Gå til innhold

Microsoft saksøker FairUse4WM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er direkte brukerfientlig og dumt gjort av Microsoft. De har ikke noen god sak her, men en stor pengesekk. Og desverre så er det ofte nok (uavhengig av hvem det er). Jeg håper at personen(e) som laget verktøyet sprer kildekoden til det, så vil det være vanskeligere å fjerne.

 

Ja til åpne standarder.

6958322[/snapback]

Dette vil gjøre det lett som en lek for MS å fikse hullene. Nå må de drive på samme måte som hackeren, med reverse enginering.
Lenke til kommentar

Jeg syns i hvertfall det er positivt at wma har blitt cracket. Tidligere ble jo også beskyttelsen til iTunes knekt, og jo flere DRM-teknologier som blir knekt (og helst fortest mulig), er det kanskje et lite håp om at også bransjen etterhvert skjønner at slikt tullball er nytteløst. Det er jo ingen som egentlig vil kjøpe wma-filer med DRM, men det bygger nettopp på at platebransjen krever DRM (som ikke fungerer!!). Mye bedre om alt var i åpne format som ogg, mp3, mpc, flac osv.

 

Alt man oppnår er å stikke kjepper i hjulene på legitime kunder, mens "piratene" får det de har lyst på uansett :angry:

Lenke til kommentar
Problemet med FairUse4WM er jo pga. abonnentsordninger. To millioner sanger kan potensielt fjernes kopisperren på.

6960771[/snapback]

 

Ja, det ville jo vært bittert..., tror folk mest abonnerer for å få med seg ny musikk(?)

 

AtW

6960809[/snapback]

Forskjell på å leie og kjøpe musikk. Akkurat som du leier fra brafilm.no, så leier du fra Napster.com. Det er like ulovlig å fjerne sperren fra leie-musikk som det er å rippe DVDer du kun leier inn på PCen.

Lenke til kommentar
Problemet med FairUse4WM er jo pga. abonnentsordninger. To millioner sanger kan potensielt fjernes kopisperren på.

6960771[/snapback]

 

Ja, det ville jo vært bittert..., tror folk mest abonnerer for å få med seg ny musikk(?)

 

AtW

6960809[/snapback]

Forskjell på å leie og kjøpe musikk. Akkurat som du leier fra brafilm.no, så leier du fra Napster.com. Det er like ulovlig å fjerne sperren fra leie-musikk som det er å rippe DVDer du kun leier inn på PCen.

6961726[/snapback]

 

Ulovlig kan det gjerne være, men synes ikke det er noe stort problem at det er mulig allikevel.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ulovlig kan det gjerne være, men synes ikke det er noe stort problem at det er mulig allikevel.

 

AtW

6961749[/snapback]

Neivel.

6961792[/snapback]

 

Nei, fordi jeg tro folk flest bruker abonnementstjenesten fordi de da kan få med seg ny musikk, at det er litt mindre hinder på noe av musikken de henter ned ser jeg ikke akkurat på som et stort problem, hverken kommersiellt eller ellers.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det gjør at musikk kjøpt fra store nettbutikker slik som Napster og MSN Music, fritt kan deles på fildelingsnettverk.

 

Vel ja, men det er ikke grunnen til at programmet ble laget. Grunnen er at folk som har kjøpt musikk på nettet skal få sjansen til å spille den på andre enheter som f.eks. bærbare mp3-spillere.

 

Jeg syns dette er noe hw.no burde fått frem i artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...