Gå til innhold

Slik får du Blackberry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har benyttet blackberry i vår bedrift i en uke nå, og jeg må si at jeg er helt avhengig av den allerede! :)

 

I starten virka den bare teit, men at man får pusha e-post ned til den er helt genialt.

 

I tillegg bruker vi blackberry messenger aktivt. Når vi er ute i felten, er det bare en kort beskjed til en av de andre medarbeiderne hvis man lurer på noe.

 

Vet ikke helt hva som gjør blackberry så avhengighetsskapende som den er, men den er utrolig kjapp. Bytter man theme på den, så blir den utrolig tøff. Du puncher inn meldinger fort som f når du blir vant til det lille QWERY tastaturet og jeg tror disse faktorene kan være årsaken.

Endret av redfox_
Lenke til kommentar

Telefoner basert på Symbian og Windows Mobile er ufattelig trege. Dette er det største ankepunktet mot dem og for Blackberry. For Blackberryen er utrolig rask og responsiv i forhold til andre smarttelefoner. Især ikke-tekniske brukere klager mye på Symbian/Windows Mobile telefoner, og elsker Blackberry.

 

Vi har kjørt Blackberry en god stund allerede (med britiske abon.), og brukerene er ufattelig fornøyd med løsningen. Vi har også en Seven basert løsning som jo funker fint, og har mange av de samme funksjonene og mulighetene, men Symbian ER ustabilt og tregt. Ofte stopper de å motta mail uten grunn, og man må enten restarte klienten eller hele telefonen.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål angående slik epost. Stemmer det at telefonen holder en åpen GPRS-tilkobling, registrerer seg på nettverket med en unik IP og starter en server som lytter etter å få eposter pushet til seg? Må du bruke en spesiell klient for dette? Støtter klienten i WM5 dette?

 

Og så et lite spørsmål som jeg muligens vil opprette en egen tråd for:

Kan noen gi meg enten noen ressurser eller en guide som forklarer hvordan jeg installerer Exchange Server? Jeg gjorde et halvhjertet forsøk på dette et par uker siden, men ... fikk det ikke helt til :blush:

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål angående slik epost. Stemmer det at telefonen holder en åpen GPRS-tilkobling, registrerer seg på nettverket med en unik IP og starter en server som lytter etter å få eposter pushet til seg? Må du bruke en spesiell klient for dette? Støtter klienten i WM5 dette?

 

Helt riktig.

WM5 støtter dette dersom du har siste "firmware".

Exchange må også ha siste service pack.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...