Gå til innhold

Test: Nokia 6151


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6131 har den nyeste versjonen av blåtann (2.0), som gir hastigheter på mellom 80 og 100 KB per sekund, mot rundt 60 KB per sekund før.
Blåtann v2.0 har en overføringshastighet på mellom 2 og 3 MB/sek (wiki).

 

Om 6151 ikke klarer å overføre i mer enn 80-100 KB/sek må det være telefonen som er problemet, ikke blåtannversjonen.

 

kameraet tar endelige bilder
Endelig tar et mobilkamera bilder?

 

Den koster forresten rett under 2000 kr i billigeste nettbutikk. Allikevel er den latterlig dyr når K610i koster ca 200 kr mer. :roll:

Lenke til kommentar
6131 har den nyeste versjonen av blåtann (2.0), som gir hastigheter på mellom 80 og 100 KB per sekund, mot rundt 60 KB per sekund før.
Blåtann v2.0 har en overføringshastighet på mellom 2 og 3 MB/sek (wiki).

 

Og det er vel strengt talt 6151 vi snakker olm, og ikke 6131.

 

Fin test, men jeg syns denne telefonen er noe av det styggeste Nokia har spydd opp noen gang.. Æsj.

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar

Hvorfor får denne telefonen en 3'er? Skummet gjennom testen, og klarte egentlig ikke å finne vitsen med telefonen.

 

3G uten mulihet for video overhode(?), på en telefon med lav oppløsning og uten symbian er ubrukelig til annet enn som modem for PC.

 

I tillegg til dårlig kamera, og stiv pris - hvorfor i all verden skulle noen ville kjøpe denne?

Lenke til kommentar
Uttak: Proprietær Nokia-port

Kan jo skrive pop-port og, det den heter.

 

6151 har støtte for minnekort av typen MicroSD, som du får i størrelser opp til 1 GB.

2GB er riktig.

 

6151 har både 3G og EDGE, så du er sikret høyhastighets tilkobling omtrent overalt i Norge.

I deres forklaring av EDGE skriver dere at det dekker _hele_ landet..

 

Byggekvaliteten til 6151 er grei.

Leser man på side 1 får man inntrykk av at kvaliteten er langt bedre enn grei.

 

Ellers fin test.. Noe merkelig telefon fra Nokia dette ja, og imponerende er den i hvert fall ikke. Får håpe den da til gjengjeld også selger dårlig.

 

edit: E50 har ikke 3g nei :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
E-postleseren til 6151 fungerer slik den skal, og med både 3G og EDGE under panseret går det også kjapt. Her støttes POP og Push.
i følge spesifikasjonene på nokia.no har ikke denne telefonen epost klient, hva er rett?

 

videre:

I tillegg til blåtann har 6151 infrarød port. Det ser kanskje greit ut på spesifikasjonslisten, men bruksområdene for infrarød begynner å bli ganske få.
i prisguiden står det at telefonen ikke har ir...

 

Kan noen svare meg her?

Endret av mandela
Lenke til kommentar
E-postleseren til 6151 fungerer slik den skal, og med både 3G og EDGE under panseret går det også kjapt. Her støttes POP og Push.
i følge spesifikasjonene på nokia.no har ikke denne telefonen epost klient, hva er rett?

 

videre:

I tillegg til blåtann har 6151 infrarød port. Det ser kanskje greit ut på spesifikasjonslisten, men bruksområdene for infrarød begynner å bli ganske få.
i prisguiden står det at telefonen ikke har ir...

 

Kan noen svare meg her?

7410873[/snapback]

 

Ja, den har infrarød port :).

 

Når det gjelder e-post ser jeg det ligger en e-postleser i Java på testtelefonen vår, med mine e-postinstillinger i seg. Det ser altså ut som det er den e-postleseren jeg har brukt. Men det ligger ikke noe i meldinger slik som det vanligvis gjør. Det kan tyde på at det ikke er standard. På Nokias nettsider er det heller ikke oppgitt som standard, selv om det er det for eksempel hos GSM-Arena. Jeg rettet testen til at det ikke er e-post i 6151.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...