Gå til innhold

Kutter i Opteron-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wow, nice. Nå som prisene på AM2 Optyene så lave håper jeg folk begynner å kjøpe dem slik at jeg kan se hvordan de er til å klokke

7189506[/snapback]

 

passer meg VELDIG bra da jeg skal oppgradere 2 dual opteron servere til dualcore.. sparer 4000 kr på 4 stk Opteron 270 i forhold til gammel pris (eks mva)

Lenke til kommentar
Blir de å kutte prisen på 1-serie Optyene til sokkel 939 også? :dribble:

 

Eller er 939 dødt nå? :hmm:

7191610[/snapback]

Prisene ble jo nylig kuttet ganske mye. En 165 koster 1400-1500 i øyeblikket, og jeg regner med at Opteron til 939 fremdeles er i produksjon.

7193549[/snapback]

Etter det jeg har lest skulle de ut av produksjon veldig snart, men det spørs etterspørselen. Produksjonen skal ivertfall trappes en god del ned. AMD har vel slitt med å selge 939 i det siste har jeg lest noe om.*
Lenke til kommentar
Dumt hvis det ikke kommer 65nm produkter på socket 939. Bra oppgraderingsmulighet for de som feks har en eldre singlecore. Er vel naturlig å velge core2duo istedenfor hvis det først blir bytte av hovedkort og RAM.

7196999[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Det er avhengig av prisene der og da og ulike muligheter. AMD har faktisk god pris i billigklasse, så de bør ikke utelukkes helt.

 

Men de bør henge i med 65nm, gjerne også på socket 939.

Lenke til kommentar

Etter det jeg kan skjønne er det (minst) 99% sikkert at det ikke vil komme noen flere prosessorer på 939 sokkel. Jeg vil også tippe at produksjonen av 939 allerede er stoppet, muligens med unntak av de aller billigste modellene.

 

Denne prisreduksjonen er for å rydde lageret og kommer fordi etterspørselen etter 939 allerede er tørket ut. Det betyr også at dette siste sjanse for alle som sitter med et 939 oppsett de vil oppgradere.

Lenke til kommentar
Etter det jeg kan skjønne er det (minst) 99% sikkert at det ikke vil komme noen flere prosessorer på 939 sokkel. Jeg vil også tippe at produksjonen av 939 allerede er stoppet, muligens med unntak av de aller billigste modellene.

 

Denne prisreduksjonen er for å rydde lageret og kommer fordi etterspørselen etter 939 allerede er tørket ut. Det betyr også at dette siste sjanse for alle som sitter med et 939 oppsett de vil oppgradere.

7198877[/snapback]

Vel produksjonen av hele serien vil nok stoppe på samme tidspunkt, siden seriene lages på samme wafer (selvsagt dobbelkjerne for seg). Men noen kjerner vil nok bli utsolgt før andre.

 

Men det er nok slutt for socket 939, desverre vil jeg si.*

Lenke til kommentar

Følgende sitat ble postet for en måned siden. Jeg fant ikke noe info om dualcore, men det virker logisk at de vil vare en stund lengre:

 

Single-core socket 939 Opteron's discontinued

 

AMD has sent out a new product change notification issuing the discontinue date of a couple Opteron 140 series single-core workstation and server processors. The products affected this time around include socket 939 Opteron models 144, 146, 148 and Opteron HE 148 processors. March 25th, 2007 will be the last day to place an order on these processors with September 30th, 2007 being the last ship date. AMD states the discontinuance reason is the products will no longer be manufactured.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4404
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...