Gå til innhold

Sniktitt på Assassin's Creed (multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det het vel ikke israel på den tiden, men å kommentere innbyr vel bare til politisk/historisk runddans uten ende:)

7025833[/snapback]

 

Du har et godt poeng angående en eventuell runddans, så jeg endrer til en mer politisk/historisk nøytral betegnelse :)

7026469[/snapback]

 

I første post står det fremdeles Nord-Israel, hvis det skal endres det også.

Lenke til kommentar

Dette spillet er den mest innovative tittelen, de siste årene, uten tvil. Godt å se at det finnes kreative folk der ute som får lagd banebrytende titler.

 

Etter E3 og en presse som hylte som småjenter

7025501[/snapback]

Så at publikum ga fult trøkk under X06 også... Hmmm... var det bare tittelen...? :hmm: Eller hadde det noe med Jade å gjøre også... ;)
Lenke til kommentar
i hvilken grad er det så veldig innovativt?

7030588[/snapback]

Det er flere ting som er innovativt:

1. Full bevegelsesfrihet, ikke bare begrenset til der level designeren har bestemt at du skal klatre. Noen ganger lurt på hvorfor du ikke kan klatre over det hoftehøye gjerdet?

2. Ny bruk av animasjoner, eller evt. mangel på sådanne. Man har ingen ferdig "klatre"-animasjon som brukes hver gang man klatrer opp en vegg. Siden all geometri kan klatres i, må bevegelsene beregnes slik at kroppsdelene befinner seg der klatrefestet faktisk er. Eller se på bevegelsene til Altair når han går gjennom folkemengden, spesielt armbruken.

3. En folkemengde som faktisk betyr noe. De legger merke til deg om du leker apekatt (og kan på den måten gjøre vaktene oppmerksomme på deg), og kan gjøre livet ditt vanskelig hvis du er bøllete. De kan stå i veien for deg når du løper gjennom dem, eller kanskje spenne beinkrok på vaktene som følger etter. Altså, ikke lenger bare hjernedøde zombier i menneskedrakt, som kun er der for å få ting til å se litt mer levende ut, men en folkemengde som har innvirkning på gameplayet.

 

Det er selvfølgelig andre ting som er veldig bra også (fantastisk flytende animasjoner, utrolig grafikk, spennende pacing på sverdkampene osv.), men det er forsåvidt "bare" en veldig god jobb og ikke nødvendigvis "innovativt".

Lenke til kommentar
i hvilken grad er det så veldig innovativt? Splinter Cell på 1000 tallet? Men det er vel de små forskjellene nå til dags som skiller generiske titler fra innovative :) Blir nok bra uansett.

7030588[/snapback]

Controlleren (at man styrer på en ny måte: hode, arm etc.)

At publikum er dynamisk og kan benyttes som buffer og gjemmested (og måten det gjøres på)

Blanding av sneak og furious swashbuckling.

Hit and Run (fort inn fort ut. Spliter Cell er sakte inn sakte ut)

Ny spennende/kontroversiell scenario (noen som har sett noe fra denne tiden stedet før?)

 

Anbefaler spesielt å sjekke ut intervjuene fra E3 for å se hva som er innovativt.

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2581

 

Synes det minner mer om Price of Persia enn Splinter Cell dog. Spesielt movement er tydelig at er videutviklet fra Prince of Persia. Men ja det er jo utviklere fra begge leiere, så. Husk også at det er Thief som er Splinter Cell og andre "snikespills" grunnlegger. "Lysbaren" var det de som oppfant. Dessverre var Thief ikke så applerende alltid, men definitivt innovativt

Lenke til kommentar

Hurtig korreksjon: Navnet Israel har blitt brukt på området siden ca 3000 f.kr.. ;) Etter keiser Hadrian ble begge navn brukt, Palestina var dog den "frekke" termen, navnet er derivert fra Israelernes gamle erkefiende: filisterne. Nå er dog norske medier glad i kreativ omskriving av historien for "ikke å fornærme" noen..

Lenke til kommentar
Hvis dere skaffet dere en såkalt "avtale" med Jade Raymond, hvorfor er så å si hele artikkelen en beskrivelse av videoen som har vært på youtube ganske lenge nå?

 

Kan dere ikke si det som det er istedet for å leke journalister med "ekslusive rettigheter" ?

7030931[/snapback]

 

Først må jeg få si at det er synd at vår integritet her i Gamer.no blir stilt så store spørsmål med. Det jeg leser ut av innlegget ditt, er at du impliserer at vi bare har sett den videoen du snakker om på YouTube, for så å ha diktet opp en fin historie i etterkant.

 

Jeg har ikke sett det klippet du refererer til på YouTube, men jeg går sterkt ut ifra at det er samme videoen som ble vist på Microsofts pressekonferanse under X06. Den andre dagen av messen hadde Ubisoft visninger av Assassin's Creed bak lukkede dører. Her fikk vi se mer av spillet, riktignok i det samme spillbare området som i videoen fra pressekonferansen (hvilket jeg vet er på nettet). I tillegg pratet Raymond om spillet og svarte på en haug med spørsmål fra pressen.

 

Min sniktitt er basert på det Ubisoft viste under pressekonferansen, på messens andre dag, samt en samtale med Jade Raymond og hennes kollega fra Ubisoft Montreal som også var tilstede.

 

Om du ikke føler at sniktitten gir deg noe mer enn det videoen kan fortelle deg, er det forsåvidt greit og kritikk jeg skal ta til etterretning. Det jeg ikke tåler er måten du beskylder oss for å lyve, noe som er sterkt provoserende.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar
Det er flere ting som er innovativt:

1. Full bevegelsesfrihet, ikke bare begrenset til der level designeren har bestemt at du skal klatre. Noen ganger lurt på hvorfor du ikke kan klatre over det hoftehøye gjerdet?

LOL! Godt poeng!

 

2. Ny bruk av animasjoner, eller evt. mangel på sådanne. Man har ingen ferdig "klatre"-animasjon som brukes hver gang man klatrer opp en vegg. Siden all geometri kan klatres i, må bevegelsene beregnes slik at kroppsdelene befinner seg der klatrefestet faktisk er. Eller se på bevegelsene til Altair når han går gjennom folkemengden, spesielt armbruken.

3. En folkemengde som faktisk betyr noe. De legger merke til deg om du leker apekatt (og kan på den måten gjøre vaktene oppmerksomme på deg), og kan gjøre livet ditt vanskelig hvis du er bøllete. De kan stå i veien for deg når du løper gjennom dem, eller kanskje spenne beinkrok på vaktene som følger etter. Altså, ikke lenger bare hjernedøde zombier i menneskedrakt, som kun er der for å få ting til å se litt mer levende ut, men en folkemengde som har innvirkning på gameplayet.

Bra forklart! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...