på topp.

Lenke til kommentar
Men de er fremdeles dyrere, dårligere teknisk løsning ute hos kunde, ofte lavere opp hastighet enn konkurrentene og veldig varierende kvalitet på linjene

 

Når du snakker om teknisk løsning.... så synest jeg løsningen med at en får en offisiell ip til selve maskinen(e) på innsiden slik som hos UPC/GET er mye bedre enn den NAT'a jævelskapen som tradisjonelt følger med ymse adsl-modem. Mulig det er kjekt for novice brukere med en NAT-router og enkel "firewall", men for en som meg liker jeg å ha en PC med offisiell ip rett på internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...