Gå til innhold

Omtale av FIFA 07 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg heller mer til Nettavisen's anmeldelse av dette spillet, når det gjelder konklusjonen i allefall, selv om denne var mye bedre skrevet enn nettavisens:)

 

Anser mcgroven til å være rimelig nøytral når det gjelder Fifa vs PES (basert på tidligere anmeldelser), selv om jeg kanskje mistenker at han foretrekker PES ;)

 

Er ikke helt enig i at de "feilene" som trekkes frem er så problematiske. Har for øvrig selv lagt inn en liten brukererfaring her. Var skrevet midt på natten en gang så er nok en del skrivefeiler og andre småting der. Spillet har sine feil, men ingenting som jeg føler som kritisk.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Jeg heller mer til Nettavisen's anmeldelse av dette spillet, når det gjelder konklusjonen i allefall, selv om denne var mye bedre skrevet enn nettavisens:)

 

Anser mcgroven til å være rimelig nøytral når det gjelder Fifa vs PES (basert på tidligere anmeldelser), selv om jeg kanskje mistenker at han foretrekker PES ;)

 

Er ikke helt enig i at de "feilene" som trekkes frem er så problematiske. Har for øvrig selv lagt inn en liten brukererfaring her. Var skrevet midt på natten en gang så er nok en del skrivefeiler og andre småting der. Spillet har sine feil, men ingenting som jeg føler som kritisk.

7180906[/snapback]

 

Noe av det første jeg la merke til var "Ballfysikken er også svært god, og ballen beveger seg slik en ball gjør", dette tyder vel på at anmelderen til Nettavisen aldri har vært borti en fotball før, mulig at han har lekt med en badeball og tenkt at en fotball oppfører seg likt...

 

Omtalen til Gamer.no er utmerket, den til Itavisen legger seg bare i en rekke andre omtaler hvor man kun velger å se på grafikken. For ikke å snakke om at hastigheten på fifa er som å se fotball i 3x hastighet...Det at itavisen påstår at man ikke kan score sikre mål er jo rett og slett et hån mot alle der ute med et fnugg av intelligens. Jeg klarer fortsatt å kline ballen oppi krysset når jeg befinner meg godt utenfor 16meteren, sikt i nogenlunde retning av mål og fyr av...Det å lobbe over keeper fra utenfor 16m mens han står på streken, ja det går fortsatt. Dog er det nå slik at den sikreste teknikken fortsatt fungerer, gi ballen til kantspilleren, skjær inn mot mål og man sklir lett forbi alt av forsvarsspillere før man kan sette ballen i nota.

 

Enda en ting, hvorfor i herrens navn ser Paul Scholes ut som en tynnere versjon av Darren Fletcher ?

 

Fifa er EA sin tolkning av fotball, null realisme og null taktikk.

Lenke til kommentar

Jeg har uheldigvis spilt fifa07 til xbox360.

Ballen oppfører seg ikke som en virkeli.g fotball.

Hastigheten er alt for rask i forhold til virkelig fotball.

 

Jeg har spilt fifa07, problemet er at jeg også har spilt virkelig fotball i mange år.....

 

Hvordan kan man ikke stille seg kritisk til et fotballspill hvor man fra utenfor 16m kan logge over keeper mens han står på streken...

Endret av Syfer
Lenke til kommentar

Da har du seriøse feil med xboxen din - hastigheten er alldeles ikke for rask i forhold til vanlig fotball, da bør du revurdere kunnskapene dine om fysikkens verden. Det høres nesten ut som du har spilt Fifa WC06 og trukket konklusjonene ut i fra det spillet - der var hastigheten alt for rask, og fysikken til ballen var ikke helt den beste.

 

Anmelder mener for øvrig at ballen sitter mer klistret til spillerne enn i andre versjoner av Fifa, men dette er ikke en oppfatning jeg har lagt så nøye merke til - men er mulig at dette er tilfellet. Fysikken på ballen ved pasninger i lufta og skudd er etter min mening bedre enn på PC-versjonen (som er den andre versjonen jeg har testet av Fifa 07).

 

Ved skudd og lignende ser man faktisk at det er foten som beveger seg mot ballen ved hjelp av IK (inverse kinematics), slik at man får meget realistiske skudd. Faktisk er det en fryd å se repetisjoner av sjansene. Har ikke opplevd noe annet ved headinger, selv om mcgroven ikke er av samme oppfatning.

 

I enkelte tilfeller har jeg opplevd en par bugs som feks at ballen plutselig "warpet" til spilleren som en magnet (har skjedd et par ganger ved duell-spill), men som oftest er det ingenting å utsette på dette.

 

For øvrig er den Eurogamer-saken veldig bra, det er gjort en fin og noenlunde nøytral sammenligning av PES vs Fifa.

Lenke til kommentar
Jeg heller mer til Nettavisen's anmeldelse av dette spillet, når det gjelder konklusjonen i allefall, selv om denne var mye bedre skrevet enn nettavisens:)

 

Anser mcgroven til å være rimelig nøytral når det gjelder Fifa vs PES (basert på tidligere anmeldelser), selv om jeg kanskje mistenker at han foretrekker PES ;)

 

Er ikke helt enig i at de "feilene" som trekkes frem er så problematiske. Har for øvrig selv lagt inn en liten brukererfaring her. Var skrevet midt på natten en gang så er nok en del skrivefeiler og andre småting der. Spillet har sine feil, men ingenting som jeg føler som kritisk.

