Gå til innhold

Flash 9 for Linux sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig!, + poeng til Adobe!

 

Jeg har laget en installasjonsguide for Flash Player 9 beta på ubuntu.no's wikien:

 

Kubuntu og Ubuntu 6.10 32bit (Edgy Eft)

Kubuntu og Ubuntu 6.06 32bit (Dapper Drake)

 

Disse skal fungere for Konqueror, Firefox og Opera

 

Edit: Nb. Dette er kun til 32bit prosessorer, Adobe har desverre ikke sluppet 64bit Flash Player enda

Endret av SlimG
Lenke til kommentar

Veldig bra at Linux også kan benytte flash9.

 

"Denne versjonen skal få de samme funksjonene som for Mac og Windows har bortsett fra mulighet for fullskjermmodus og støtte for Secure Sockets Layer (SSL)-kryptering".

 

Hva er grunnen til at vi ikke får fullskjermmodus og støtte for SSL-kryptering?

Lenke til kommentar

Det er absolutt på tide.

 

Jeg har laget en installasjonsguide for Flash Player 9 beta på ubuntu.no's wikien:

 

Kubuntu og Ubuntu 6.10 (Edgy Eft)

 

Kubuntu og Ubuntu 6.06 (Dapper Drake)

 

Disse skal fungere for Konqueror, Firefox og Opera

7111469[/snapback]

Det gikk ivertfall ikke hos meg. Firefox finner ingen plugins. Er det noe mer som må gjøres?

 

Jeg kjører Ubuntu 6.06 64bit.

Lenke til kommentar
Det er absolutt på tide.

 

Jeg har laget en installasjonsguide for Flash Player 9 beta på ubuntu.no's wikien:

 

Kubuntu og Ubuntu 6.10 (Edgy Eft)

 

Kubuntu og Ubuntu 6.06 (Dapper Drake)

 

Disse skal fungere for Konqueror, Firefox og Opera

7111469[/snapback]

Det gikk ivertfall ikke hos meg. Firefox finner ingen plugins. Er det noe mer som må gjøres?

 

Jeg kjører Ubuntu 6.06 64bit.

7112233[/snapback]

 

En grov feil fra min side, jeg glemte å informere om at det er en 32BIT versjon, desverre er ikke 64bit ute enda.

Lenke til kommentar
En grov feil fra min side, jeg glemte å informere om at det er en 32BIT versjon, desverre er ikke 64bit ute enda.

7112296[/snapback]

Er det mulig å påtvinge annen arkitektur på noen måte? (som det er mulig under installasjon av pakker).

 

Jeg prøvde å legge filen under "lib32", men det ble ikke annenledes da heller.

Lenke til kommentar
Er det mulig å påtvinge annen arkitektur på noen måte? (som det er mulig under installasjon av pakker).

 

Jeg prøvde å legge filen under "lib32", men det ble ikke annenledes da heller.

7112353[/snapback]

Flash Player filen er kompilert for en 32bit prosessor, AFAIK er det umulig å kjøre denne på en 64bit prosessor med mindre den har noen form for 32bit emulering.

 

Men for vanlige dødlige så er eneste utvei å vente til 64bit versjonen kommer, det skal ikke ta lang tid da det er forholdsvis kjapt å kompilere samme kildekoden til 64bit prosessorer, det kommer forhåpentligvis ut innen to uker tipper jeg.

Lenke til kommentar
Er det mulig å påtvinge annen arkitektur på noen måte? (som det er mulig under installasjon av pakker).

 

Jeg prøvde å legge filen under "lib32", men det ble ikke annenledes da heller.

7112353[/snapback]

regner med at for å kunne bruke 32 bits plugins må du også ha 32 bits firefox. Sett f.eks. opp et chroot jail med firefox 32bit og ta resten derifra.

Lenke til kommentar
Veldig bra at Linux også kan benytte flash9.

 

"Denne versjonen skal få de samme funksjonene som for Mac og Windows har bortsett fra mulighet for fullskjermmodus og støtte for Secure Sockets Layer (SSL)-kryptering".

 

Hva er grunnen til at vi ikke får fullskjermmodus og støtte for SSL-kryptering?

7111675[/snapback]

De har ikke implementert det enda. Det skal være på plass innen den ferdige versjonen lanseres.

Lenke til kommentar

Ok, dette gikk ikke så bra på Ubuntu hos meg. Installering at dette pluginet førte til at f.eks vg.no kræsjer Opera (det henger seg opp). Så jeg gikk inn på http://macromedia.mplug.org/ og lastet ned en tar.gz med den gamle 7-erversjonen av lig-filen og overskrev betaen jeg hadde i browserplugins-mappen min igjen.

 

Venter nok til den endelige versjonen kommer ut, og at den blir offisielt lagt til i Universe-rep. VG TV er ganske lame uansett :p

Lenke til kommentar
Er det mulig å påtvinge annen arkitektur på noen måte? (som det er mulig under installasjon av pakker).

 

Jeg prøvde å legge filen under "lib32", men det ble ikke annenledes da heller.

7112353[/snapback]

Flash Player filen er kompilert for en 32bit prosessor, AFAIK er det umulig å kjøre denne på en 64bit prosessor med mindre den har noen form for 32bit emulering.

 

Men for vanlige dødlige så er eneste utvei å vente til 64bit versjonen kommer, det skal ikke ta lang tid da det er forholdsvis kjapt å kompilere samme kildekoden til 64bit prosessorer, det kommer forhåpentligvis ut innen to uker tipper jeg.

7112456[/snapback]

Det er ikke så farlig for min egen del. Jeg har egentlig ikke noe bruk for flash, jeg hadde bare lyst til å teste det ut. ;)
Lenke til kommentar
fett! et steg nærmere til at jeg kan skifte os til linux, mangler bare støtte for et par musikkprogrammer=)

7113721[/snapback]

Da kan jeg bare si med en gang at det finnes bare et musikkprogram:

amaroK

127421096_a447405862.jpg

Jeg har brukt omtrent allt av musikkprogram fra før, winamp, windows mediaplayer, mediamonkey, foobar2000, itunes osv. men amaroK er virkelig ubeskrivelig, allt annet blir et kompromiss i forhold. Den leveres bl.a. med migrerte plugins for alt du kan tenke deg uten at det går utover brukervennligheten, responsen og loadinga.

Eneste måten skjønne hvorfor er å installere Kubuntu eller en annen linux distro med KDE, det ligger også ute en egen Live cd med kun amaroK på som kan prøver på alle cer uten å endre noe, men det blir ikke det samme uten internet tilkobling og Last.fm.

 

Ps. Jobber ikke for noen, er bare veldig glad i amaroK utviklerne :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...