Gå til innhold

- Mobilen er langt fra allsidig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en tom artikkel. EDIT: som der var på plass! :)

 

 

Jeg drar av og til på MP3 spiller i tillegg til min TyTN først og fremst fordi MP3-spilleren har bedre lyd (Archos AV420). Men TyTN og Pulsar-headsettet (med A2DP) er betraktelig mer praktisk. :)

 

Jeg drar på kamera fordi det tar mye bedre bilder under de fleste forhold. Selvfølgelig finnes det telefoner som tar bedre bilder, men mitt inntrykk er at hvis man vil ta bilder så kommer man fremdeles bedre ut av det med et digitalkamera. Men mobilen fungerer jo utmerket som et ekstra-kamera til de gangene man ikke har med digitalkamera.

 

PDAen min er sammenbygget med mobiltelefonen, det var derfor jeg ville ha TyTN.

 

 

Mobilen kan gjøre jobben til PDA, MP3-spiller og kamera, men dedikerte enheter gjør fremdeles jobben bedre. ;)

Endret av moskus
Lenke til kommentar
Mobilen kan gjøre jobben til PDA, MP3-spiller og kamera, men dedikerte enheter gjør fremdeles jobben bedre.

 

og slik vil det alltid være. men så må en spør, når en snakker digitalkamera, snakker en da kompaktkamera eller digital speilrefleks? kvaliteten på kompaktkamera vs de nyeste kameramobilene (3mp+) er vel på kanten til å være minimal? og mindre blir den vel når en etter hvert begynner å få 5mp og mer i mobilene?

 

når det gjelder musikk så er smaken som baken. du sammenligner en dedikert spiller med en pdafon. jeg undres på hva du hadde sagt etter noen uker med walkman serien til sonyericsson.

 

alt i alt så er det fullt mulig å få en mobil til å gjøre alle jobbene like så bra, men det vil gjerne koste. se på prisen til en mobil vs prisen til en mp3-spiller for eksempel. de er ofte ikke så langt fra hverandre. men en ren mp3-spiller er en mye enklere gjenstand å designe den en mobil.

 

mp3-spilleren trenger bare flash, en decoder brikke og en digital forsterker.

 

en mobil må også ha telefon delen, og annet som folk har begynt å forvente skal være der. samtidig så skal ikke saken være mye større en mp3-spilleren.

 

nåja, hadde mp3-spiller og kamera kommet med bluetooth og/eller wifi slik at mp3-spiller kunne bruke samme hodesett som mobilen (eller mobilen kunne bruke mp3-spilleren som hodesett, muligens med henting av musikkfiler fra mobilen), og en kunne skrive epost på mobilen og legge ved bilder lagret på kameraet, så hadde det virkelig begynt å ligne på noe ;)

 

det for min del er vel så viktig, denne ubrutte strømmen av data. det å kunne det ene øyeblikket høre på musikk, og det neste svare på en samtale uten å måtte ta proppen ut av øret og enten å løfte opp mobilen eller sette i en annen propp.

Lenke til kommentar
mp3-spilleren trenger bare flash, en decoder brikke og en digital forsterker.

 

Joda. Men også kvaliteten på delene som brukes påvirker resultatet, i enten positiv eller negativ retning.

 

Eksempel: En MP3-spiller til 1500 kr vil antakeligvis (men ikke 100% garantert) ha bedre konvertere og forsterkere enn en mobiltelefon til samme prisen.

Lenke til kommentar

Jeg personlig går ikke rundt med masse forskjellig, men om jeg skulle brukt forskjellige ting ville jeg brukt følgende:

*Ipod til musikk

*Mobil til SMS og Ringe

*Digi kamera til bilder (men det har jeg ikke da jeg ikke er så opptatt av å ta bilder etc)

 

For meg er ikke mobiltelefonen god nok til å kunne bytte ut alle de forskjellige dingsene.

1. Mobilkamera er ikke et fullblods kamera ennå med de mulighetene som et kamera gir og ikke i nærheten like god bildekvalitet (selv om jeg har K700i med 3.2mpix)

2. MP3 spilleren er for meg ikke god nok så sant det ikke er en Ipod (må minimum ha 1GB, oversiktlig dispaly, avspillingsfunksjoner og bedre batteri osv)

3. Kamera på mobilen er for dårlig til å ta skikkelig bilder (foreløpig)

 

Desutten bruker jeg ikke "planleggeren" da jeg syns den er mangelfull, vansklig og tungvinct å bruke osv. Jeg syns det er for dårlig å bruke et mobiltastatur til den slags. Her fungerer enten et fullblods datatastatur eller en penn (evnt. touchscreen med penn som omgjør ordene til dataskrift)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...