Gå til innhold

Plugg iPod-en i skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, så mye gjenskinn i både ramme og på skjermen ser virkelig ikke bra ut. iPod-støtten gjør de ennå mer uaktuelle. Ellers er den bra utstyrt med tilkoblinger.

 

Jeg var forresten innom expert her om dagen og de hadde faktisk ikke en eneste PC-skjerm uten alvorlige refleksjons-problemer i utvalget sitt. Hverken frittstående PC-skjermer eller på bærbare PCer. Virkelig tragisk! Greit nok at det er inn å se sitt eget speilbilde i skjermen, men de burde da ha noen skjermer for oss som ikke er fullt så selvdiggende også.

Lenke til kommentar
En herlig meningsløs funksjon, men de prøver vel kanskje å skille seg ut i skjermjungelen?

 

AtW

7060616[/snapback]

Tipper det er noen millioner iPod eiere som ikke er enige.

7060672[/snapback]

 

Hadde jg hatt en Ipod hadde fortsatt syntes det var meningsløst, hva slags nytte har man av å dokke den i skjermen? Lite utenom å spille musikk på en crappy skjermhøyttaler, og å gjøre lydkoblingen ipod-properitær er ganske meningsløst i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Greit å kunne docke iPoden i skjermen, isteden for å ha en egen docking, eller en stygg kabel. Nytten er at man kobler den til pcen. Fordelen er at du slipper en docking som tar opp mer plass eller en stygg kabel som henger og slenger. Skjermen må nødvendigvis være der, så greit å kunne pluggen iPoden rett i.

 

 

Skal man ha skjerm, og har en iPod så kan det være aktuelt. Tror ikke noen bytter ut en årleit skjerm, bare for å få dockinga.

Lenke til kommentar
En herlig meningsløs funksjon, men de prøver vel kanskje å skille seg ut i skjermjungelen?

 

AtW

7060616[/snapback]

Tipper det er noen millioner iPod eiere som ikke er enige.

7060672[/snapback]

 

Hadde jeg hatt en Ipod hadde fortsatt syntes det var meningsløst, hva slags nytte har man av å dokke den i skjermen? Lite utenom å spille musikk på en crappy skjermhøyttaler, og å gjøre lydkoblingen ipod-properitær er ganske meningsløst i mine øyne.

 

AtW

7060743[/snapback]

Forstod det også slik at dette var en erstatning for den ordinære iPod dockingen, dvs lading og "upload" av musikk..

 

Dersom det kun er musikkavspilling, så er jeg enig med deg at det er mer eller mindre meningsløst, måtte lese artikkelen engang til, men det står i utgangspunktet fint lite hvilke muligheter denne dockingen gir. Man kunne jo også tenke seg at man kunne se video/bilder uten PCen på...

Lenke til kommentar

Jeg har en 30GB video iPod. Og jeg er kjempefornøyd med den! :D

Når jeg skal koble den til pc'en, så bruker jeg bare den kabelen som fulgte med. Siden kabelen er relativ kort, benytter jeg meg av en liten extension kabel, slik at den alltid ligger lett tilgjengelig oppå bordet, klar til tilkobling.

 

Jeg har også en relativ dyr 22" crt skjerm som er 2år gammel nå, men pga jeg syntes 22" crt er litt lite og den tar svær plass bak, så vurderer jeg å skaffe meg en ny skjerm. Dessuten skal lcd være snillere mot øynene, og når man tilbringer store deler av dagen foran skjermen dag etter dag, så får det en høy prioritet.

 

Med andre ord, jeg er målgruppen for akkurat denne skjermen.

Men likte jeg den? Nei. :thumbdown:

Jeg liker ikke å kjøpe skjermer som har alt mulig dilldall integrert. Og en docking-stasjon i foten på skjermen er virkelig ille. Det å basere seg på at en annen teknologi (i dette tilfelle; iPod) lever like lenge som skjermen, er helt latterlig. Jeg har ikke sett mer tåpelig løsning enn den gang fabrikantene valgte å integrere høyttalere i skjermer.

 

Når man skal kjøpe skjerm, så er det bare én ting som gjelder: kvalitet og tekniske spesifikasjoner! :cool:

Lenke til kommentar

Latterlig påfunn. Skjermen treng berre tilkoplingshøve som har med biletet på skjermen å gjere.

 

Ein enkel kabel er alt ein treng for å koble ipod til pc. Dersom ein skulle prøve å gjere det enklare (noko denne våsete ideen ikkje gjer spør du meg), bør ein sjå på trådlause løysningar.

 

Med tanke på framtida vert det derfor ein tåpeleg idè (eg reknar med framtidige Ipodar kjem med blåtann/wifi). Så dersom ein skaffar seg ein nyare Ipod (eller for den del har lyst å bytte merke) sit ein att med eit stygt hol i foten på skjermen...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg syns skjermen er fin, bare synd at deh nettop har gått opp med nesten 500kr i pris.. vurderer å kjøpe 2235 istedenfor, selv om den ikke har usb-porter eller lydutgang. Men har jo USB og lyd på pcen! Så har vel ikke bruk for dette på skjermen da.. Hovedgrunnen til at jeg ikke kommer til å kjøpe 2245 er prisøkningen- gidder ikke å betale mer for noe jeg allerede har/ikke trenger. Selve skjermen på disse to er det vel ingen forskjell på. Men den i-pod kontaken bryr jeg meg ikke om, har jo ikke i-pod. Bare å ignorere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...