Gå til innhold

- Blackberry blir ingen suksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til og med en 15-åring kan vel spå noe slikt, med tanke på at Norge er nesten uten businessfolk og mentaliteten til å jobbe 24/7 er svært lav :)

 

Hardcore norske businessfolk vil nok kjøpe BlackBerry + like mange wannabies og ungdommer som ikke vet hva dem kjøper, men tror dette er noe nytt ok "kult" :)

 

 

_____

Jørgen

- i det kritiske hjørnet

Lenke til kommentar
push-epost, bah. om det haster så mye, send en sms eller ring personen for pokker!

7087723[/snapback]

 

Mulig at det ikke er så enkelt hvis man feks er aksjemegler? Men det tenkte du kanskje ikke så mye på?

7087921[/snapback]

 

og en aksjemegler er ute å farter hvor ofte? da spesiellt mens det haster å få sendt en epost. og jeg har ett bilde av en aksjemegler som en som har en handsfree-enhet kirurgisk montert i øret, og 2-4 samtaler gående samtidig pr telefon eller lignende.

 

greit nok, blackberry eller lignende kan ha ett begrenset bruksområde. men push-epost er i mine øyne missbruk at epost. dette fordi epost er lite egnet som øyeblikkskorespondanse. om en skal se strengt på det er vel ikke sms heller passende for slikt...

Lenke til kommentar
Push Email er som mobiltelefonen var for 10 år siden. Det ble ikke absolutt nødvendig å ha det før man hadde prøvd det... ;)

7088004[/snapback]

 

og det eneste som gjør en mobil absolutt nødvendig er fordi alle forventer at en skal ha en nå. om en skrur av eller ikke har en mobil så har en brutt ett eller annet moderne vestlig tabu virker det som til tider...

Lenke til kommentar

Altså, push epost er jo fin fint det. Men betingelsene for suksee i Europa er HELT annerledes enn i USA. SMS tok aldri av i USA på samme måte som i Europa. De gikk rett fra "pagers" til Blackberry og hoppet galant over hele SMS greia.

 

Vi har hele tiden hatt instant messaging siden 98/99 via SMS og derfor har heller ikke Telenor brukt tid og resurser på å dytte epost over nette.

 

Nå som muligheten for er her på berget så vil man jo prøve Blackberry her, men hvordan selger man "du kan få meldinger når som helst hvor som helst" til en som sier "men det har jeg jo hatt siden 99.".

 

Det som kan være en mulig vinner taktikk er å fronte hvor mye billigere det er å sende bilder, lyd og video via epost enn MMS. Pluss at Epost kan ha mye mer enn 160 tegn som er SMS sitt problem. Blackberry gjør det også en del enklere å sette opp å drifte. Ja vi har hatt muligheten til å sende epost via mobil siden 2002/2003. Men da har man måttet stille med en grei teknisk grunn forståelse. Dette er nå eliminert og man har ett enklere system.

 

Men SMS er liksom litt i folkesjelen og jeg kan se at Blackberry blir ett levende produkt, men ikke noe revolusjon.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

hmm, beklager tonen jeg la meg på i mine poster.

er høyst enig med AKIRAx24.

en annen ting som hadde vært greit var om en heller den å lage enda en løsning for å sende tekst til mobile enheter (mobilen min snakker epost, sms og mms. og push epost er en variant av epost men likevel) så kunne en finne en måte å slå dem sammen på slik at en kunne sende til samme addresse og det ville komme fram til samme person uansett.

Lenke til kommentar
Push Email er som mobiltelefonen var for 10 år siden. Det ble ikke absolutt nødvendig å ha det før man hadde prøvd det... ;)

7088004[/snapback]

 

og det eneste som gjør en mobil absolutt nødvendig er fordi alle forventer at en skal ha en nå. om en skrur av eller ikke har en mobil så har en brutt ett eller annet moderne vestlig tabu virker det som til tider...

7088032[/snapback]

Og slik har det vært med en mange produkter opp gjennom tidene.

Ordet du leter etter er "fremskritt".

 

OK, det var kanskje litt dramatisk... Men jeg liker å kunne sende mail til 2 øre pr. stk. istedenfor å sende en tekstmelding til ca. 60 øre. :)

 

Det er ingen som tvinger deg til å ha mobiltelefon, men det er veldig praktisk for deg og andre.

Lenke til kommentar
Push Email er som mobiltelefonen var for 10 år siden. Det ble ikke absolutt nødvendig å ha det før man hadde prøvd det... ;)

7088004[/snapback]

 

og det eneste som gjør en mobil absolutt nødvendig er fordi alle forventer at en skal ha en nå. om en skrur av eller ikke har en mobil så har en brutt ett eller annet moderne vestlig tabu virker det som til tider...

7088032[/snapback]

Og slik har det vært med en mange produkter opp gjennom tidene.

Ordet du leter etter er "fremskritt".

