Gå til innhold

Nokia N95


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kjipe med nokia er at de presenterer noe rått, og innen produktet kommer ut, har de lansert ennå noe nytt, for så å gjøre oss forbrukere helt svimle.

Tror kanskje de lanserer nyheter litt for ofte, men de vil sikkert at vi skal bytte enheter hvert halvår.

 

Jeg hørte vel at N95 kom Mars/april, men la oss vente å se, innen den tid, har de lansert noe ennå bedre.

:)

Lenke til kommentar

Touchscreen med VGA oppløsning. Da hadde N95 vært den totalt ultimate mobiltelefonen. Venter på S60 4th med touchscreen støtte. Har sikkert sagt det et titalls ganger i forumet nå, men N95 skulle hatt touchscreen. Bytter ikke til Nokia før de kan lage en mobiltelefon med touchscreen (S90 er store mrsteiner som jobber tregt, ikke mobiltelefoner :p ).

 

Må si jeg er overrasket over hvor mye Nokia mer eller mindre plutselig klarte å putte inni en mobiltelefon. Dette beviser vel at Nokia er nummer én innenfor teknologi på mobiltelefoner? ;)

Lenke til kommentar

Enig i at den burde hatt høyere oppløsning på skjermen, men det er vel ikke sååå nøye...

 

P990i har samme oppløsning på en enda større skjerm, nemlig 2,8". Samme gjelder HTC TyTN. Det er mange andre telefoner som har samme oppløsning og like stor eller enda større skjerm enn denne.

 

Fordelen med lav oppløsning er jo at om du skal se video på mobilen så sparer du plass samtidig som filmen blir i fullskjerm :)

 

Men som sagt, HVGA hadde ikke vært så dumt på denne.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Enig i at den burde hatt høyere oppløsning på skjermen, men det er vel ikke sååå nøye...

 

P990i har samme oppløsning på en enda større skjerm, nemlig 2,8". Samme gjelder HTC TyTN. Det er mange andre telefoner som har samme oppløsning og like stor eller enda større skjerm enn denne.

 

Fordelen med lav oppløsning er jo at om du skal se video på mobilen så sparer du plass samtidig som filmen blir i fullskjerm :)

 

Men som sagt, HVGA hadde ikke vært så dumt på denne.

6970323[/snapback]

Enig.

Jeg ville ønske at denne hadde en VGA skjerm, men skal man tenke realistisk så er det logisk at den har en QVGA skjerm i stedenfor. En VGA skjerm ville ha gjort at den hadde hatt mye mindre batterilevetid, den ville blitt nogså mye dyrere fordi en VGA skjerm på 2,6" er langt fra noe vanlig. Qtek 9000 har VGA skjerm og den skjermen er ganske mye større. Det blitr dyrt å lage en med så små piksler...

Og da måtte det selvfølgelig være mulig å se film i den oppløsningen. Da måtte kanskje deler av maskinvaren oppdateres fordi filmen hadde hakket. Film i VGA oppløsning er ganske krevende ;)

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke klager på oppløsningen? :p

 

Jeg har selv qvga på 2,5 tommer (M600), noe som gir lengre batteritid samtidig som en skarp og god skjerm.

 

Hadde N95 hatt vga skjerm, ville batteritiden vært enda kortere enn den allerede kommer til å være.

 

Bra at nokia viser sin posisjon som markedsleder på mobiler. Det tar nok lang til før andre produsenter kan stille med liknenede specs

Lenke til kommentar

Minne opptil 1 GB.

 

Hva er dette for noe?

 

Jeg har en Nokia N80 idag, som jeg har en 2 GB miniSD kort i, så jeg må virkelig le av dette hvis det viser seg å stemme.

 

Hvis man har et miniSD kort på 2 GB, så må det da være mulig å bruke det.

 

Har en tid brukt Nokia N80 som musikk spiller, og synes det gikk rimelig greit, men den er tykk, noe som gjør at jeg heller velger en annen mobil.

 

Skjermen har lavere oppløsing enn Nokia N80, nok en gang så må jeg si Nokia, er litt på tur.

 

Det er flere på jobben som også rister på hodet av Nokia.

 

Jeg har testet Nokia N70, N80, N90 og N73.

 

Fellesnevneren er Symbian, og det tar tid.

 

Jeg vet det, for jeg bruker N80 og den er ikke akkurat rask.

 

 

Har også testet SonyEricsson P990i, K610i og W900i.

Jeg må si at det firster mer å kjøpe en SonyEricsson.

 

 

N95 blir lanser 07Q1, vil tro LG, Samsung og SonyEricsson også kommer med et par nyheter fremover.

 

 

Følg med på

http://www.mobile-review.com/news.php?language=en

Lenke til kommentar
Minne opptil 1 GB.

 

Hva er dette for noe?

 

Jeg har en Nokia N80 idag, som jeg har en 2 GB miniSD kort i, så jeg må virkelig le av dette hvis det viser seg å stemme.

 

Hvis man har et miniSD kort på 2 GB, så må det da være mulig å bruke det.

 

 

6976923[/snapback]

 

 

Fordi på denne må du bruke micro-SD kort, ikke mini-SD?

Lenke til kommentar
Jeg har testet Nokia N70, N80, N90 og N73.

 

Fellesnevneren er Symbian, og det tar tid.

 

Jeg vet det, for jeg bruker N80 og den er ikke akkurat rask.

6976923[/snapback]

Og samtlige av modellene du har testet har en langt svakere prosessor, samt eldre og tregere grensesnitt enn hva N95 vil ha.

 

Skjermen har lavere oppløsing enn Nokia N80, nok en gang så må jeg si Nokia, er litt på tur.

Leser du litt angående skjermen her på forumet oppdager du at de ikke er så på tur likevel.

 

Jeg må si at det firster mer å kjøpe en SonyEricsson.

Absolutt mange fine telefoner fra SE, men det er klart at de ikke har noe særlig å konkurrere mot N80, N93, N95 og mange fler..

 

Finnes langt bedre steder å følge med enn på Mobile-Review, så det er nevnt :)

Lenke til kommentar

Sony Ericsson har ikke så mange mobiltelefoner å stille opp mot Nokia, nei, men de fleste bruker vel ikke mer enn en telefon av gangen? Og har du tvilling eller tilling abonnement er du ikke avhengig av å ha tre avanserte mobiltelefoner, det holder med en. Så er ikke P990i, M600i og W950i konkurrenter nok for Nokia? Avansert Symbian telefon, enklere Symbian telefon og musikk Symbian telefon ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...