Gå til innhold

Windows Defender sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

før forrige formatering hadde jeg "Microsoft AntiSpyware (beta)".

 

Hva er forholdet mellom AntiSpyware og Windows Defender?

- Er de to det samme programmet, bare at Defender har blitt pusset mer på (fjernet bugs)?

- Er Defender en viderebygging av AntiSpyware, altså de har tatt utgangspunkt i AntiSpyware og viderutviklet denne med masse ny funksjonalitet?

- Er det to helt forskjellige produkter som begge er å få tak i?

- Er det to helt forskjellige produkter, og AntiSpyware er lagt på is/avviklet?

- Noe annet..?

 

hilsen nygerrig

Lenke til kommentar
Må man ha Windows Genuin Advantage installert for å kunne innstallere Windows Defender?

(regner med det, siden man må ha SP2)  :hmm:

7140616[/snapback]

ja. laster du ned fra den offisielle siden må du kjøre genuin-sjekk før du kan laste ned. Når du skal innstallere programmet foretas det også en genuin-sjekk (genialt teit spør du meg, holder med én gang).

Det finnes nok steder på nettet du får lastet ned denne, men det foretas altså sjekk under installasjon.

 

@ttt: ok, takk :)

Lenke til kommentar
Må man ha Windows Genuin Advantage installert for å kunne innstallere Windows Defender?

(regner med det, siden man må ha SP2)  :hmm:

7140616[/snapback]

ja. laster du ned fra den offisielle siden må du kjøre genuin-sjekk før du kan laste ned. Når du skal innstallere programmet foretas det også en genuin-sjekk (genialt teit spør du meg, holder med én gang).

Det finnes nok steder på nettet du får lastet ned denne, men det foretas altså sjekk under installasjon.

 

@ttt: ok, takk :)

7140888[/snapback]

 

Genialt teit er det ikke, jeg brukte windows antispyware før, men ikke defender *host* pga skjekken under install. Jeg lover jeg skal betale for os neste gang jeg formaterer, men det blir ikke ms windows den gang nei ;)

Lenke til kommentar

altså: det er teit å sjekke om man har lovlig windows 2 ganger. Det er irriterende for meg som bruker.

 

Det hadde holdt å sjekke under installasjon. Det er også enklere, for den sjekken som foretas på websiden dems krever at jeg laster ned en .exe-fil, kjører denne og skriver av output det programmet gir meg inn i nettleseren. Så må jeg trykke OK, vente på at ny side loader før jeg endelig kan starte nedlastningen.. Ergo: lite brukervennlig løsning

Lenke til kommentar

Dette er etter min erfaring eit bra program. Har funne diverse ting eg ikkje liker har komt seg innpå pcen min, og fått fjerna det. Heilt greit og enkelt brukergrensesnit. Liker at oppdateringer kjem med automatisk windows update, på den måten enkelt få beskjed, og velge om eg vil laste ned her og no eller vente.

Meiner at dette programmet kan vere godt å ha på pcen. Visst man då har gyldig windows vel og merke.

Lenke til kommentar
altså: det er teit å sjekke om man har lovlig windows 2 ganger. Det er irriterende for meg som bruker.

 

Det hadde holdt å sjekke under installasjon. Det er også enklere, for den sjekken som foretas på websiden dems krever at jeg laster ned en .exe-fil, kjører denne og skriver av output det programmet gir meg inn i nettleseren. Så må jeg trykke OK, vente på at ny side loader før jeg endelig kan starte nedlastningen.. Ergo: lite brukervennlig løsning

7141041[/snapback]

 

Det er jeg enig i, trodde du mente det var teit at den skjekket ved installasjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...