Gå til innhold

Vistas lanseringsdato er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skla.... eh.... skal bli spennende å se hvordan de klarer å irritere sine brukere... med "inteligente og smarte løsninger"... eller med å ikke la en bruker endre ting slik man selv ønsker :)

 

Jeg bruker windows, mac og linux selv... og har heller labre forventninger til vista... men prøve den må man jo....

 

Tedd

Lenke til kommentar
5840 er blitt lekket. Men ingen som hittil har klart å laste det ned :( Blir spennende å se hva Vista kan gjøre.

7138000[/snapback]

 

Jeg har lastet den ned :)

...men jeg har ikke hatt tid til å teste den ennå.

Ligger på https://connect.microsoft.com/windows/Downloads for utvalgte beta-testere.

7138102[/snapback]

Den ligger ute for TAP-testere, altså folk som har et stort firma i ryggen. Hvordan ble du TAP-tester?

Lenke til kommentar

Jeg regner med det blir en glidende overgang fra betaer og slippkandidater med mange feil til en vista med få feil etter hvert som hull tettes (både før og etter lansering). Jeg kommer neppe til å kjøpe Vista med det første så jeg unngår mange av barnesykdommene. Om jeg kommer til å kjøpe det i det hele tatt er uvisst. Det finnes jo gode og gratis alternativer ;)

 

Men hva er poenget med å strekke ut lanseringen over mange måneder ved å gå fra by til by? Jeg kom til å tenke litt på hvor lang tid jeg regnet ut en gang i barndommen at julenissen ville ha brukt på å besøke alle barn i verden dersom han eksisterte. Det må jo ta fryktelig lang tid om de må reise fra plass til plass før folk får lov til å kjøpe Vista? Når blir det lansert for bedrifter og privatpersoner i Norge? Er dette bare en måte å hale ut tida på slik at de både har holdt det de lovet angående lansering, men samtidig henter seg mer tid til å korrigere flere feil?

 

Lisensreglene virker "noe" restriktive ved første blikk. :hmm:

(Jeg har dessverre ikke tid til å lese artiklene nå).

Lenke til kommentar
Men hva er poenget med å strekke ut lanseringen over mange måneder ved å gå fra by til by? Jeg kom til å tenke litt på hvor lang tid jeg regnet ut en gang i barndommen at julenissen ville ha brukt på å besøke alle barn i verden dersom han eksisterte. Det må jo ta fryktelig lang tid om de må reise fra plass til plass før folk får lov til å kjøpe Vista? Når blir det lansert for bedrifter og privatpersoner i Norge? Er dette bare en måte å hale ut tida på slik at de både har holdt det de lovet angående lansering, men samtidig henter seg mer tid til å korrigere flere feil?

 

Ja, jeg lurte selv på den bisarre "by til by"-planen, hva er grunnen til at de gjør det slikt? Risikabelt virker det også, kan lett bli slik at piratversjonene er ute i god tid før mange steder.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men hva er poenget med å strekke ut lanseringen over mange måneder ved å gå fra by til by? Jeg kom til å tenke litt på hvor lang tid jeg regnet ut en gang i barndommen at julenissen ville ha brukt på å besøke alle barn i verden dersom han eksisterte. Det må jo ta fryktelig lang tid om de må reise fra plass til plass før folk får lov til å kjøpe Vista? Når blir det lansert for bedrifter og privatpersoner i Norge? Er dette bare en måte å hale ut tida på slik at de både har holdt det de lovet angående lansering, men samtidig henter seg mer tid til å korrigere flere feil?

 

Ja, jeg lurte selv på den bisarre "by til by"-planen, hva er grunnen til at de gjør det slikt? Risikabelt virker det også, kan lett bli slik at piratversjonene er ute i god tid før mange steder.

 

AtW

7138215[/snapback]

Vel, når det gjelder bedrifter så tror jeg ikke så mange tør ta sjansen med piratkopierte utgaver... det ender nok med søksmål hvis noen finner det ut. :p

Endret av datating
Lenke til kommentar
Men hva er poenget med å strekke ut lanseringen over mange måneder ved å gå fra by til by? Jeg kom til å tenke litt på hvor lang tid jeg regnet ut en gang i barndommen at julenissen ville ha brukt på å besøke alle barn i verden dersom han eksisterte. Det må jo ta fryktelig lang tid om de må reise fra plass til plass før folk får lov til å kjøpe Vista? Når blir det lansert for bedrifter og privatpersoner i Norge? Er dette bare en måte å hale ut tida på slik at de både har holdt det de lovet angående lansering, men samtidig henter seg mer tid til å korrigere flere feil?

 

Ja, jeg lurte selv på den bisarre "by til by"-planen, hva er grunnen til at de gjør det slikt? Risikabelt virker det også, kan lett bli slik at piratversjonene er ute i god tid før mange steder.

 

AtW

7138215[/snapback]

Vel, når det gjelder bedrifter så tror jeg ikke så mange tør ta sjansen med piratkopierte utgaver... det ender nok med søksmål hvis noen finner det ut. :p

7138225[/snapback]

 

Om det vrikeig er sånn at alle variaentene av Vista ligger på DVDen man får, det er bare aktiveringsforskjeller, så kan man kpse opp andre varianter, og selv om det ikke skulle være sånn, så må man anta at "normale pirater" (dvs ikke bedrifter), ikke er interessert i en bedriftsversjon, og er det noen grunn til å anta det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmmm, hvorfor skal de absolutt sleppe den i Canada først?

7138424[/snapback]

Kanskje det er fordi det er nært hjemmet, men mye lavere tetthet av kronidioter der? :whistle:

 

*dukke*

7138482[/snapback]

 

Hvis MS var stasjonert i Norge, ville det kanskje vært lurt å teste ut Vista på svenskene først :whistle: ..? Bruker kanadierne som testkaniner for evt. 0-day sikkerhetshull... :tease:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...