Gå til innhold

Vil utvide PCI Express


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm håper vi da bare prater om en "oppgradering" av PCI Express, ikke en helt ny buss... Kjører enda AGP, og det ville være synd om det ble en sånn rasende utvikling på grafikk fronten at man blir nødt til bygge seg ny pc hvert 2 - 3 år for å holde tritt med teknologien...

Lenke til kommentar
Hmm håper vi da bare prater om en "oppgradering" av PCI Express, ikke en helt ny buss... Kjører enda AGP, og det ville være synd om det ble en sånn rasende utvikling på grafikk fronten at man blir nødt til bygge seg ny pc hvert  2 - 3 år for å holde tritt med teknologien...

6981837[/snapback]

 

Er jo nesten slik det er allerede. :hmm:

 

Om ikke bussen skifter, gjør i hvert fall skjermkortene det (nesten litt for raskt).

Lenke til kommentar
Hmm håper vi da bare prater om en "oppgradering" av PCI Express, ikke en helt ny buss... Kjører enda AGP, og det ville være synd om det ble en sånn rasende utvikling på grafikk fronten at man blir nødt til bygge seg ny pc hvert  2 - 3 år for å holde tritt med teknologien...

6981837[/snapback]

 

Jeg vil vel påstå at det allerede er sånn... Hvis man vil holde tritt, må man oppgradere minst annenhvert år! Jeg bygde ny PC i fjor, og gikk over til AMD64 på sokkel 939, PCI-Express, DDR RAM. Hadde da en PC som var ett par år gammel. Hadde tenkt å oppgradere til dobbeltkjerne nå i høst, men da må jeg over på den nye sokkel AM2, for også å kunne benytte DDR2 RAM. Er en evig runddans, det her... Men så er det jo ikke noe som er så tilfredstillende som å oppgradere eller bygge egen PC :D

Lenke til kommentar

Tja kjører enda på en gammel AMD XP 3200+ (litt overklokka selvfølgelig) og et X800GTO i AGP versjon. Er enda strålende fornøyd med ytelsen på den, greier å kjøre de fleste ny spill greit. Nå skal det også sies at jeg har en Dell XPS Gen2 bærbar da, så jeg klarer meg nok en stund til før jeg oppgraderer :p

Lenke til kommentar

Det var vanskelig, selv etter å ha lest kildeartikkelen, å få grep om hva dette egentlig var for noe. Jeg tror ikke det er en konkurrent til torrenza direkte, men det blir antagelig det indirekte ved at PCIe gjøres bedre i stand til møte de kravene til ytelse og funksjonalitet som tillegs prosesserings enhetene måtte ha. Responstid og støtte for shared memory er kanskje aktuelle problemstillinger. PCIe vil jo få mye større utbredelse enn Hypertransport og den er per i dag langt mer omfattendestandard og mer tilpassningsdyktig, så om den ikke har alle ytelsesparametrene på sin side så er i allefall funksjonaliteten godt egnet for det store spektret av tenkelige og utenkelige utvidelseskort og prosesseringsenheter som måtte komme.

Lenke til kommentar

Var slik jeg også oppfattet det Anders. At man må "modifisere" bussen osv for å bedre tilrettelegges/imøtekomme tenkte løsninger.

 

Men jeg synes fortsatt noe er litt forvirrende.

 

Er ikke PCIe en perfierenhets tilkoblings buss og hypertransport en interconnect bus mellom denne og cpu/ram osv, "intern bus". Om man kan kalle det så? hvorfor snakker man om begge to i samme åndedrag og likestilt?

 

Vil det si at vi kunne klart oss uten PCIe og koblet skjermkortene våre direkte på HTT?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

bruker ikke intel pci-e som kobling mellom north- og south-bridge?

 

og når det gjelder å oppdatere maskina annenhvert år for å henge med, bare om du alltid skal ha 100+ fps i spill ;)

 

til det meste annet har de siste maskiner for lengst passert det punktet hvor det ikke finnet noe nytt å slenge etter den. i hvertfall ikke noe hjemmebrukeren har.

Lenke til kommentar
bruker ikke intel pci-e som kobling mellom north- og south-bridge?

 

og når det gjelder å oppdatere maskina annenhvert år for å henge med, bare om du alltid skal ha 100+ fps i spill ;)

 

til det meste annet har de siste maskiner for lengst passert det punktet hvor det ikke finnet noe nytt å slenge etter den. i hvertfall ikke noe hjemmebrukeren har.

6985150[/snapback]

 

Jeg er med på den. Spiller lite selv, derfor jeg klarte meg i flere år før jeg oppgraderte fra en bråkete PC med AMD Athlon (ikke engang XP) 1200 MHz, med dårlig AGP-skjermkort og kun USB 1.1. Har enda ikke gått over til SATA-harddisk, men skal gjøre det snart, samtidig som jeg kjøper nytt skjermkort. Vista krever jo litt mer, iom at Aero Glass bruker GPU'en... Men klarer meg nok enda en god stund med AMD64 3000+ og 1GB minne :yes:

Lenke til kommentar

denne artikkelen var ikke så noe særlig til blikkfang for min del, med unntak av ett ord: kryptering.

 

kall meg paranoid, men tankene mine gikk rett til DRM og kopibeskyttelse, fortere enn diverse prosjektilvåpen. jeg har gjort litt googling, men finner ingenting om dette. er det noen her som kunne opplyst meg om DRM og kopibeskyttelse vil bli lagt inn på hardware-nivået med geneseo, eller har hollywood™ enda ikke klart å få godt nok balletak på intel til å tvinge dette inn i "utvidelsen" ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...