Gå til innhold

Ett slipp til ferdig Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare beklage til meg selv og andre Vista fans der ute, men jeg skifter min negative oppfatning etter at jeg teste siste build a windows vista!

 

Dette var jo ikke så dårlig som jeg først hadde sett for meg.

Vista er faktisk veldig bra og blir sikkert bedre også.

 

Noe som får meg til å skifte mening er at siste build av Vista bare funket, da med veldig bra driver støtte for de tingene jeg har.

 

Uansett så blir det ny pc når Vista endelig kommer ut. Trodde lenge at en Mac skulle ta over etter windows for meg, men slik blir det altså ikke =)

Lenke til kommentar

Må si meg enig med darapa. Har testet Vista RC1 i noen dager nå og er veldig fornøyd.

Alt fungerte rett etter installasjonen bortsett fra lydkortet. Har ikke hatt noe stabilitetsproblem. Må også si at det ser veldig pent ut!

Ulempen er at en bør ha en ganske kraftig pc for å ha glede av det, men Vista er jo laget for å vare noen år....

Lenke til kommentar

Det var da enda godt at de slipper en ny build. Hos meg var RC1 grusomt ustabil, og selv om det ble bedre med 5728 var fortsatt ustabiliteten til stedet. Håper de får løst disse ustabilitetsproblemene med denne siste builden, så også jeg kan bruke Vista frem til sommeren før jeg kjøper en lisens.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om denne vil være gyldig helt frem til neste sommer om man innstallerer den. (De tidligere byggene er det)

6988699[/snapback]

Ja, det vil den være. Min garanti.

 

Denne builden vil bli interessant. Har noen tester som Vista skal gå gjennom (gamle datmaskiner, programvare etc.). Me lyt sjå!

Lenke til kommentar

Er ikke helt imponert over stabiliteten så langt. Explorer og wmp krasjer ganske ofte og spill fungerer fortsatt ganske dårlig. Det siste er kanskje nvidias skyld, men det første er noe microsoft må ordne opp i, for det jeg opplever er ikke holdbart!

 

Videre synes jeg vista virker raskt helt til man begynner å gjøre et par ting samtidig. Da blir det suppetregt (på core 2 duo 1,87, 2 gb ram).

 

Vista ser bra ut utseende messig og var ganske lett å installere, men ytelsen og stabiliteten er ikke helt der enda. Håper de faktisk fikser dette før de lanserer, ellers bør man nesten vente på SP 1..

Lenke til kommentar

Microsoft selv driver egentlig bare med flisespikking nå rett før lansering, det er klart for de fleste.

Men hardware produsentene ligger svært langt etter på mange steder.

F.eks. Creative sine siste drivere for Audigy 2 mangler en lange liste med features.

Og dermed ligger kvaliteten og ikke minst hastigheten (Som ville virket inn på tester som tar i bruk lydkortet) ville ligget etter enn tilsvarende Win XP maskin.

 

Vent på WHQL signerte drivere før man kan begynne å sammenligne tester med eldre operativsystemer. Svært svært viktig!

Endret av Fury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...