Gå til innhold

Microsoft gir tilgang til Vista-kode


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var egentlig ikke uventet. Håper bare at Vista ikke blir like utsatt som XP da den var i sine yngre dager.

 

Men trenger man Vista? Egentlig kunne det godt kommet en SP3 med f.eks. to-veis brannmur, sidebar, økt funksjonlitet slik som sikkerhetskopiering osv...

7086474[/snapback]

 

Man trenger det Microsoft sier man trenger ;)

 

Personlig kjører jeg windows 2000 enda jeg, og føler jeg har mere stabilitet og hastighet enn de jeg kjenner som kjører XP, men dette blir såklart høyst subjektivt og utestet...

Lenke til kommentar
Microsoft har omsider bestemt seg for å gi konkurrentene tilgang til Windows Vistas kildekode.

 

Tull og tøys! :no:

 

Microsoft har bestemt seg for å implementere et API som gir sikkerhetsselskapene tilgang til kjernefunksjonalitet.

 

Enklere sagt, de lar tredjepartsprogramvare snakke mer direkte med kjernen.

 

Nok en misforstått oversatt artikkel her. Snart kan jeg likegodt lese itavisen.

Lenke til kommentar

:shrug:

Håper dette ble tatt opp på gruppesamtalene forige måned og at kvaliteten på artiklene kommer til å stige en del.

 

Når det gjelder saken er dette ganske trist :

The APIs are expected to be made available on a Web site to which security software providers have exclusive access, a Brussels-based spokesman for Microsoft said.

Bare de som er med i gutteklubben får komme opp i trehytta?

Lenke til kommentar

Nå kommer det kansje noe program som fungere 98% på Vista...

Er jo egentlig bare Trend-som støtter 64bit internet security på Vista 64 (5744)

 

Blir jo et råtte race å bli ferdig med produkter før Vista blir sluppet da...

Dog vi vet jo at det blir sluppet i 1.kva. 07 men ikke eksakt når (ikke som jeg har hørt)

 

Spørs om denne utgivelsen til produsentene kan forbedre mye annet og. ;)

Lenke til kommentar
Når det gjelder saken er dette ganske trist :
The APIs are expected to be made available on a Web site to which security software providers have exclusive access, a Brussels-based spokesman for Microsoft said.

Bare de som er med i gutteklubben får komme opp i trehytta?

7086569[/snapback]

 

Får håpe det, vil ikke gi alle mulige folk adgang til kjernen!

 

Virus o.s.v bør ikke ha kjerneadgang (noe heller ikke Symantec eller noen andre burde ha! Steng kjernen helt!)

 

Brenn i helvete Symantec!¨

 

BTW: Kommer ikke til å skifte til Vista på en stund, kjører Windows 2000, og jeg må si atjeg syns det er det beste MS oset noen sinne! :w00t:

Lenke til kommentar
Når det gjelder saken er dette ganske trist :
The APIs are expected to be made available on a Web site to which security software providers have exclusive access, a Brussels-based spokesman for Microsoft said.

Bare de som er med i gutteklubben får komme opp i trehytta?

7086569[/snapback]

Får håpe det, vil ikke gi alle mulige folk adgang til kjernen!

 

Virus o.s.v bør ikke ha kjerneadgang (noe heller ikke Symantec eller noen andre burde ha! Steng kjernen helt!)

 

Brenn i helvete Symantec!¨

7086603[/snapback]

Symantec og co har kun fått tilgang til programmeringsinterfacene (API), de har ikke fått lov å slippe til med såkalte "kernel patches".
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...