Gå til innhold

Blogg: Omslagets makt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin omtale. Omslag spiller faktisk en stor rolle for mange...når det er sagt så må jeg si at det var uvant med dvd-boksene til å begynne med, men jeg synes de slår de gamle, svære boksene som vi måtte "slite" med før.

 

De omslagene jeg husker best er Starcraft sitt samt Unreal Tournament sitt.

Lenke til kommentar

Fin artikkel. Er av samme oppfatning, det var noe eget med både spillene og pappeskene fra det glade nittitall. DVD-coverne kan være så praktiske og plassbesparende de bare vil, men personlig syns jeg bare de reflekterer størstedelen av spillene som ligger inni - sjelløse og masseproduserte.

 

Er en godt etablert spillsamler selv, til min kjæres store fortvilelse. Har en god Ikea-hylle stappfull av gamle perler, og det er alltid like kjekt å plukke ut en eske og bla litt i manualen.

 

Favorittene? UFO-serien, ingen tvil. Har brukt mye tid på dem, og har mange gode minner fra den tiden i mitt liv.

 

På en god andreplass kommer Monkey Island 2, komplett med "voodoo ingredient proportion chart" og hintbok + rød plastbit. :) Neste på skaffe-seg-listen: System shock + System shock 2.

post-3726-1160867369_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Husker jeg synest coveret til might and magic 6 var så stilig når jeg kjøpte mitt førte dataspill for ca 10 år siden :p

 

Vet ikke hvordan jeg legger inn slikt bilde men dere kan jo søke på google:D

 

Er 4-5 folk som sloss mot en stor drage og så ser du at litt lenger oppe er det en borg på ett fjell og greier, det beste var jo att spillet er genialt og jeg vil aldri glemmet det :p

 

Slik får jeg aldri av oblivion, morrowind osv..

Lenke til kommentar

*** Meningsløst og ikke-relatert innhold i starten av dette innlegget er fjernet av moderator -- TST ***

 

men cover jah. Cover er ikke like viktig som det var før mener jeg. Flere og flere skaffer seg anbefalinger og omtaler, enten det er internett, pcblader eller venner. Jeg tror de fleste er klar over hva de er på jakt etter, ellers plukker man ofte ut noen man har hørt navnet på. Litt tilbake i tid spillte coverene en større rolle for å fange kjøperen. Husker godt fallout en og to, monkey island og X-Com spillene.. mmm det var gode tider det.

 

Cover spiller jo en god del større rolle på bøker og musikkCDer. Jeg tror ikke det er så mange som leser omtaler på bøker i den grad som på pcspill. Heller ikke musikk.

 

men jeg kjøper sjeldent bøker, og musikk vet jeg hva jeg er på jakt etter når jeg skal kjøpe. Anbefalinger av venner.. omtaler, artikler, screenshots og demoer bedømmer om jeg skal kjøpe spill eller ikke. Og i senere tid har det blirr relativt lite spillkjøping. harkje tid til sånnt tull nålenger.. =D

Lenke til kommentar

Jeg knipset forresten noen bilder av en av de sitkommende kongene når det kommer til spill-innpakning. Det er nemlig...

 

 

Gothic III

 

Da Oblivion sin CE kom ut, syntes jeg at den var skikkelig fin. Gothic 3 sin slår Oblivion sin hardt ned i grusen.

Gothic 3 sin CE er faktisk slik som de gamle spilleskene var. Du åpner den opp og henter ut CD-coveret. Personlig synes jeg dette var litt dumt. Hadde vært bedre med et DVD-cover inni der.

 

Anyways, bilder:

 

Esken:

post-46601-1160882668_thumb.jpg

 

Her er en sammenligning med et vanlig DVD-cover for å vise størrelsen til esken:

post-46601-1160882679_thumb.jpg

 

Her er eskens innhold:

post-46601-1160882685_thumb.jpg

 

Smykket:

post-46601-1160882697_thumb.jpg

 

En side fra "Art of Gothic 3"-boken:

post-46601-1160882705_thumb.jpg

 

Kartet (i tøy):

post-46601-1160883161_thumb.jpg

 

Jeg vet ikke helt hva folket her synes, men jeg føler virkelig at denne esken er laget med 50% mer omsorg og entusiasme enn alle de andre spilleskene du får tak i. :love:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Hr. Jenssen, tror du nettopp klarte å selge Gothic 3 til meg bare på grunnlag av esken. Må ærlig innrømme at jeg har aldri hørt om spillet før (skyt meg om det er feil) men på grunnlag av esken ser det bare vanvittig ut fint ut.

 

Im a sucker for nice game boxes. Huff hvor jeg lar meg lure enkelte ganger av eskene. Har begynt å ta meg mer i det og heller lese litt rundt på nette før jeg kjøper spill, men når jeg står på spillsjappa og ser alle fine cover som glinser mot meg blir jeg bare lam i knærne og dreges mot det fineste coveret, ender opp med å kjøpe det for så å komme hjem og finne ut at det er verdens verste dritt spill.

Lenke til kommentar

Om du liker spill rollespill à la Oblivion (men kanskje er irritert over hvor repetitivt og kjedelig Oblivion ble, samt at lvl-systemet sugde hardt), og har en kraftig PC (siden G3 krever så ufattelig mye), så er Gothic 3 det perfekte for deg. Du går ikke i en felle. Gothic 2 var mitt favorittspill all time, så det er klart at jeg hadde skyhøye forventinger til 3'ern. De lever opp, og vel så det! :thumbup:

 

Uansett, ja, coveret er helt utrolig. Personlig synes jeg at esken med innholdet er verd 400kr (hos Gamezone) alene. Soundtrack'et (her og her kan du høre to av låtene) holder fanken meg samme standard som de beste film-soundtrack'ene, og det sier sitt for et spill-soundtrack!

Den boka der er vel kanskje for de mest innbitte Gothic-fans, som lurer på hvordan et slikt spill ser dagens lys. Kartet er også deilig. Tøft med tøy.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

helt enig med artikkelen :)

 

når jeg var i usa denne sommeren, var det første jeg la merke til alle de fine spill-boksene. ikke bare piss plastikk coverene vi har, men ordentlig gjennomført kule covere! som f.eks Starcraft - Battle Chest :thumbup: som var på størrelsen med et atlas

Lenke til kommentar

Det er bestandig noe som må ødelegge morroa.. På world of warcraft-boksen som ble brukt som eksempel i artikkelen så ser man en stygg "T" rating i hjørnet som ødelegger HELE intrykket for min del.

 

Når det gjelder favoritter så tror jeg blood 2 - the chosen boksen ligger på topp hos meg. Fete farger i rød, sort og sølv, med uthevede detaljer i pappen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...