Gå til innhold

Ny Office-oppdatering for Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av dei eg kjenner med Mac, bruker alle MS Office. Det er rett nok ikkje så veldig mange, men eg trur Office er ganske populært på Mac.

7054869[/snapback]

Hvilke andre alternativ er det for Mac OS X utenom Microsoft Office og OpenOffice/StarOffice?

7055001[/snapback]

Alternativer til tekstbehandling, regneark, presentasjoner, eller alternativ til .doc, .xls og .ppt ?

Lenke til kommentar
Av dei eg kjenner med Mac, bruker alle MS Office. Det er rett nok ikkje så veldig mange, men eg trur Office er ganske populært på Mac.

7054869[/snapback]

Hvilke andre alternativ er det for Mac OS X utenom Microsoft Office og OpenOffice/StarOffice?

7055001[/snapback]

Alternativer til tekstbehandling, regneark, presentasjoner, eller alternativ til .doc, .xls og .ppt ?

7055928[/snapback]

Jeg sa ingenting om filformat, så jeg mente alternative produkt til Microsoft Office osv.
Lenke til kommentar

Det finnes flere alternativer, men jeg tror de fleste faller tilbake til ms office eller "neo office" som er en os x port av openoffice. Dette tror jeg i stor grad skyldes kompatiblitet med "vanlige" filformater.

 

Jeg har prøvd frem på Apple sitt "pages" men etter min smak, holder det rett og slett ikke mål når det kommer til kompatiblitet med eks. doc formatet. Har selv ærfart at pages faktisk kan "ødelegge" noen dokumenter som er lagret i microsoft word format. Er usiker på hva dette skyldes, om det er ulike typer formatteringer brukt i dokumentet den kræsjer med eller hva. Selv foretrekker jeg openoffice formatet men alt som har med skolearbeid er i doc format, derfor vil jeg ikke risikere datatap under noen omstendigheter.

 

Men kan trygt anbefalle neooffice. Fungerer bedre enn "vanlig" openoffice (i mac os vel og merke), og bruker os x sitt interface, med menyen integrert øverst etc. Til mitt bruk er neooffice vesentlig raskere en msoffice, men det kan ha med at min ms versjon er for powerpc, mens neoofficen er for begge arkitekturer.

 

http://www.neooffice.org Anbefalles, det er det klart beste alternativet til Mac, dersom det er ytelse du er ute etter. "Dessvere" kjører resten av verden på microsoft's nåde og man må man ofte bite i det sure eplet, og ha tillgang til begge deler. Håper dette gir det svaret du var på jakt etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...