7180906[/snapback]

Jeg forsøker alltid være nøytral når det kommer til konkurranse mellom spilltitler slik som her.

 

I realiteten er det selvsagt umulig å være 100 prosent ufarvet, slik er det bare. Nå er det likevel slik at det er FIFA-serien jeg har fulgt tettest opp gjennom årene. Så å si at jeg "foretrekker" PES blir feil. :)

Lenke til kommentar
Jeg heller mer til Nettavisen's anmeldelse av dette spillet, når det gjelder konklusjonen i allefall, selv om denne var mye bedre skrevet enn nettavisens:)

 

Anser mcgroven til å være rimelig nøytral når det gjelder Fifa vs PES (basert på tidligere anmeldelser), selv om jeg kanskje mistenker at han foretrekker PES ;)

 

Er ikke helt enig i at de "feilene" som trekkes frem er så problematiske. Har for øvrig selv lagt inn en liten brukererfaring her. Var skrevet midt på natten en gang så er nok en del skrivefeiler og andre småting der. Spillet har sine feil, men ingenting som jeg føler som kritisk.

7180906[/snapback]

Jeg forsøker alltid være nøytral når det kommer til konkurranse mellom spilltitler slik som her.

 

I realiteten er det selvsagt umulig å være 100 prosent ufarvet, slik er det bare. Nå er det likevel slik at det er FIFA-serien jeg har fulgt tettest opp gjennom årene. Så å si at jeg "foretrekker" PES blir feil. :)

7181241[/snapback]

 

Vel man foretrekker vel spillene man syntes er best? Og ettersom PES5 fikk en 9'er så regnet jeg med at det var PES du foretrakk :)

Lenke til kommentar
.Det å lobbe over keeper fra utenfor 16m mens han står på streken, ja det går fortsatt.

7181044[/snapback]

 

Har du bare spilt demoversjonen av FIFA 07 på 360? For der kunne man enkelt lobbe over keeper fra 16 meters merket, mens i fullversjonen er det nærmest umulig.

 

Synes forøvrig dette spillet fortjener bedre enn 6/10 (og det ser det også ut som de fleste andre anmeldelsessteder synes også). Det er litt problemer med forsvaret til motspilleren når man spiller mot computer og keeperen har litt rask reaksjonstid, men dette er ikke noe som ødelegger spillet for min del. Jeg greier fortsatt å score og vinne, selv om det er en del vanskeligere enn tidligere FIFA-spill. Spillet blir bare gøyere og gøyere da man kommer inn i det nye kontrollsystemet og måten man spiller på.

Lenke til kommentar

har både pes6 og fifa 07, fikk fifa først, og har ikke rørt det en eneste gang etter jeg fikk pes6

 

en ting som er helt sinnsykt irriterende og ser jævlig dumt ut med fifa er at så vidt spillerne kommer litt borti hverandre så spretter de fra hverandre, eller stopper opp, er helt tragisk.

 

har du sett bare en fotballkamp så veit du at det ikke er sånn det skjer på ordentlig.

 

regner med at omtaler her også la merke til dette?

 

en annen ting som også er helt latterlig er at dataen ofte tar over styringen på spilleren din, plutselig får du ikke styrt han til sidene, eller stoppet han, han bare løper etter ballen selv, eller motstanderen, mens du får ikke valgt hvordan han skal gjøre det.

 

på pes kan du selv ha hundre prosent kontroll når du vil, noe annet er helt idiotisk.

Endret av Epik
Lenke til kommentar

Jeg har hørt mange fra forumet si at spillerne springer alt for fort men de springer helt perfekt. Hvis du har sett et ride av Ryan Giggs for noen år siden da han raidet fra midtbanen og da kom han bare litt saktere fram til mål enn, Jeg har testet med Ronaldinho (da løp jeg i samme bane som ryan hadde gjort). Å for det andre så sier Andmelderen at det var godt å løpe med de raske spillerne men at det ble gjevnet ut når han kom forbi og det var dumt "eller noe sånt" Men på ekte så springer ikke ronaldinho raskere enn for eksempel Roar strand uten ball fordi han er mye raskere. En spinger saktere med ballen i beina enn uten ball. Anmelderen fra Gamer vet ikke hvordan fotball skal spilles i det heletatt når han sier at ps2 versonen er bedre. :no: Jeg Vet Hvordan Fotball Spilles hvis det var noen som lurte. Halvparten av dem på foumet kan sikkert ikke alle reglene i fotball engang. Så dere som ikke vet bedre slepper å utale seg. :wallbash::realmad:

Lenke til kommentar
en ting som er helt sinnsykt irriterende og ser jævlig dumt ut med fifa er at så vidt spillerne kommer litt borti hverandre så spretter de fra hverandre, eller stopper opp, er helt tragisk.

 

har du sett bare en fotballkamp så veit du at det ikke er sånn det skjer på ordentlig.

 

regner med at omtaler her også la merke til dette?

 

en annen ting som også er helt latterlig er at dataen ofte tar over styringen på spilleren din, plutselig får du ikke styrt han til sidene, eller stoppet han, han bare løper etter ballen selv, eller motstanderen, mens du får ikke valgt hvordan han skal gjøre det.

 

på pes kan du selv ha hundre prosent kontroll når du vil, noe annet er helt idiotisk.

 

så du sier at dette ikke er sant eller?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...