Gå til innhold

Kulturo: Mer "Hostel"-tortur i vente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen, skjønner ikke hvorfor mennesker vil se filmer av personer som blir torturert?? Hva annet kan dette hjelpe på, enn å videre bidra til negative energier som blir spredd rundt på en allerede syk planet. Vi trenger filmer om håp, gode ting heller, ikke tortur, det er vel bare jævlig.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen, skjønner ikke hvorfor mennesker vil se filmer av personer som blir torturert?? Hva annet kan dette hjelpe på, enn å videre bidra til negative energier som blir spredd rundt på en allerede syk planet.

7221251[/snapback]

Det finnes de som klarer å skille mellom film og virkelighet (inkl. undertegnede). De klarer å se underholdningsverdien i slike filmer (ikke nødvendigvis "Hostel", men også andre torturfilmer), og blir ikke psykisk påvirket av slikt.

 

Vi trenger filmer om håp, gode ting.

7221251[/snapback]

De finnes det nok av.

Lenke til kommentar

Vel, noen av oss liker faktisk å se armer og ben bli revet av, øyeepler stukket ut med gafler og ikke minst se hvor fantastisk mange bruksområder vanlige kjøkkenredskaper kan ha i riktige (eller gale) hender, så lenge det skjer på film. L@sse peker på det mest sentrale her, nemlig at så lenge man kan skille mellom virkelighet og film er det ingenting galt i slike filmer, de har faktisk en viss underholdningsverdi for oss som liker denne genren.

 

Men det er ingen som skal tvinge deg (Difool) eller andre til å måtte se disse filmene, eller forstå underholdningsverdien. På samme måte har ikke jeg noe som helst behov for å se romantiske komedier, eller dramafilmer overlesset med positive budskap.

 

Du synes kanskje det er forferdelig å se filmer om tortur og vold. Jeg på den andre siden sliter kraftig hvis jeg er nødt til å se en hel episode 7th Heaven, eller liknende serier eller filmer. Likevel kan jeg (hvis jeg strekker meg eksepsjonelt langt) se at noen finner underholdningsverdi i dette også, og det er ikke opp til meg å si at de tar feil. Vi har alle forskjellig smak, og godt er det. :innocent:

Lenke til kommentar
Vel, noen av oss liker faktisk å se armer og ben bli revet av, øyeepler stukket ut med gafler og ikke minst se hvor fantastisk mange bruksområder vanlige kjøkkenredskaper kan ha i riktige (eller gale) hender, så lenge det skjer på film. L@sse peker på det mest sentrale her, nemlig at så lenge man kan skille mellom virkelighet og film er det ingenting galt i slike filmer, de har faktisk en viss underholdningsverdi for oss som liker denne genren.

 

7224366[/snapback]

 

 

Klart, alle har forskjellig smak. Men det er spekulering i vold og tortur jeg er imot, for selv om vi kan skille mellom fantasi og virkelighet, er det de som ikke kan det..disse blir faktisk inspirert av denne type filmer. Nå er det umulig å ikke finne denne type filmer, da de blir laget uansett. Men det ligger en del ansvar ved faktisk velge å produsere slike filmer og gi en realistisk framstilling av vold og tortur mot mennesker. Dess mer en ser av slike type filmer, dess mer vil våre begreper om rett og galt bli utvisket...skillet mellom dem blir mer tåket og jeg tror rent generelt vi blir mer avstumpet følelsesmessig. Hvis jeg nå fikk for meg å lage en film med små barn som blir torturert på det grusomste, hva i alle dager kunne jeg oppnå med det, annet enn å gi en tilfredstillelse til de som liker å se på tortur.

Men ok, nå er det vel slik at noen liker å se på tortur og finne underholdning i det...trist.

Endret av Difool
Lenke til kommentar
Vi trenger filmer om håp, gode ting

7221251[/snapback]

Så kan vi fjerne ytringsfriheten med det samme, avskaffe alle andre partier enn det partiet som har rett og forby brennesle med det samme?

 

Folk må få se hva slags filmer de vil, men om du på død og liv vil ha flere filmer om håp og gode ting så kan du lage en selv og markedsføre den bra. Jeg vet hvertfall at jeg ikke hadde sløst penger på å se den, når jeg går på kino er det for action eller for humor.

 

Jeg gleder meg litt til å se barnetortur, skal jeg innrømme (Nei, ikke på den måten.. Hvertfall ikke veldig). Av en eller annen grunn er alt så mye fælere (i hht samfunnets holdninger) når det involverer mennesker under 16 år enn om det involverer mennesker over 16 år. Jeg synes det er like ille å torturere en person om den er 1 dag gammel eller 100 år gammel.

