Gå til innhold

Proff speilrefleks fra Olympus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det er en ting jeg venter mindre på enn et nytt "proffkamera" fra Olympus... Profesjonelle fotografer kan vel grovt sett deles i to kategorier, presse/sport og reklame/portrett. Hvilke av disse gruppene skal kjøpe kameraet? 4:3-standarden er helt sikkert utmerket for amatører, men kan jo ikke akkurat matche Canon 1DSII/Nikon D2Xs/digitale bakstykker/Hasselblad H3 etc. for reklame/portrett eller Canon 1DIIN/Nikon D2Hs for sport/presse? E-1 var vel ikke akkurat den største kamerasuksessen verden har sett, og som fotograf kjøper man et system mer enn et kamera. Da blir den optikken man har avgjørende for valg av kamera.

 

Men for all del; ingenting er bedre for markedet enn solid konkurranse. :innocent:

Lenke til kommentar

du glemmer de profesjonelle fotografene som er avhengig av kompakt og lett eller diskre utstyr. Innenfor miljøer som driver med ekstremsport, eventyrere og reportasjefotografer. Er det helt sikkert fotografer som vil foretrekke 4/3 med både mindre størelse på kamerahuset og på objektivet.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Hvis optikken er viktig, er jo 4/3 systemet i ferd med å bli veldig interessant:

 

Det nye kameraet fra Olympus, kombinert med de nye Leica-objektviene til 4/3-systemet, kan da bli en veldig spennende kombinasjon - også for de som lever av fotografi..!?

6986061[/snapback]

 

For ikke å snakke om den dyreste proffklassen av objektiver fra Olympus. 150mm f2 (300mm) og 35-100 mm f2 (70-200mm) er ganske råe objektiver, så vidt meg bekjent er det vel ingen av de andre produsentene som har zoom-objektiver med fast blender på f2 i sitt sortemang.

Lenke til kommentar

Optikken til Olympus skal være topp saker ja. Topp-pro objektivene deres er sinnsyke og de "vanlige" pro objektivene er knall saker de også. Olympus er vel også de som har best byggekvalitet og optikk på kit-linsene til "forbrukerkameraene".

 

Eneste de har manglet så langt, er vel et proff-hus. E-1 Har vel faktisk vært en suksess... mange elsker dette kameraet, men det har gått litt lang tid met tanke på etterfølgeren (er det E-3 den skal hete?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei hei. Meget interessant system dette her... Klarer meg MEGET godt med mitt E-1 for tiden.

 

Synes selv at produktsyklusen virker ganske grei; proff-fotografer er ikke interessert i å punge ut med 30-60.000 for nye kamerahus med 1-2 års intervaller.. Bare se på D1/D1H - finnes jo enda proffer som bruker disse, og de begynner jo såvidt å trekke på årene....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...