Gå til innhold

[løst]Coca-Cola tatt i snikreklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette reklamekampanjen "zero is more"? Jeg har sett en plakat her i Trondheim der det står "gain muscles with zero effort" eller noe lignende, uten noen referanse til annet enn enn nettside.. Jeg syns plakaten i seg selv er jævlig tøff, og skulle gjerne hatt en egen, men først vil jeg bare vite hva reklamekampanjen er for :)

 

edit: Når det er sagt, jada, det er dumt å bruke slike reklamekampanjer som å legge ut filmer med underliggende meldinger på fora der slikt er forbudt, men nå er det slik at det strengt tatt ikke skader noen da, så å lage den helt store saken av det ser jeg ikke poenget med.

 

edit2: Vi husker vel alle Ronaldinho-klippet der han banker ballen X antall ganger i tverrliggeren på rad. Det var også et reklamestunt, og det ble helt sikkert reklamert for ørten ganger her i forumet uten alt for stor ståhei rundt motivene.

Endret av _oDIn_
Lenke til kommentar
Er dette reklamekampanjen "zero is more"? Jeg har sett en plakat her i Trondheim der det står "gain muscles with zero effort" eller noe lignende, uten noen referanse til annet enn enn nettside.. Jeg syns plakaten i seg selv er jævlig tøff, og skulle gjerne hatt en egen, men først vil jeg bare vite hva reklamekampanjen er for :)

6996949[/snapback]

Cola, selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne peke på punkt 7 i retningslinjene

 

#7: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser

 

(Min utheving), jeg håper hw.no forfølger denne saken, det er for dumt av et tilsynelatende seriøst forma av denne størrelsen å drive på slikt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er dette reklamekampanjen "zero is more"? Jeg har sett en plakat her i Trondheim der det står "gain muscles with zero effort" eller noe lignende, uten noen referanse til annet enn enn nettside.. Jeg syns plakaten i seg selv er jævlig tøff, og skulle gjerne hatt en egen, men først vil jeg bare vite hva reklamekampanjen er for :)

6996949[/snapback]

Cola, selvsagt.

6996954[/snapback]

 

Ja, jeg regnte jo med at det var Cola Zero det var snakk om i denne saken, men kan du bekrefte at også denne plakaten var en del av kampanjen?

Lenke til kommentar

Vet ikke mye om juss her, men vil vel tro at det ikke er Cola som skal få problemer her, heller reklamefirmaet.

På en annen side så er det vanskelig å spore firmaet, så det er vel enklere å bare sende regningen til Cola og be dem fakturere videre om de mener det ikke er deres ansvar.

 

Men igjen, Cola må jo ha visst om deres "markedsføringsteknikker" på forhånd, dette kan jo ikke komme som en fullstendig overraskelse.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne peke på punkt 7 i retningslinjene

 

#7: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser

 

(Min utheving), jeg håper hw.no forfølger denne saken, det er for dumt av et tilsynelatende seriøst forma av denne størrelsen å drive på slikt.

 

AtW

6996955[/snapback]

All støtte til det, make them pay! :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg vil oppfordre folk som er provosert til å klage til forbrukerombudet over dette, siden det er et forholdsvis klart brudd på markedsføringslovens første paragraf (reklame som ikke er tydelig fremstilt som reklame).

 

Hvis noen er interessert i å se hvor lett det er å finne flere spamposter fra Coca-Cola, søk på norge1 på google.

Endret av moyner
Lenke til kommentar
Kan vel trygt si at dette ikke gikk helt som planlagt.  :tease:

6997055[/snapback]

 

Vel, siden vi sitter her og snakker om det, beviser det at det funker.

 

Jeg fikk nettopp lyst på en cola, pga dette oppslaget :(

6997142[/snapback]

 

All reklame er ikke god reklame, det har vel vist seg ganske mange ganger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for fakturering av snikreklamen og at pengene går til moderator som stoppet snikreklamen :whistle:

 

 

Fra spøk til revolver så er det på sin plass å takke de brukerne som var kjapt ute og tipset en vennlig moderator om dette her :)

 

For Coca-Cola sin del så er det litt flaut at en av verdens største giganter driver på slikt. Men dette kan godt bare være en begynnelse på nok en type ugress som vokser på internett.

Lenke til kommentar

Som om dette var nytt. Coca cola går jo selv ut og sier at for å tjene penger må du bruke 8/10 tjente kroner på markedsføring. Så om dem mot all formodning må betale HW nettverket for reklame er det billig reklame som dem ikke hadde fått lov til å bruke om dem hadde spurt på forhånd.

Lenke til kommentar
Jeg stemmer for fakturering av snikreklamen og at pengene går til moderator som stoppet snikreklamen  :whistle:

6997208[/snapback]

 

Hehe ;)

 

Kanskje Cola har mettet markedet såpass mye med all den andre reklamen at de må ty til slike metoder for å få oppmerksomhet? Slik som denne saken viser, har markedsføring av denne typen gjerne heller motsatt effekt på denne siden av Atlanterhavet iallefall... Men bare fakturér de! Det står jo i retningslinjene som brukere av dette forumet må akseptere for å kunne skrive innlegg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...