Gå til innhold

Codec-virus blir mer utbredt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller man bruker VLC player som ikke trenger codec-pakker og unngår hele problemet...som forøvrig ikke er nytt, Codec-pakker har alltid vært et problem..et helt unødvendig et...  :)

7190992[/snapback]

Enig med deg i det. Jeg bruker VLC Media Player til å se filmer, og har enda til gode å ikke få sett en film på grunn av manglende codec :)

Lenke til kommentar

Enig med de over meg, vlc media player er rett og slett den beste avspilleren jeg har kommet over. Den takler nesten alle mulige videofiler, samt dvd-filmer.

 

Jeg tror jeg har én eller to filmer på dataen som vlc ikke viser 100%. De blir litt laggy. Heldigvis er det ikke værre enn at disse to kan spilles av i Windows Media Player... Skulle jeg listet opp antal filmer som ikke lar seg spille av på WMP hadde det nok blitt fler!

 

Jeg har altså ikke lastet ned en eneste codec på denne maskinen! (Med untak av de som følger med WMP seff)

Lenke til kommentar
Eller man bruker VLC player som ikke trenger codec-pakker og unngår hele problemet...som forøvrig ikke er nytt, Codec-pakker har alltid vært et problem..et helt unødvendig et...  :)

7190992[/snapback]

 

VLC støtter ikke alle filer nei, har en god del filer som VLC ikke klarer men som Mediaplayer klarer.

 

Men det er vel ingen overaskelse at folk legger "skadelig programvare" inn i kodekene, det gjøres med mange andre .exe filer så hvorfor ikke instalfilene til codecene også?

Lenke til kommentar

Da jeg leste artikkelen første gang trodde jeg det var snakk om noe lignende jpg sårbarheten som var for en stund siden, altså at viruset på en eller annen måte skulle ligge i streamen. Da ble jeg litt skremt.

Har skjønt nå at det er snakk om å legge med virus i codecpakker. Det og lignende metoder har da blitt brukt lenge?

Har fortsatt mareritt om søstre som trykker "Yes" i hytt og pine for å kunne se noe på en nettside. Var vel en tid da IE installerte ActivX plug-ins bare en side ba om det.

 

Trenger en film noe anna enn mplayer eller gstreamer så trenger ikke jeg se det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eller man bruker VLC player som ikke trenger codec-pakker og unngår hele problemet...som forøvrig ikke er nytt, Codec-pakker har alltid vært et problem..et helt unødvendig et...  :)

7190992[/snapback]

Videolan Client, som alle andre videoavspillere, trenger codecer for å spille av komprimert video. Det er bare at VLC har codecer inkludert. Om det er en fordel eller ikke kommer an på hvordan du ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...