Gå til innhold

Windows Media Player 11 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får vel teste den på mp3ene mine, men først skal det skrivebesyttes, ryktene vil vel ha det til at også denne versjonen endrer tagger uten å spørre deg...

 

AtW

7188209[/snapback]

Jeg skal gi deg to tips. Ordne alle tag'ene dine (hvis de ikke er ordnet) med f.eks MediaMonkey. Når du har gjort det ordner du to ting i WMP 11 før du legger til filene;

 

>Library>More options>Library (taben)>

 

1) Huk av "Rename music files using rip settings"

2) Huk av "Rearrange music in rip music folder, using rip settings"

 

På noen album vil WMP automatisk, hvis du ikke har det allerede, hente informasjon om komponist og deltagende artister. Jeg synes det er positivt å vite hvem som har laget sangene. Hvis du IKKE vil at WMP 11 skal gjøre dette kan du lett slå det av;

 

3) Huk av "Retrieve additional information from the Internet".

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Urk, skulle dette liksom være en forbedring?  Uoversiktlig, bruker mye minne, forandrer på tagger, validering og egentlig alt vi ikke liker. 

 

Kan egentlig ikke anbefale denne på noe grunnlag, hold deg til den avspilleren du har.

7188244[/snapback]

Uoversiktlig - Ja, på grunn av at du ikke har ordnet filene dine.

Bruker mye minne - Ja, brukte dog 12.000 KiB i forrige versjon så det er nok noe de må ordne på.

Forandrer på tagger - På tagger som ikke er tagget allerede (f.eks komponist) ja.

Validering - Du fortjener ikke WMP 11 hvis du ikke eier en XP-lisens!

Lenke til kommentar
Jeg får vel teste den på mp3ene mine, men først skal det skrivebesyttes, ryktene vil vel ha det til at også denne versjonen endrer tagger uten å spørre deg...

 

AtW

7188209[/snapback]

Jeg skal gi deg to tips. Ordne alle tag'ene dine (hvis de ikke er ordnet) med f.eks MediaMonkey. Når du har gjort det ordner du to ting i WMP 11 før du legger til filene;

 

>Library>More options>Library (taben)>

 

1) Huk av "Rename music files using rip settings"

2) Huk av "Rearrange music in rip music folder, using rip settings"

 

På noen album vil WMP automatisk, hvis du ikke har det allerede, hente informasjon om komponist og deltagende artister. Jeg synes det er positivt å vite hvem som har laget sangene. Hvis du IKKE vil at WMP 11 skal gjøre dette kan du lett slå det av;

 

3) Huk av "Retrieve additional information from the Internet".

 

Lykke til!

7188265[/snapback]

 

Tagger ordner jeg når jeg ripper, personlig er jeg ikke særlig glad i at WMP som default kan finne på å ordne tagger, det er endel arbeid å tagge skikkelig, og det er ikke koselig når det ødelegges.

 

Men takk for tipsene, får satse på at disse innstillingene (og lesebeskyttelse) hindrer noe uventet...

 

AtW

Lenke til kommentar

Drøyt hvis wmp gjør det. Da tar jeg det som en selvfølgelse at jeg blir "advart" før dette skjer.

Så den vil ikke tagge filer som allerede er tagga? f.eks de som er lagt inn med cddb fra forskjellige musikkprogram, eller mp3tag.

 

Skal bli gøy å se hva som er så faskinerende denne gangen :p

Lenke til kommentar
Urk, skulle dette liksom være en forbedring?  Uoversiktlig, bruker mye minne, forandrer på tagger, validering og egentlig alt vi ikke liker. 

 

Kan egentlig ikke anbefale denne på noe grunnlag, hold deg til den avspilleren du har.

7188244[/snapback]

Uoversiktlig - Ja, på grunn av at du ikke har ordnet filene dine.

Bruker mye minne - Ja, brukte dog 12.000 KiB i forrige versjon så det er nok noe de må ordne på.

Forandrer på tagger - På tagger som ikke er tagget allerede (f.eks komponist) ja.

Validering - Du fortjener ikke WMP 11 hvis du ikke eier en XP-lisens!

7188271[/snapback]

 

Uoversiktlig - Ja, filene VAR ordnet perfekt i Media Player 10.

Bruker mye minne - Ja, det merkes utrolig godt på eldre maskiner.

Forandrer tagger - Ble ikke spurt om dette skulle gjøres, negativt i mine øyne.

Validering - Hvordan i heiteste tror du jeg fikk innstallert WMP 11 om jeg ikke har gyldig XP-lisens?!

Lenke til kommentar
Med Windows Media Player 11 så skal man kunne streame wmv fra Xbox 360...Dette må testes...

