Gå til innhold

Utsetter AM3 og DDR3 til 2008?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, Amd har mye å jobbe med nå for å vinne tilbake ytelsetronen eller i alle fall komme nesten opp på samme ytelsenivå som Conroe.

 

Regner med at Amd kommer til å prøve å legge prisene på et nivå der Amd blir kongen i kategorien Ytelse pr Krone noe de har vært før.

 

Blir uansett spennende å se hvor lenge Amd tør å fortsatt holde prisene på et relativt høyt nivå og leve av anmerkelsen navnet deres har fått.

Lenke til kommentar
Regner med at Amd kommer til å prøve å legge prisene på et nivå der Amd blir kongen i kategorien Ytelse pr Krone noe de har vært før.

 

Ja,men da kjørte de med røde tall.

Det er vel en grense for hva de kan gjøre her,både med tanke på røde tall og dumpingpriser .

6997856[/snapback]

vel tror nok AMD har råd til å kjøre med røde tall i en periode :)

men AM3 var helt nytt for meg, jajaj dette stopper aldrig.

spørsmålet er hvor stor vil ytelsesforkjeller blir det mellom et AM2 og et AM3 system. ? er det snakk om et stort hopp... neppe... :blush::blush:

 

Sephiroth

Endret av Sephiroth
Lenke til kommentar
Med så kjappe endringer av sokkel så tror jeg at jeg heller skipper AM2 og går rett fra 939 til AM3 når den tiden kommer. Hk rekke uansett nesten ikke å bli støvete før 2 -TO - nye generasjoner med sokler kommer fra AMD  :!:

6998026[/snapback]

 

Kan være lurt å vente, spesielt om du sitter på et 939 som jeg gjør.

Da jeg oppgraderte fra Duron til Athlon 64 merket jeg ytelse forskjell.

 

Burde man ikke sitte med et maskin toppen 5 år før man skifter da?

Ok, kanskje 5 år var noe drøyt, men noe ala.

Lenke til kommentar
Vent med å tro AMD går med store tap. Er ikke før nå Dell har begynt å selge AMD maskiner. Men seriøst, hvem har bruk for GDDR3, og quad prossesorer?

 

Birger :)

6998166[/snapback]

Nei, hvem har _brukt_ for det.... Spørsmålet er heller hvem som har LYST på det :) Det er ikke ofte folk kjøper det datautstyret de har brukt for, ofte ender de opp med "noe" mer enn som så...

 

Ja, det blir spennende å se hvor helhjertet AMD satsingen til Dell blir. Den kan vel fort ende dersom de ikke begynner å ta nye markedsandeler. Dell har vel stagnert i det siste mht markedsandeler, så håpet er vel at de kan ta noen nye med å tilby AMD baserte maskiner, uten at jeg er overbevist om at det er en strategi som vil funke. Med mindre det er betydelig å hente på pris, så er ikke folk flest utrolig opptatt av innmaten i datamaskinene.

Lenke til kommentar
i så falll uten hypertransport 3.0, var det ikke snakk om reversehypertransport en stund? :p

6997778[/snapback]

Du tenker sikkert på HyperThreading? I så fall så var nok det med Revers HyperThreading fri fantasi som hørtes ut som en våt drøm for mange og spredte seg som ild i tørt gress på nettet. Den påståtte teknikken var aldri særlig realistisk grunnet en rekke ting i prosessorer som gjør det uhensiktsmessig. Folk flest hadde mer tro på den våte drømmen og brydde seg ikke så mye med å undersøke litt dypere.

 

Det ryktes at prosessorer med sokkel AM2+ skal kunne brukes i dagens hovedkort med sokkel AM2. I så fall vil nok hypertransport justeres ned til kompatibilitetsmodus. Noe jeg ikke tror betyr noe særlig på desktop-systemer siden HT ikke har vært noen flaskehals der ennå. En økning fra 1600 til 2000 MT/s HT-link ga ingen merkbare forskjeller. Det var kun i et fåtall tester man kunne skimte en forskjell på rundt 1% som gjerne kunne vært måleusikkerheten i testen.

Lenke til kommentar

Som dere sier: ikke den største bekymringen for AMD.

Er nok mer viktig att de klarer å få K8L og 4X4 på plass fortest mulig etter Kentsfield. Klarer de å selge 4X4 til nesten samme pris som Kentsfield, tror jeg ikke de vil få så store problemer med å være forsinket med firekjerne CPUene.

Lenke til kommentar
Men seriøst, hvem har bruk for GDDR3, og quad prossesorer?

6998166[/snapback]

 

Hvor mange ganger har man ikke hørt den typen kommentarer iløpet av historien. Husker godt når vi fikk vår første hjemme-pc. Pga. en del forsinkelser fikk vi oppgradert harddisken fra 10GB til 40GB og det var ikke få kompiser som ristet på hodet og lurte på hva i alle dager jeg skulle med så mye plass. Jeg kom jo aldri til å få brukt det opp. :p

Lenke til kommentar
Blir det mulig å bruke AM2+ CPUer på AM2 hovedkort?

6997721[/snapback]

Ja, mtp kompatibilitet blir AM2+ CPUer å gå samme vei som AM3 var planlagt å gjøre. Dvs at socket AM2 fortsatt skal være fremoverkompatibel med neste generasjons prosessorer.

 

Denne endringen innebærer ikke annet enn en utsettelse av DDR3 (og integreringen av to typer minnekontrollere i K8L), pluss oppgradering av Hypertransport. Men som Simen1 sier har det neppe mye å si for desktop-systemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...