Gå til innhold

Første IE7-hull oppdaget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor tar ikke Microsoft slike selskaper som sikkerhetsselskapet Secunia med på utviklingen eller testingen av produkter før de slipper den ferdige versjonen ut på markedet? Hadde jeg vært sikkerhetsansvarlig for IE7 i M$ hadde jeg vært rimelig flau akkurat nå.

7109448[/snapback]

 

Enig, men dette ville "kostet for mye". Husk at blåruss ikke tenker på samme måte som oss teknikere. Profitt på kort sikt er alltid viktigst- fremtiden tenker vi ikke på; den bare kommer!

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Hvorfor tar ikke Microsoft slike selskaper som sikkerhetsselskapet Secunia med på utviklingen eller testingen av produkter før de slipper den ferdige versjonen ut på markedet?

Det har vore fleire testversjonar av IE som alle kunne prøve. Så Secunia og andre har hatt god tid til å rapportere om feil.

 

I følgje testen er ikkje eg utsatt. Då testa eg med den versjonen av IE7 som følgjer med Vista pre-RC1 (har ikkje orka å oppdatere). Det kan virke som feilen først kom i seinare utgåver av IE.

Lenke til kommentar
Hvorfor tar ikke Microsoft slike selskaper som sikkerhetsselskapet Secunia med på utviklingen eller testingen av produkter før de slipper den ferdige versjonen ut på markedet? Hadde jeg vært sikkerhetsansvarlig for IE7 i M$ hadde jeg vært rimelig flau akkurat nå.

7109448[/snapback]

 

Enig, men dette ville "kostet for mye". Husk at blåruss ikke tenker på samme måte som oss teknikere. Profitt på kort sikt er alltid viktigst- fremtiden tenker vi ikke på; den bare kommer!

:) Ja, NPV for alle penga. Vet ikke hvor mange kompromisser som blir gjort og hvor mye man taper fremtidig med denne tenkingen, men det er ikke lite.

 

Utover det er jeg ikke 100% sikker på at å involvere secunia ville vært løsningen på alle problemene, produktutvikling vil ALLTID innebære at man gjør feil, uansett hvor kompetente og flinke folk man har med seg.

Lenke til kommentar

Regner med at Secunia har kjørt IE gjennom en temmelig omfattende testsuite straks de fikk fingrene i programmet. Tviler på at de ønsker å dele testopplegget sitt med MS. Secunia får jo bra PR av å oppdage denne typen feil.

 

Synes ikke det er noen grunn til å slakte IE7 før det dukker opp noe mer seriøst (noe som jo ikke er utenkelig...)

Lenke til kommentar

Dette var vel egentlig ventet siden 80-90% bruker IE, dermed et yndet objekt for å finne sikkerhetshull.

 

Når de andre nettleserne blir mer populær vil hullene dukke opp i fleng!

 

Jeg kunne lagd meg min egen nettleser. En ukjent nettelser i fra norge.. og dermed verdens mest sikre nettleser!! bullshit...!

 

Det er typisk slik en mac bruker, og andre IE/win "hatere" tenker...

 

Sikkerhetshullene vil ikke utgjøre noe i praksis for den vanlige bruker uansett.

Lenke til kommentar
Raptor,20/10-2006 : 10:34]Men selvsagt er vel dette morro for alle MS-basherene...  :no:

7109881[/snapback]

Jeg må si meg enig der. Synes ikke dette er så mye å rope for. Det viktigste er hvor kjapt de patcher, der avventer jeg kommentar.

7109973[/snapback]

Og som det er oppdatert i artiklen:

 

 

Ifølge Christopher Budd fra Microsoft, som skriver om saken i Microsoft Security Response Center Blog, er dette ikke en sårbarhet i IE7, men i e-postprogrammet Outlook Express.

 

Hvor mange bruker egentlig Outlook Express? Ikke jeg iallefall. Det er jo også et e-post program som fases ut (erstattes med Windows Mail i Vista)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor alvorlig denne feilen er, men jeg har testet min IE7 med den linken som lå på den siden det var referert til i artikkelen. Og jeg fikk beskjed om at min versjon av IE7 var "Sikker".

 

Kanskje dere andre også kan kjøre den testen, og se om det samme skjer med dere, kan jo være interesant å vite hvor stort problemet er.

 

Testen finner dere her: Test av IE7 feil

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor alvorlig denne feilen er, men jeg har testet min IE7 med den linken som lå på den siden det var referert til i artikkelen. Og jeg fikk beskjed om at min versjon av IE7 var "Sikker".

 

Kanskje dere andre også kan kjøre den testen, og se om det samme skjer med dere, kan jo være interesant å vite hvor stort problemet er.

 

Testen finner dere her:   Test av IE7 feil

7110026[/snapback]

 

Min har dette problemet.

 

Edit: Fjernet Outlook Express, fortsatt eksisterer problemet?

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Raptor,20/10-2006 : 10:57]Hvor mange bruker egentlig Outlook Express? Ikke jeg iallefall. Det er jo også et e-post program som fases ut (erstattes med Windows Mail i Vista)

7109989[/snapback]

Det er faktisk ikke så få. At folk bruker det over f. eks. Thunderbird er over min fatteevne, men det er vel samme grunn som at folk flest bruker IE.

7110175[/snapback]

Nå ville jeg ikke brukt noen av delene, men mail generelt er en risky buisiness dersom folk ikke er forsiktige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...