7188250[/snapback]

Du kan teste med den media player du allerede har. Men først må du få oppdatert xboxen din, og den oppdateringen skal slippes i dag. Da får endelig Xbox 360 støtte for 1080p :dribble:

Har ikke hørt at det kun er Media Player 11 som skal kunne streame wmv til 360.

Lenke til kommentar
Har ikke hørt at det kun er Media Player 11 som skal kunne streame wmv til 360

 

Jo er det jeg har hørt...er jo fett hvis jeg har hørt/lest feil da..

 

Men først må du få oppdatert xboxen din, og den oppdateringen skal slippes i dag. Da får endelig Xbox 360 støtte for 1080p

 

Jepp det vet jeg..men er ikke kommet noe oppdatering til 360 ennå:-(

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Håper det er forbedret med hensyn til flac og ogg filer. Utrolig irriterende at disse ikke blir lagt til med informasjonen som alt ligger i filene, men istedet ender opp som unknown album osv.

 

Dette var i grunn det eneste som gjorde at jeg valgte å ikke bruke beta versjonene, og om det ikke er ordnet vil det være grunnen til at jeg ikke bil bruke det ferdige produktet heller.

Lenke til kommentar

Har Microsoft fikset denne feilen i versjon 11 av WMP:

 

Opplever du dårlig videokvalitet når du bruker multimediaprogrammet Windows Media Player? Microsoft har nå sluppet en oppdatering som skal fikse et kjent problem.

Dette var en feil som ikke ble rettet gjennom de automatiske oppdateringene, men som de kun tilbød å skulle kunne lastes ned for de som trengte denne oppdateringen. Det er vel på høy tid at dette burde være rettet på med den nye versjonen synes jeg. Håper noen har et bra svar på denne problemstillingen.

 

Lenken til artikkelen fra 2005 er her.

Lenke til kommentar
Jeg får vel teste den på mp3ene mine, men først skal det skrivebesyttes, ryktene vil vel ha det til at også denne versjonen endrer tagger uten å spørre deg...

AtW

Tagger ordner jeg når jeg ripper, personlig er jeg ikke særlig glad i at WMP som default kan finne på å ordne tagger, det er endel arbeid å tagge skikkelig, og det er ikke koselig når det ødelegges.

Men takk for tipsene, får satse på at disse innstillingene (og lesebeskyttelse) hindrer noe uventet...

AtW

 

Hvorfor så negativ?? Denne versjopnen ( http://download.microsoft.com/download/e/e...sxp-x86-enu.exe ) lastet jeg ned 060806 og har ikke hatt problemer i heletatt.

Jeg mener du bør holde deg til den spilleren du er komfortabel med.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Med Windows Media Player 11 så skal man kunne streame wmv fra Xbox 360...Dette må testes...

7188250[/snapback]

Du kan teste med den media player du allerede har. Men først må du få oppdatert xboxen din, og den oppdateringen skal slippes i dag. Da får endelig Xbox 360 støtte for 1080p :dribble:

Har ikke hørt at det kun er Media Player 11 som skal kunne streame wmv til 360.

7188355[/snapback]

 

Neida, på windows trenger du bare en programsnutt som heter "windows media connect" for å streame film og musikk til xbox 360, går som smurt. Sikkert fullt av sikkerhetshuller og alt mulig.

 

wmp 11 har denne programbiten innebygget, og erstatter den om du har den installert fra før. Det gjorde den hjemme hos meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Jeg får vel teste den på mp3ene mine, men først skal det skrivebesyttes, ryktene vil vel ha det til at også denne versjonen endrer tagger uten å spørre deg...

AtW

Tagger ordner jeg når jeg ripper, personlig er jeg ikke særlig glad i at WMP som default kan finne på å ordne tagger, det er endel arbeid å tagge skikkelig, og det er ikke koselig når det ødelegges.

Men takk for tipsene, får satse på at disse innstillingene (og lesebeskyttelse) hindrer noe uventet...

AtW

 

Hvorfor så negativ?? Denne versjopnen ( http://download.microsoft.com/download/e/e...sxp-x86-enu.exe ) lastet jeg ned 060806 og har ikke hatt problemer i heletatt.

Jeg mener du bør holde deg til den spilleren du er komfortabel med.

7188540[/snapback]

 

Jeg er negativ fordi jeg synes det er tåplig å endre data som default, det er ikke det du forventer at avspilleren skal gjøre.

 

Selvsagt bruker jeg min favorittspiller, men jeg er ikke fremmed for å teste ut nye produkter, alle spillere har jo dessuten funksjoner man ikke liker, favoritt eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...