Gå til innhold

TEST: Iriver E10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
E10 er en enkel filavspiller på 6 GB. Lagringsmediumet er en 1,5" micro drive-harddisk. Spilleren har nesten lik vekt og mye mere plass enn Iriver U10 som vi testet tidligere i år, men skjermen er mindre.
Spesifikasjoner

* Flashminne: 6 GB

Hva er rett?

microdrive harddisker på 1,5" har jeg aldri hørt om, men 1,0" og 0,85" har jeg hørt om.

Lenke til kommentar
E10 er en enkel filavspiller på 6 GB. Lagringsmediumet er en 1,5" micro drive-harddisk. Spilleren har nesten lik vekt og mye mere plass enn Iriver U10 som vi testet tidligere i år, men skjermen er mindre.
Spesifikasjoner

* Flashminne: 6 GB

Hva er rett?

microdrive harddisker på 1,5" har jeg aldri hørt om, men 1,0" og 0,85" har jeg hørt om.

7237203[/snapback]

 

Jeg tror 1,0" microdrive er riktig, gitt! Beklager.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Støtter denne spilleren "gapless" avspilling? Det er jeg interessert i å vite. Hvis den ikke gjør det skal den ihvertfall ikke ha toppkarakter. Egentlig er dette like viktig som god lyd for meg, for ingen ting er mer irriterende enn å få gap eller bump i lyden mellom låter på plater der sporene går sømløst over i hverandre. De viktigste testkriteriene for lommestereo må jo være at man skal høre minst mulig forskjell på en lommespiller og en ekte CD-spiller. Utseende, størrelse, brukergrensesnitt etc. får komme i andre rekke.

 

 

mvh

 

Trondis

Lenke til kommentar
Hei!

 

Støtter denne spilleren "gapless" avspilling? Det er jeg interessert i å vite. Hvis den ikke gjør det skal den ihvertfall ikke ha toppkarakter. Egentlig er dette like viktig som god lyd for meg, for ingen ting er mer irriterende enn å få gap eller bump i lyden mellom låter på plater der sporene går sømløst over i hverandre. De viktigste testkriteriene for lommestereo må jo være at man skal høre minst mulig forskjell på en lommespiller og en ekte CD-spiller. Utseende, størrelse, brukergrensesnitt etc. får komme i andre rekke.

 

 

mvh

 

Trondis

7239850[/snapback]

Ja

Lenke til kommentar
var det ikke logisk?

 

død over mote og trend selvsagt.

 

lenge leve solide produkter med gode specs.

7241277[/snapback]

Javel? På dette forumet er jo mote og trend alt som ikke slutter på "Pod" :p

 

Når det gjelder solide produkter kan man jo ta en titt på dette:

http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3

Det eneste pressen greidde å lire ut av seg var at den lett fikk striper :roll:

Lenke til kommentar
Utrolig tåpelig design. Hvorfor heller ikke utnytte ALL den plassen nedenfor tastene? Er jo minst 2cm mer skjerm å utnytte..

7242226[/snapback]

Det er en grunn til at den varer 32timer. Uansett syns skjermen passer bra, klart og fint til å lese tekst og alt annet med. Kan ikke se for meg et skjerm lengre nedover, blir til at du holder på skjermen når du skal holde på spilleren. uhm dårlig forklart men ja håper du forstår.

Lenke til kommentar
var det ikke logisk?

 

død over mote og trend selvsagt.

 

lenge leve solide produkter med gode specs.

7241277[/snapback]

Javel? På dette forumet er jo mote og trend alt som ikke slutter på "Pod" :p

 

Når det gjelder solide produkter kan man jo ta en titt på dette:

http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3

Det eneste pressen greidde å lire ut av seg var at den lett fikk striper :roll:

7242146[/snapback]

 

Vel, Alt som inneholder bokstaven i i smått forran et eller annet lugubert navn, som foreksempel pod, er i svarteboka mi, untatt iAudio.

 

de har overbevist meg ved å lage den mest velydende spilleren jeg noensinne har hørt. blir overasket hver gang jeg hører en creativ eller apple spiller i kontrast, hvor mye bedre iAudioen faktisk er, noe man hører med skikkelige klokker :)

 

bruker selv et par logitech med noise cansilation, funker medium bra med, men uten er lyden ren og grei, ikke de beste langt fra, men nok til at jeg hører forskjeller. men plug et par sennheiser på denna og en pod, du blir overasket.

skulle vært morro å hørt denne Iriver'n og.

Lenke til kommentar

Jeg har også alltid vært skrekkelig skeptisk til apple-produkter, men det forhindrer meg ikke i å være svært begeistret for nanoene. Ettersom jeg bruker dem til å lytte til musikk mer enn å se på gir jeg blanke F i riper, og de nye i metall (som jeg har kjøpt) virker jo uansett svært solide. Hovedpoenget for min del er dog størrelsen. Det er unektelig surt å måtte konvertere .ogg før jeg laster dem over, men størrelsen mer enn veier opp for dette. Jeg vil også tro at flash minnet gjør spilleren mer solid enn andre, men det gjenstår å se.

 

Nåvel. Jeg er fornøyd med min ipod nano, det første apple-produktet jeg har kjøpt, og selv om jeg absolutt forstår skepsisen blir jeg litt matt når det later til at enkelte ikke evner å se at et produkt faktisk er bra selv om det er svært populært.

 

For min del er dog størrelsen svært viktig, langt viktigere enn radio, litt viktigere enn .ogg-mulighet og uendelig mye viktigere enn film-mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...