Gå til innhold

ATI R600: Langt og varmt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde gledet meg til å få DX10 kort og se hva spill som Crysis får til.

 

Men når både ATI og Nvidias kort nå kommer med 2 strøminntak, og gir mengder med varme, så hopper jeg glatt over denne generasjonen med toppkort. Venter heller til sommer/høst neste år for å se om de begynner å få til ting slik som Intel har gjort med varmeproblemene på Core CPUene sine.

Lenke til kommentar

Her er det VR-Zone skriver:

Since we have to go quiet for the G80 now, we will focus our attention on the ATi next generation R600. We got to know that R600 is a 300W beast built on 80nm process technology. To cool off that beast, you need a 4 heatpipes cooling solution. The R600 card is long from what we have seen, around G80GTX length but the cooler is longer than the PCB. It has two power connectors like the NV flagship card and it is dual slot of course. Also we knew that the last spin at TSMC is less than ideal so we can conclude it is suffering from poor yield at this point of time. It is slated to launch in Q1 2007 according to ATi's roadmap but it might delay further.

 

Bør taes med en klype salt... :yes:

Lenke til kommentar

Håper inderlig ikke dette stemmer, ~300W for et skjermkort er rett og slett galt. Mens prosessorer har blitt både kjøligere, mindre og hissigere (nå får man AMD dualcore kaldere enn min enkle XP2200 1.8GHz) går skjermkort den stikk motsatte veien i styggfort hastighet.

 

Det er jo mulig man snakker om 300W total maskinbelastning og at kortet derfor bare vil trekke 200W f.eks. for seg selv, meeen...skal bli interessant når det kommer :)

Lenke til kommentar

Dette kortet kommer til og bli det samme for grafikkortene som Swiss knivene er for lommekniver!

 

Nå er det nye kortet fra ATi Ute!

Man slipper og tenke på kulde om vinteren!

Kan ha grillparty i nerdebula!

Ha konkuranser om og få høyest strømregning per mnd!

Og myemye mer!

LøYP Å KjØyP

Lenke til kommentar

300W bare for skjermkort, da blir det garantert 500W tilsammen. Med en strømpris på 75øre/KWh og utnyttelsesgrad på PSU på 70% blir dette 53øre/t.

Om man bruker maskinen 4t aktivt og 20t passivt (200W?) blir dette 6,30/døgnet og 190kr/mnd. -Så det blir stadig viktigere å ha maskinen av når man ikke bruker den...

Lenke til kommentar
300W bare for skjermkort, da blir det garantert 500W tilsammen. Med en strømpris på 75øre/KWh og utnyttelsesgrad på PSU på 70% blir dette 53øre/t.

Om man bruker maskinen 4t aktivt og 20t passivt (200W?) blir dette 6,30/døgnet og 190kr/mnd. -Så det blir stadig viktigere å ha maskinen av når man ikke bruker den...

7112124[/snapback]

Må jo rekne med nettleia og, og da blir jo prisen over krona

Lenke til kommentar
64shadere? kommer ikke 8800 til til å ha dobbelt så mye...

7112086[/snapback]

Hmm, det reagert jeg og på, vi har vel blitt informert om at 8800GTX får 128 unified shaders.

 

Eller er det noe vi har gått glipp av her :ermm:

7112139[/snapback]

 

Det var da så absolutt skrevet som spekulasjoner det som stod i artikkelen da

Lenke til kommentar

Det er uaktuellt å kjøpe et skjermkort som bruker såpass mye strøm. Da går jeg får denne generasjons topmoddell og bruker det i 2 år til det kommer noe som yter bedre med mindre strømbruk enn det jeg da sitter med.

 

Unified shaders virker som et fremskritt, men det betyr vel også at GPU'en jobber mer til enhver tid og da bruker mer strøm?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja det blir sikkert populært på nettverksparty til å grille mat på ja. (ironi)

 

Jeg synest det er forkastelig at de skal sluke så grasalt med strøm.

 

Og så kommer det kanskje først i februar? Det gir ennå bedre grunn til at å sitte og vente er dumt. Enkelte har utsatt kjøp siden høsten i fjor...

Lenke til kommentar
300W bare for skjermkort, da blir det garantert 500W tilsammen. Med en strømpris på 75øre/KWh og utnyttelsesgrad på PSU på 70% blir dette 53øre/t.

Om man bruker maskinen 4t aktivt og 20t passivt (200W?) blir dette 6,30/døgnet og 190kr/mnd. -Så det blir stadig viktigere å ha maskinen av når man ikke bruker den...

7112124[/snapback]

 

Tar vel neppe 300w hele tiden, sikkert bare under belastning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...