 

OK, det var kanskje litt dramatisk... Men jeg liker å kunne sende mail til 2 øre pr. stk. istedenfor å sende en tekstmelding til ca. 60 øre. :)

 

Det er ingen som tvinger deg til å ha mobiltelefon, men det er veldig praktisk for deg og andre.

7088189[/snapback]

 

vel nå vet jo nettselskapene å ta seg virkelig godt betalt for sms da så jeg kan forstå deg der. nåja, hadde vært hyggelig om noen snekret en open source push server som kunne snakke sammen med epost-servere på linux og bsd. da kan det kansje bli intressant siden en kan ha en push server kjørene i kjelleren på samme boks som mye annet ;)

 

før den tid er nok push-epost ett moteord for personer i dress fra det øvre ledersjikt, og dem som ønsker å tro dem er derfra.

 

helvet heller, min gode gamle T610 kan sende og motta epost. den sier bare ikke fra for hver enkelt som kommer inn (men har støtte for intervalsjekk). så en trenger ikke push for å bruke epost pr mobil, den gjør den bare mer lik sms...

Lenke til kommentar

Men med Blackberry/Exchange er det jo ikke bare e-post som er i fokus, men også kontakter, kalender og oppgaver blir automatisk synkronisert så fort jeg gjør en endring.

 

Jeg står fremdeles fast med at det er en av de tingene som blir absolutt nødvendig etter å ha prøvd det (men slik trenger det jo ikke være for alle).

 

Det høres jo nesten ut som du har en begynnende tendens til mindreverdighetskomplekser:

før den tid er nok push-epost ett moteord for personer i dress fra det øvre ledersjikt, og dem som ønsker å tro dem er derfra.

Du har altså ikke prøvd det? ;)

Lenke til kommentar

Er noen her som ikke har peiling på hvordan folk flest bruker BlackBerry. Har ikke noe med å sende meldinger til kjente og kjære, slik som SMS eller "lyn-meldinger" (dere går under det jeg skrev i min første post om 'ungdommer som ikke vet hva dem kjøper' ;) )

 

Det viktigste er ikke i første rekke å sende, men å MOTTA mail, slik at du er tilgjengelig når du ikke er på jobb. Spesielt her i London er arbeidstider fleksible og mens noen jobber 8-5, jobber andre 11-8 og andre igjen (som meg) 6-6, og det i SAMME firma. Hvis jeg har dratt hjem, vet ikke 60% av kollegaene mine det, men det spiller ingen rolle for jeg mottar mailen uansett, og kan svare raskt hvis det trengs.

 

Det er en trygghet (i meningen 'effektivitet') for firmaet å vite at man kan motta mail enten man er hjemme, på reise eller på toget til/fra jobb.

 

Vi fikk installert Exchange forrige uke, så da blir det spennende å se om noen hos oss går over til MS-mobil og push e-mail i stedet... BlackBerry er liksom litt for mye no-nonsense for enkelte... :)

Lenke til kommentar
Men med Blackberry/Exchange er det jo ikke bare e-post som er i fokus, men også kontakter, kalender og oppgaver blir automatisk synkronisert så fort jeg gjør en endring.

 

ok, da blir det fort noe annet siden en da har hele kontormaskinen i lommen så å si.

men likevel så fokuseres det mest på push-epost. forstå det den som gidder.

 

Jeg står fremdeles fast med at det er en av de tingene som blir absolutt nødvendig etter å ha prøvd det (men slik trenger det jo ikke være for alle).

 

Det høres jo nesten ut som du har en begynnende tendens til mindreverdighetskomplekser:

før den tid er nok push-epost ett moteord for personer i dress fra det øvre ledersjikt, og dem som ønsker å tro dem er derfra.

Du har altså ikke prøvd det? ;)

7090129[/snapback]

 

og når skulle jeg liksom ha fått tid til det?

 

og når det gjelder mindreverdighetskomplekser: dine ord...

Lenke til kommentar
Det er en trygghet (i meningen 'effektivitet') for firmaet å vite at man kan motta mail enten man er hjemme, på reise eller på toget til/fra jobb.

7090275[/snapback]

 

noe en strengt tatt ikke trenger push-epost til. tar bare teoretisk sett mindre tid mellom epost blir sendt og den blir lest, siden mottaker får melding med en gang.

 

har det ikke forresten vært noe snakk om at slik direkte varsling fort blir arbeidsforstyrrende siden en opplever at en "bare må" lese den eposten, imen eller whatever med en gang?

 

ser jo det på visse folk og sms allerede. at med en gang telefonen sier pling så er det omtrent krise om de ikke får røsket tak i den mobilen og lest meldingen fortløpende.

 

om en server brenner, ikke send en epost om det. ring!

om personen i andre enden har litt vett så har han handsfree for hånden så han kan holde samtalen gående mens han gjør andre ting.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...