Gå til innhold

IE7 slippes onsdag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hyggelig å få tabbed browsing på jobb :)

7060925[/snapback]

Om jobben har sperret for å innstallere programmer så kan man likevel få nettlesing med tabs med disse:

Opera USB

Firefox Portable

7061030[/snapback]

 

Hehe, nei, det er ikke sperret.

Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE :)

Lenke til kommentar
Hyggelig å få tabbed browsing på jobb :)

7060925[/snapback]

Om jobben har sperret for å innstallere programmer så kan man likevel få nettlesing med tabs med disse:

Opera USB

Firefox Portable

7061030[/snapback]

 

Hehe, nei, det er ikke sperret.

Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE :)

7061066[/snapback]

 

Godt eksempel? Med IE?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg husker, støtter IE7 æøå-domenenavn (IDN).

Noen som vet om denne støtten vil sørge for at Outlook og andre programmer støtter æøå-domener?

 

IE er tross alt bakt helt inn i rota på windows, og en støtte i IE vil forhåpentligvis løse ÆØÅ-mangelen en gang for alle. Trist at MS har brukt så lang tid på dette.

Lenke til kommentar
Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE :)

7061066[/snapback]

Hvis du skal være et godt eksempel burde du vel absolutt bruke noe annet enn IE?

7061111[/snapback]

 

Nei. Vi har en policy, over hvilke program vi får lov til å bruke. Dette er ganske vanlig i mange bedrifter. Eneste browseren vi har på denne listen, er Internet Explorer. Og dette er pga sikkerhet (Ja, pga sikkerhet).

Lenke til kommentar
Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE :)

7061066[/snapback]

Hvis du skal være et godt eksempel burde du vel absolutt bruke noe annet enn IE?

7061111[/snapback]

 

Nei. Vi har en policy, over hvilke program vi får lov til å bruke. Dette er ganske vanlig i mange bedrifter. Eneste browseren vi har på denne listen, er Internet Explorer. Og dette er pga sikkerhet (Ja, pga sikkerhet).

7061225[/snapback]

Det er vel pga. den gode støtten for Active Directory med sentral policying, det har vel ikke Firefox eller Opera?

Lenke til kommentar
Microsoft oppfordrer webutviklere og programmerere til å forberede nettsider og programmer for IE7

 

Burde ikke dette være så enkelt som at hvis siden støtter en av W3C standardene så skulle det ikke ha noen betydning hvilken nettleser man benytter ?

Så jeg vil heller si, bruke standardene og nettleserene må støtte dem fult ut.

Lenke til kommentar
Microsoft tilbyr også et program som kan brukes til å blokkere automatisk installasjon av IE7.
Latterlig, trengs det et eget program til det også?

 

Microsoft oppfordrer webutviklere og programmerere til å forberede nettsider og programmer for IE7. Microsoft mener nemlig at forbedringene og de nye funksjonen i IE7 kan skape problemer for enkelte nettsider.
Erlig talt, nok en gang skal utviklerene tilpasse seg Microsoft, ikke omvendt som er mest naturlig.
Lenke til kommentar
Microsoft tilbyr også et program som kan brukes til å blokkere automatisk installasjon av IE7.
Latterlig, trengs det et eget program til det også?

7061749[/snapback]

:roll:

 

Når du drifter et stort nettverk har du ofte automatikk i "automatiske oppdateringer", og spessielt de som er Kritiske. Dette programmet er for å unngå at maskinene laster ned Explorer 7 automatisk. De hadde det samme med SP2.

Lenke til kommentar
Microsoft tilbyr også et program som kan brukes til å blokkere automatisk installasjon av IE7.
Latterlig, trengs det et eget program til det også?

7061749[/snapback]

:roll:

 

Når du drifter et stort nettverk har du ofte automatikk i "automatiske oppdateringer", og spessielt de som er Kritiske. Dette programmet er for å unngå at maskinene laster ned Explorer 7 automatisk. De hadde det samme med SP2.

7061789[/snapback]

Jeg vet godt hva det verktøyet er til, det står tross alt i artikkelen. Så du trenger ikke fortelle meg det. Men at det trengs et program for å hindre installasjonen er latterlig. Det bør da være litt brukervennlighet.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...