Gå til innhold

Gamer.no runder 100 000 lesere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
And now, World Domination!

 

Jepp, dette skal nå være mulig å oppnå.

 

118 000 av 6,5 mrd. er ikke så verst.

7198034[/snapback]

 

Jeg går ut fra at de ikke satser på at hele verden leser artiklene. De skriver tross alt på Norsk. Personer som forstår norsk begrenser seg vel rundt 5 mill. Jeg vil også tro at segmentet de retter seg mot er menn (og enkelte kvinner) mellom 15 og 35 år. Det er nok ikke så mange hundre tusen personer i dette segmentet så 118 000 lesere er veldig bra etter min mening.

 

Edit. Ifølge statistisk sentralbyrå er andelen menn mellom 15 og 34 år ca 15% av befolkningen. Befolkningen er på 4.6 mill.

 

Menn i rette alderen er ca 700 000 stk. Ikke alle disse interesserer seg for spilling så du kan nok redusere dette tallet en del.

 

Vil bare påpeke at dette er en god del synsing fra min side så jeg aner ikke om det er rette segmentet som nettstedet retter seg mot. Jeg har satt dette opp for å vise at antall mulige lesere ikke er 6.5 mrd.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
118 000 av 6,5 mrd. er ikke så verst.

7198034[/snapback]

Jeg går ut fra at de ikke satser på at hele verden leser artiklene. De skriver tross alt på Norsk.

Helt korrekt, vi måler kun norske besøk. Et besøk fra eksempelvis Sverige, Tyskland, Russland eller USA teller altså ikke på statistikken. Og sånn skal det også være :-)

 

Takk for all ros forresten. Det varmer! :-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...