 

Men nå er jo jeg en så grusom person at jeg hører på Death Metal/Black Metal (blant annet) og spiser biff jeg da, så, det er vel kanskje ikke håp :roll:

Lenke til kommentar
Klart, alle har forskjellig smak. Men det er spekulering i vold og tortur jeg er imot, for selv om vi kan skille mellom fantasi og virkelighet, er det de som ikke kan det..

disse blir faktisk inspirert av denne type filmer.

7225916[/snapback]

De som får inspirasjon til å gjøre faenskap fra slike filmer, sliter med noe psykisk. Det er garantert ikke filmen som i utgangspunktet inspirerer.

 

Nå er det umulig å ikke finne denne type filmer, da de blir laget uansett. Men det ligger en del ansvar ved faktisk velge å produsere slike filmer og gi en realistisk framstilling av vold og tortur mot mennesker.

7225916[/snapback]

Hva slags ansvar? Når filmen har som formål å være kontroversiell og jævlig, ser jeg ikke noen grunn til at noe skal sette en stopper for det.

 

Dess mer en ser av slike type filmer, dess mer vil våre begreper om rett og galt bli utvisket...skillet mellom dem blir mer tåket og jeg tror rent generelt vi blir mer avstumpet følelsesmessig.

7225916[/snapback]

Der kommer det med å skille mellom film og virkelighet inn igjen.

 

Hvis jeg nå fikk for meg å lage en film med små barn som blir torturert på det grusomste, hva i alle dager kunne jeg oppnå med det, annet enn å gi en tilfredstillelse til de som liker å se på tortur.

7225916[/snapback]

Ingen ting annet enn å tilfredsstille disse, regner jeg med, men det er til gjengjeld en ganske stor gruppe mennesker vi snakker om. Men selvfølgelig, du må ikke like det; det er ikke alle som liker slikt.

Lenke til kommentar
Hvis jeg nå fikk for meg å lage en film med små barn som blir torturert på det grusomste, hva i alle dager kunne jeg oppnå med det, annet enn å gi en tilfredstillelse til de som liker å se på tortur.

7225916[/snapback]

Ingen ting annet enn å tilfredsstille disse, regner jeg med, men det er til gjengjeld en ganske stor gruppe mennesker vi snakker om. Men selvfølgelig, du må ikke like det; det er ikke alle som liker slikt.

7226006[/snapback]

Det du ville oppnå best av alt: Du ville tjent penger.
Lenke til kommentar
Vi trenger filmer om håp, gode ting

7221251[/snapback]

 

 

Men nå er jo jeg en så grusom person at jeg hører på Death Metal/Black Metal (blant annet) og spiser biff jeg da, så, det er vel kanskje ikke håp :roll:

7226002[/snapback]

 

 

:) Vel, vi kan vel være enige om å være uenige..men til en opplysning..jeg liker alle typer filmer, bare ikke tortur, eller filmer som forherliger vold og tortur og normaliserer dette,det synes jeg er fælt.

Ellers hører jeg death/black metal som deg, spiser kjøtt, og er ganske normal..når det gjaldt mitt utsagn om "håp" og "gode" filmer, må dere for all del ikke overdrive hva det kan være..var bare ment å få noe totalt motsatt inn enn tortur da og det vil ikke si jeg liker 7`th heaven eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
bare ikke tortur, eller filmer som forherliger vold og tortur og normaliserer dette,det synes jeg er fælt.

7226496[/snapback]

Det er vel ikke snakk om at det "normaliserer" tortur, det er en grunn til at man sier "Å den filmen var syk asså" og liknende. Man ser på filmen for å se en spennende historie om hvordan uskyldige mennesker klarer seg unna et voldshelvete forårsaket av en eller flere psykisk ustabile personer (f.eks.).

 

Jeg skal innrømme at jeg blir kvalm av å se ekte filmer som innebærer vold eller smerte, og jeg hater å se det. Men ser jeg babyer i en mixmaster i en spillefilm (animerte scener of course), eller øye-epler som blir penetrert av forskjellige objekter, sitter jeg og ler rått.

Lenke til kommentar

Den var langt fra så bra som jeg hadde fått intrykk av hvertfall. Liker bedre Saw-filmene, og "The Hills Have Eyes" (nyinnspillingen). Denne synes jeg var en meget positiv overraskelse, mulig det var siden jeg ikke hadde de forventningene som jeg hadde til hostel. (Så forøvrig disse to filmene samme kveld, jeg synes helt klart at det var en klasseforskjell mellom dem.) :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...