Gå til innhold

Flere retrospill til Xbox Live Arcade (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mer retro? Hva skjedde med innovasjon?

7228921[/snapback]

 

Hva med å lese hele artikkelen før man kommer med slike dumme kommentarer?

 

Før jul får vi dessuten flere andre Xbox Live Arcade-spill, og Microsoft nevner det etterlengtede actionspillet Small Arms, Vivendis Assault Heroes, actionspillet Heavy Weapon, det futuristiske racingspillet Novadrome og arkadeklassikeren Defender.

 

Av disse så er det vel bare Defender som er retro. Selv gleder jeg meg stort til Small Arms...

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg synes kommentaren om manglende innovasjon er berettiget. Selv om det er noen originale spill på Live Arcade, ser det meste ut til enten å være retrospill eller 360-versjoner av allerede eksisterende spill (PC-spill eller kort/brettspill). Cloning Clyde og TotemBall ser ut til å være de eneste virkelig "originale" spillene på Xbox Live Arcade per i dag.

 

Av de kommende titlene, er det vel bare Small Arms og Assault Heroes som er helt nye. Novadrome er så vidt jeg har forstått også basert på et eldre spill, mens Heavy Weapon allerede finnes på PC.

 

Jeg synes det er kult med retrospill, men jeg tror Microsoft bør skjerpe seg litt hvis de ikke vil at Xbox Live Arcade skal blekne kraftig i forhold til Sonys tilsvarende PS3-tjeneste, som ser ut til å fokusere i mye større grad på originale titler.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er kult med retrospill, men jeg tror Microsoft bør skjerpe seg litt hvis de ikke vil at Xbox Live Arcade skal blekne kraftig i forhold til Sonys tilsvarende PS3-tjeneste, som ser ut til å fokusere i mye større grad på originale titler.

7229410[/snapback]

 

Du mener titler som flOw som allerede er på PC? Og Blast Factor er vel bare en etterligning av Mutant Storm? Og titler som Go Suduko!, Lemmings 2 og Wheel of Fortune kan vel neppe sies å være originale.

 

Hvis du ser på listen over arcadespill som kommer til XBLA og PS3, så er det vel sånn ca. like mange originale til hver. Forskjellen er at det kommer langt flere spill totalt til XBLA... og det skal vi liksom klage på? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt logikken din. Xbox 360 har vært ute i ett år nå, og PS3 ikke har kommet ut - selvfølgelig har Xbox Live Arcade flere spill å skilte med på dette tidspunktet. Men allerede nå ser det ut som Sony selv satser på originale titler, som Calling All Cars, mens Microsoft bare tar det som kommer deres vei fra ulike utgivere.

 

Men med tanke på at Peter Moore og Microsoft skrøt av at Live Arcade skulle bli noe i stil med Sundance for spillmarkedet, må det være lov å være skuffet over at systemet til nå har blitt brukt til nyversjoner av gamle spill (hvor kun et fåtall er ekte klassikere) og Xbox 360-versjoner av PC-spill.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tenker på listene over spill som kommer. Men, det er sant, Microsoft er avhengig av at andre lager spillene (som f.eks. Castle Crashers).

 

Sundance? Heh, ja det var vel med tanke på XNA som ikke blir utgitt før i desember (foreløpig er det bare kommet to beta-releaser). Så at det ikke er blitt så mange spill pga. det er vel ikke så rart. Men det er bare å ta en titt på Xbox 360 Homebrew-siden for å få en oversikt over litt av det som noen mekker på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Blir artig å prøve Contra, men er fortsatt mange klassikere jeg har et ønske om at skal dukke opp på Live Arcade: Doom II, Commander Keen 4, 5 og 6, Metal Slug, Chaos Engine, etc.

Synd at det har vært grusomt stille rundt Sonic The Hedgehog, har ikke hørt noe mer om dette siden det ble vist på E3 i Mai.

Lenke til kommentar

Det er nok (dessverre) den gamle versjonen av Battlezone som kommer. Er forøvrig enig i at den "moderne" versjonen var veldig bra, bortsett fra oppfølgeren da, som var litt bleh.

 

Når det gjelder retro spill så er det egentlig bare ett spill jeg er interessert i, Bubble Bobble co-op over XBL! Men når det er sagt, så hadde jeg vel betalt litt for å få en bra versjon av Arkanoid også. :)

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...