Gå til innhold

Mer informasjon om Gran Turismo HD (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folk betaler ikke hva som helst, og det håper jeg produsentene skjønner også. :)

6950097[/snapback]

Derfor kjem sikkert prisen på kvar ting til og bli så lav at du bare "må" kjøpe tingen, men i det lange løp kjem du truleg til å tape på det i forhold til å kjøpe eit "komplett" spel i butikken (sjølvsagt avhengig av kor mange baner/bilar du kjøper).

 

Planen er imidlertid ikke å ha det med i den første versjonen, men at det blir lagt til via en gratis oppdatering i løpet av året som kommer. De vil også legge til oppdatert kunstig intelligens i løpet av året som kommer.

Så de skal slippe et produkt de vet er uferdig på markedet?

6950728[/snapback]

Det er da ikkje så uvanleg. Er mange spel som ikkje er heilt ferdige då dei blir gitt ut, men som blir oppdatert etterkvart. Grunnen til at MMO-spel, og Internett baserte spel generelt, blir stadig meir populært er fordi dei kan bli gitt ut før dei er ferdige for så å oppdatere dei litt etter litt.

Lenke til kommentar

Jeg liker fremdeles ikke tanken på å kjøpe biler og baner på internett. Jeg er konsollsamler og om 20 år vil jeg ha muligheten til å fremdeles kjøpe biler i spillet av pengepremiene jeg har tjent i løpet av karieren min, akkurat som i TG1-4. Med en gang noe krever internett blir jeg skeptisk. ja, jeg kjøpte HL2 gjennom steam, og jeg angrer delvis, men jeg har sørget for å ha en "piratkopi" lagret bare i tilfelle. Jeg vet hvor viktig slike ting er for meg, men jeg vet ikke hvor viktig det er for Sony, MS eller Nintendo. En annen ting som er enda skumlere er at i fremtiden koster kanskje en konsoll 1500,- mens du må betale timesavgift for å spille. Nå sier vi så klart "det hadde vi aldri gått med på, det kommer aldri til å skje" men måten store selskaper tjener penger på blir mer og mer utspekulert. Endrigene skjer sakte men sikkert.

 

Min evolusjonsteori:

 

1. Du får en ferdig pakke på DVD. Du kan installere spillet på maskinen å spille på nettet gratis. du kan lage dine egne servere.

 

2. Du kjøper en DVD. single player kan spilles men for å spille online må du betale.

 

3. Du kjøper en DVD. du må registrere deg online for å installere spillet. for å spille online må du betale.

 

4. Produentene er så greie at de skal gjøre det enkelt for deg. nå trenger du ikke DVD lenger, du kjøper spillet online. spillene kan ikke spilles om du ikke er tilkoblet nettet, og det må du så klart betale for.

 

5. produsentene gjør det enda enklere. alt av spill er tilgjengelig. du må bare hente det ned. men du må i tillegg ha et abbonement for hvor mange timer du spiller i mnd. 5,10, 20, 30, 45, 60, 80, "free" timer velger du og betaler online med visa.

 

når en konsoll går ut på dato slåes serverene av. men fortvil ikke, om konsollen leveres inn får du 30% avslag på neste konsoll. herregud for et mareritt! for håpe "kidsa" i fremtiden også vil sette pris på å holde en dvd i hånden å vite at om 10 år kan den settes inn i den ur-gamle konsollen fra lofte, alt vil boote opp og alt vil fungere. Du har tilgang på alt og trenger ikke kjøpe dyre harddisker fra Ebay fra en milionær som gadd å kjøpe alle bilene og banene til et spill som folk ikke snakker om lenger.

 

En annen ting som var veldig tydelig i HL2 og som blir enda tydligere i GTHD er at produsentene shipper uferdige spill. Folk til kjøpe det uansett og jo tidligere pengene kommer inn på konto, jo bedre. etter hvert kommer det oppdateringer, som igjen må lastes ned fra nettet... jeg kan virkelig ikke fordra denne utviklingen:(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...