Gå til innhold

G80 kommer neste måned?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GeForce 8800 vil konkurrere mot ATIs R600-brikke, men sistnevnte blir neppe lanseringsklar før til neste år. Til tross for den tidlige lanseringen har imidlertid Nvidia en utfordring: DirectX 10 er avhengig av Windows Vista.

Regner med at det er argumenter utover DX10 for å kjøpe G80? Hvis ikke, så kan jeg se for meg at nVidia har en utfordring... dvs bortsett fra å kunne skilte med å være "eXtra Vista ready" :)

Lenke til kommentar
Det er kanskje smart å vente med å lansere DX10 kort når ikke DX10 finnes på markedet enda. Typisk at Nvidia leverer Geforce 8800 nå i november og en  oppgradert utgave når DX10 kommer. Geforce 8850 fks.

6990140[/snapback]

DirectX 10 finnes "i markedet" da... :roll: Finner det blandet annet i Vista RC1

 

Ett argument som fungerer er jo at det kommer til å bli det råeste DirectX 9 kortet på markedet når det lanseres... Er også ganske mange andre nye funksjoner som er helt nye som kan selge bra.

Lenke til kommentar
Det er kanskje smart å vente med å lansere DX10 kort når ikke DX10 finnes på markedet enda. Typisk at Nvidia leverer Geforce 8800 nå i november og en  oppgradert utgave når DX10 kommer. Geforce 8850 fks.

6990140[/snapback]

Det blir jo den evige høna og egget diskusjonen, dvs noe må komme først? Og det var det samme da DX9 kom, folk skrek høyt at ingen spill støttet DX9, da dual core CPUer kom, da 64bit x86 kom etc etc. Det er bedre at HW kommer først med støtte for nye teknologier enn at spill etc har støtte for det ett halvt år i forveien og man mister "masse" funksjonalitet i det nye spillet?

 

Som nevnt regner jeg med at G80 har andre svært gode salgsargumenter, bla regner jeg med at man skilter med svært god ytelse med eller uten DX10....

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Det er kanskje smart å vente med å lansere DX10 kort når ikke DX10 finnes på markedet enda. Typisk at Nvidia leverer Geforce 8800 nå i november og en  oppgradert utgave når DX10 kommer. Geforce 8850 fks.

6990140[/snapback]

DirectX 10 finnes "i markedet" da... :roll: Finner det blandet annet i Vista RC1

 

Ett argument som fungerer er jo at det kommer til å bli det råeste DirectX 9 kortet på markedet når det lanseres... Er også ganske mange andre nye funksjoner som er helt nye som kan selge bra.

6990154[/snapback]

 

 

Litt på tynn is her.. men vil ikke et DX10 kort emulere DX9 i software eller noe i den duren siden DX10 ikke er "bakoverkompatibelt" eller kan DX10 kort bruke DX9 .. .

.. en emulering vil vel holde ytelsen litt tilbake eller ?

Lenke til kommentar
Har lenge vurdert en oppgradering av mye innmat i boksen min - men slik ting ser ut nå så tror jeg at jeg muligens venter til over jan/feb, litt for mange spørsmål uten svar nå til at jeg er villig til å legge tusenlappene på bordet.

6990269[/snapback]

Jeg kan garantere deg at det er like mange i jan/feb :) Noen av dagens er besvarte, men nye vil dukke opp....

Lenke til kommentar
Det er kanskje smart å vente med å lansere DX10 kort når ikke DX10 finnes på markedet enda. Typisk at Nvidia leverer Geforce 8800 nå i november og en  oppgradert utgave når DX10 kommer. Geforce 8850 fks.

6990140[/snapback]

Det blir jo den evige høna og egget diskusjonen, dvs noe må komme først? Og det var det samme da DX9 kom, folk skrek høyt at ingen spill støttet DX9, da dual core CPUer kom, da 64bit x86 kom etc etc. Det er bedre at HW kommer først med støtte for nye teknologier enn at spill etc har støtte for det ett halvt år i forveien og man mister "masse" funksjonalitet i det nye spillet?

 

Som nevnt regner jeg med at G80 har andre svært gode salgsargumenter, bla regner jeg med at man skilter med svært god ytelse med eller uten DX10....

6990208[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, jeg ser ingen særig stor grunn til å ikke støtte DX10 nå, sliper man at kortet blir gammeldags alt for fort også (selv om det sikkert kan diskuteres i hvor stor grad det kan hindres uansett).

 

Jeg er mest spent på effektforbruket: http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2845&p=3

 

"It looks like there are going to be two high end GPU specs for power, with a 225W and a 300W spec. We mentioned during Computex that we're expecting the upcoming DX10 GPUs from ATI and NVIDIA to begin pushing the power envelopes much higher than we've seen in the past, and the fact that we're seeing discussion of specs for 225W and 300W GPUs means that we should probably expect even higher power consumption cards from graphics vendors."

 

Blir interessant å se om dette er noe som slår til.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes det er flott at G80 kommer tidlig, jeg. Da kan andre enn meg kjøpe den og finne feilene, så er G80 innkjørt når Vista og DX10-spillene kommer på markedet, mens jeg fortsatt holder ut med 7900GT litt til - fin ordning det, og bra at det i det minste er èn positiv side ved at jeg ikke KAN kjøpe 8800 siden jeg har brukt alle panga på 7900GTen ;)

Lenke til kommentar

Synes det er kjempeflott av Nvidia å shippe eit kort så tidleg, dei vil lansere sikkert nye OpenGL demoer som tar i bruk heilt nye cutting edge extensions som viser fullt ut kva kortet er godt for. Kvifor vente på at Microsoft skal gi ut DX10 når ein har OpenGL med extensions klart idag?

Lenke til kommentar

Fant vel svaret på emulering..

 

Bottom line:

 

If you have a D3D9 card today that is supported by Vista then you will continue to get D3D9 acceleration. There's no software emulation or anything else like that no matter what you may have read elsewhere. They will never be able to support D3D10 apps.

 

When D3D10 cards become available they will support D3D10 apps and D3D9 apps. Again without any software emulation or anything. If anyone argues with you point out that the Vista shell is hardware accelerated using D3D9 therefore the cards must support it.

Lenke til kommentar
Synes det er kjempeflott av Nvidia å shippe eit kort så tidleg, dei vil lansere sikkert nye OpenGL demoer som tar i bruk heilt nye cutting edge extensions som viser fullt ut kva kortet er godt for. Kvifor vente på at Microsoft skal gi ut DX10 når ein har OpenGL med extensions klart idag?

6990509[/snapback]

nVidia kommer også til å lansere G80 med drivere som støtter Linux/BSD/Solaris, samt støtte for SLI i de operativsystemene.

Lenke til kommentar
Fant vel svaret på emulering..

...

6990517[/snapback]

Tror det er veldig langt frem til at vi får spill som skrever directX 10. De fleste spillprodusenter kommer til å lage spill med både DirectX9 del og en directX 10 del.

6990558[/snapback]

 

 

Yepp, men jeg håper mange kommer med DX10 oppdateringer og støtte for dette.. bedre ytelse er vel et av hovedmomentene for DX10 .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...